• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • mapena

Måste tacka för igår, det var verkligen supertrevligt att träffa er tjejer :) ser fram emot dejten den 25:e!

• J L
    Nessie99 skrev 2011-08-12 19:37:05 följande:
    Tror jag har er alla på FB nu, inte har jag väl missat nån?
    Sånt lyx! *mumlar* det har inte jag.... Gråter
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    mapena skrev 2011-08-12 19:32:25 följande:
    Måste tacka för igår, det var verkligen supertrevligt att träffa er tjejer :) ser fram emot dejten den 25:e!
    Tack själv! Skrattande
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • septembermamma2011

Har sovit konstigt inatt.. Mkt sammandragningar och jättetryck mot blygdbenet varje gång så det känts som att Lill*n varit på g ut. H*n låg ju med huvudet neråt sist vi va in så jag antar att h*n kan ha kasat ner en bit till och därav det väldiga trycket nere i bäckenet varje gång det blev lite trångt Drömmer Glömmer av mig också att bebis får syret genom navelsträngen så jag fick för mig att den skulle kvävas där nere Tungan ute Känns väldigt logiskt att tro det när man är halvvaken mitt i natten Flört

• J L
    septembermamma2011 skrev 2011-08-15 12:15:35 följande:
    Har sovit konstigt inatt.. Mkt sammandragningar och jättetryck mot blygdbenet varje gång så det känts som att Lill*n varit på g ut. H*n låg ju med huvudet neråt sist vi va in så jag antar att h*n kan ha kasat ner en bit till och därav det väldiga trycket nere i bäckenet varje gång det blev lite trångt Drömmer Glömmer av mig också att bebis får syret genom navelsträngen så jag fick för mig att den skulle kvävas där nere Tungan ute Känns väldigt logiskt att tro det när man är halvvaken mitt i natten Flört
    Men usch då, låter inge vidare!
    Nä, jag tycker också att det lät väldigt "logiskt", iaf. om man är i det sinnestillståndet som du påstår! Flört

En annan var hos BM idag. DET GICK KALAS!!! Sj'älvklart var M lite snäsig, men jag tror jag tämjt henne, "lite" Tungan ute
    Tog blodtrycket, bättre än sist (och det bör poängteras att jag precis stapplat innanför dörren efter en hektisk cykeltur - trodde mig vara försenad) och hade 120/50! De ni!!! *stolt* Solig
    Sen fick jag givetvis höra min lilla snäcka också... även där var det tio-i-topp! 150-160bmp! Och SF måttet, ja, det var ju i sin "ordning". Mätte 33 idag!
    Så jag räknade ut det hela och splittade på 7v och då har jag ett snitt på 1.43cm/veckan. Vilket INTE är så farligt... Tog även upp detta med TUL, och om 2v igen ska vi se hur det ligger med SF, och har det gått upp dramatiskt så ska jag få gå vidare med det. Men först ett glukos, vilket jag fick kallelse till på fredag... Så NU håller vi tummarna! Oskyldig MEn över lag så var det toppen idag... och hon var inte mer snäsig än jag kunde hantera. "No worries on the roof" som morfar brukar säga... Flört

Allt bra med Er andra??? Överlevt helgen??

Hoppas det, för jag vill gärna träffa Er alla snart igen! Solig
    Hjärta//Mamaizon
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • Geraldine
    J L skrev 2011-08-15 20:21:51 följande:
    Men usch då, låter inge vidare!
    Nä, jag tycker också att det lät väldigt "logiskt", iaf. om man är i det sinnestillståndet som du påstår! Flört

En annan var hos BM idag. DET GICK KALAS!!! Sj'älvklart var M lite snäsig, men jag tror jag tämjt henne, "lite" Tungan ute
    Tog blodtrycket, bättre än sist (och det bör poängteras att jag precis stapplat innanför dörren efter en hektisk cykeltur - trodde mig vara försenad) och hade 120/50! De ni!!! *stolt* Solig
    Sen fick jag givetvis höra min lilla snäcka också... även där var det tio-i-topp! 150-160bmp! Och SF måttet, ja, det var ju i sin "ordning". Mätte 33 idag!
    Så jag räknade ut det hela och splittade på 7v och då har jag ett snitt på 1.43cm/veckan. Vilket INTE är så farligt... Tog även upp detta med TUL, och om 2v igen ska vi se hur det ligger med SF, och har det gått upp dramatiskt så ska jag få gå vidare med det. Men först ett glukos, vilket jag fick kallelse till på fredag... Så NU håller vi tummarna! Oskyldig MEn över lag så var det toppen idag... och hon var inte mer snäsig än jag kunde hantera. "No worries on the roof" som morfar brukar säga... Flört

Allt bra med Er andra??? Överlevt helgen??

Hoppas det, för jag vill gärna träffa Er alla snart igen! Solig
    Hjärta//Mamaizon
    Skönt att det gick toppen! Skrattande
    Här är det rätt okej, förutom ryggen som börjar göra j**vligt ont framåt kvällarna. Kan knappt stödja på benen när det är som absolut värst. Men jag överlever!  Låg i sängen i morse och filmade magen lite. Fick med flera karatesparkar på film, så mysigt att titta på Hjärta

70% idag. v 27+6 Solig
  • J L
    Geraldine skrev 2011-08-15 20:33:46 följande:
    Skönt att det gick toppen! Skrattande
    Här är det rätt okej, förutom ryggen som börjar göra j**vligt ont framåt kvällarna. Kan knappt stödja på benen när det är som absolut värst. Men jag överlever!  Låg i sängen i morse och filmade magen lite. Fick med flera karatesparkar på film, så mysigt att titta på Hjärta

70% idag. v 27+6 Solig
    Usch då..inge roligt med ont i ryggen Obestämd
    Men mys med film! Har ju oxå lyckats fång min lilla på film! Sååå mys!

Går sj in i 29+6 imorn Tungan ute
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • Limpan 83

Kom precis hem från tittut i Stockholm!! Vilken upplevelse!! Tyvärr låg han med huvudet nerborrat i moderkakan, båda händerna i ansiktet och navelsträngen som en mustasch över munnen. Fick inga fina ansiktsbilder Hur jag än vände o vred på mig o hostade o annat så låg han kvar, haha. Men allt såg bra ut. Bf beräknar till den 22 oktober. En vecka tidigare, men det stämmer på dagen med vad jag hela tiden trott. Vägde nu 1450 g och beräknad vikt vid födsel mellan 3500-3800g. Åhhhh vad jag längtar!!!

• skyrocket

Limpan, va kul!!! :)

Jag har varit på vattengympa på apalby idag. DET var roligt. Väldigt roligt! :P Men så är jag en sucker för vattengympa öht så det var väl väntat. Hehe. Någon som är sugen att gå med nästa vecka? Fanns någon plats kvar tror jag de sa. :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011