• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • anette85
    Nessie99 skrev 2011-08-10 08:29:45 följande:
    Anette: tråkigt att du inte kan, kanske nästa gång! Jag och BM ska också gå igenom önskemål idag, men man måste ju skriva upp allt för att komma ihåg... Vet du hur du vill ha det?
    Jag har tänkt igenom lite runt bedövning och jag vill nog försöka klara mig med lustgas, akupunktur och om det finns tid att bada. Jag vill helst inte ha ryggmärgsbedövning och sånt men det är klart, blir smärtar för jobbig så får man väl ta vad dom rekommenderar.

Sen vill jag också ha så mycket information som möjligt om vad som händer och så, jag vill att personalen ska finnas nära och uppdatera ofta.

Det är väl det jag har tänkt ut än så länge, ska gå igenom pappret jag fick med lite frågor sen och läsa lite om förlossnings brev och vad andra har tagit med så att man kan få lite tips om vad som kan vara bra att ha tänkt igenom.

Hur vill du ha det?
  • anette85
    nillis 86 skrev 2011-08-10 12:50:25 följande:
    v.34..börjar fundera på vad man ska packa i den där väskan.. hm
    Började packa min väska med lite kläder till mig och bebisen före helgen eftersom vi skulle övernatta borta. Säg till om du hittar någon bra lista eller liknande med tips.

Så här ser min lista ut än så länge:

Kläder:
    mamma leggings mjukisbyxor Amningslinne Mamma linne
    Tofflor eller tjocka sockar
    Trosor Sporttopp sockar AmningsBH Kläder till sambon Myskofta
    Övrigt Kamera + laddare Mobil + laddare Pysselbok Penna och Papper
    Tandborste + Tandkräm Kortlek Hårsnoddar + borste Vaselin
    Godis Förlossnings brev Mappen med BM Papper ev Mjukt toapapper Deo Shampo Balsam  tvål Pengar / Plånbok med leg osv tuggummi Amningsinlägg Stora bindor Till Bebisen: Napp 2 body, en med långa ärmar
    2 byxor 2 sockar 1 mössa Filt blöjor våtservetter
  • anette85

Ber om ursäkt för hur fint "packad" min lista blev, kopierade från excel och då blev det visst allt på en rad istället för fint uppställt under varandra som det såg ut som att det skulle bli.

• Nessie99

Bor nära sjukhuset så känner ingen panik inför packningen. Kommer inte packa böcker annat än det om förlossningen, eftersom jag kommer satsa på att vila mellan 'arbetspassen'. Får jag ändå tråkigt räknar jag med att sambon underhåller mig ;)
    Bra att du påminner mig om amningströja, den ska helt klart med! Kläder till bäbisen finns redan med i väskan, men vid hemfärden/promenaden väntar vi och ser vilket väder det är först. Men ett måste är vantar, så att det inte blir klösmärken i ansiktet!
    Mat till oss är ju också viktigt, men vet inte riktigt vad som är lämpligt. Banan funkar ju inte att packa nu! :S
    Ang bedövning tänker jag köra helt utan. Lustgas om jag måste, men helst inte. Så svårt att i förväg veta hur mycket smärta man klarar av...

Skyrocket: appen kunde ju vara klart bättre!

• Limpan 83

Nessie: ja sd är en skum känsla. Jag har haft sd mer eller mindre varje dag sen v.17 tror jag. Vissa dagar har jag väldigt många och magen är spänd och står rakt ut nästan hela tiden. Blir inte bättre av att jag stressar runt som en tok på jobbet Imorn är det äntligen dax! Som jag har längtat!

• Nessie99

Limpan: Nä, tänkte säga det, stress och sammandragningar är ju ingen kul kombo. Får du ingen ro alls på jobbet?

• Limpan 83

Nej nu är det väldigt mycket. Ingen hänsyn till att jag är gravid inte Men jobbar min sista dag på måndag! Sen lite semester. Börjar semestern med att åka till Stockholm på tittut på tisdag

• Nessie99
    Limpan 83 skrev 2011-08-10 19:30:37 följande:
    Nej nu är det väldigt mycket. Ingen hänsyn till att jag är gravid inte Men jobbar min sista dag på måndag! Sen lite semester. Börjar semestern med att åka till Stockholm på tittut på tisdag
    Aha! Vad skönt! Är du ledig fram till BF eller ska du tillbaka?
    Förresten, hade inte du kollat kön redan? Eller är det för att få 4D-film? Dom är ju så häftiga!
  • Limpan 83

Jag hade tänkt att jobba lite till, men då blir det på mitt förra jobb. Jo vi vet redan könet men vill se den lille igen Så är det ju häftigt med film o massa bilder!

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011