Inlägg från: Västeråsmamman |Visa alla inlägg
  • Västeråsmamman

Januaribebis 2012

Många som jobbar inom vården får havandeskapspenning sista två månaderna. Jag tror att det är svårt att svara generellt man måste lyssna på sin kropp.
    Men man ska absolut inte vara någon soffpotatis.

• Västeråsmamman

Lillbumbin det kan va bra att kolla så att du inte fått uvi. Man kan lätt få det när man är gravid och då kan det göra ont i magen.
    Är du säker på att det inte var tarmarna som spökar? De kan också göra jätteont ibland pga hormonerna.

• Västeråsmamman

Sunflower härligt att höra att allt var bra.
    Kram

• Västeråsmamman

Liiv håller tummarna att det ska gå bra ändå. Min första grav blödde jag konstant fram till v 14. Det var bla pga en tvilling som försvann.
    En kompis till mig var sägliggande i princip hela grav pga blödningar men födde sen ett friskt barn.
    Hoppas att allt går bra för det är tortyr att inte veta.
    Stor stor kram

• Västeråsmamman

här tänker vi smyga ett tag till. får se hur länge det håller. vill inte berätta för barnen förrän efter rul så att man vet att det är ok. skulle vi säga ngt nu så skulle folk i vår omgivning garanterat berätta för våra barn. så vi försöker vara hemliga ett tag till.

• Västeråsmamman

Om man söker nå nätet kan man bli lätt förvirrad vad gäller diskussionen om allergi och graviditet. På vissa siter har läkare skrivit att det är ok med zyrlex och clarityn men på andra så avråder de ifrån det. Jag skulle nog lyssna på den egna läkaren som vet hur det är i det egna fallet. Säger ens läkare att det är ok eller inte så gör som de säger. Det tror jag är bäst för alla parter. 

Själv är jag väldigt sugen på rödvin just nu, har aldrig varit det under mina tidigare graviditeter. Finns det någon som vet något gott alkoholfritt rött vin?  

• Västeråsmamman

Åh Liiv blir så ledsen för din skull. Ta hand om varandra nu! Styrkekramar

• Västeråsmamman

Liiv om man har fått 3 missfall så har man rätt att få en utredning för att kolla. Förmodligen är det inget fel men det kan ändå vara skönt. Man kan också få hjälp med progestoron i början av nästa graviditet som stöd.

Jag förstår att det måste vara jättetungt just nu.

• Västeråsmamman

Det kan vara lite knixigt med angelsounden såhär tidigt. Jag är oerhört glad att jag har min. Då slipper jag oroa mig. Är i v 13+5 idag. Det 18 juli har vi nästa läkarbesök.

• Västeråsmamman

oj va tidiga ni är att disskutera vagn...
    Jag köpte en ny teutonia mistral med mjuklift när minstingen kom för dryga 2 år sen. Den är jag jättenöjd med. Största utmaningen här blir att förklara varför bebisen ska åka i hans vagn.

Svar på tråden Januaribebis 2012