• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Blivande höstmammor i Västerås? Vill Ni följas åt?

Jag är inne rätt ofta och läser andra trådar "BF Göteborg" mfl. och tyckte det kunde vara roligt emd en tråd för blivande V-ås mammor. Jag tyckte det kunde vara roligt att få sammanstråla, dela med sig av sina erfarenheter och annat roligt under tiden som gravid, med blivande mammor i samma stad. Västerås är inte direkt känt för att vara "stort" så vem vet, vi kanske redan känner varandra? Cool

Såhär efter lite meckande i sänghalmen har det äntligen blivit ett Plus och jag väntar mitt första barn nu i höst tillsammans med min underbara man! Baby Spännande, nervöst och j*vligt roligt!
    Och oförskämt nog mår jag superbra och tycker att tiden går förbannat fort! Flört 

Men det vore iaf. oerhört roligt att få träffa andra Gravid och dela erfarenheter och annat roligt!
    Hoppas vi ses! //Mamaizon

- Rolig sida ♥ Se barnet växa i magen!

♥ Höstbäbis 2011 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 12:25
    I dagsläget försöker vi få fram ett datum för fika och träff på Djäkneberget.
    Förslag på eftermiddagar:
    8/5 Söndag
    9/5 Måndag
    12/5 Torsdag
    16/5 Måndag
    17/5 Tisdag
    18/5 Onsdag
    19/5 Torsdag

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:52
    20/9 BF Anette 85
    21/9 BF AnnaS83
    27/9 BF Nillis86
    7/10 BF Nessie99
    12/12 BF Skyrocket
    17/10 BF trz
    19/10 BF Mamaizon
    27/10 BF Limpan83
    31/10 BF Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:53
    12/10 BF Skyrocket (ber om ursäkt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 10:42
    Aktuell BF Lista 2011-08-19

16/8 - misslie (stolt mamma till liten Melwin kom 4 v för tidigt, 2810g å 48 cm)
    15/9 - Spants
    20/9 - anette85
    21/9 - AnnaS83
    24/9 - Septembermamma2011
    27/9 - nillis 86
    9/10 - madeleinenaaw
    7/10 - Nessie99
    12/10 - skyrocket
    17/10 - trz
    25/10 - Mamaizon
    27/10 - Limpan83
    7/11 - Geraldine

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 10:57
    Då våran tråd handlar om "första barnet", kanske du finner dessa mer intressanta? *tipsar bara*

Ni som väntar barn nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60193732.html
    Västeråsbebisar hösten/vintern 2011 www.familjeliv.se/Forum-11-263/m58540425.html
    Ni som väntar buskotte Nr 2 i Västerås =) www.familjeliv.se/Forum-2-160/m59849737.html
  • Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011
  • Blomma80

Hej hopp nu e vi hemma efter en underbar semestervecka :) Vilket lyx att bo så nära BB, skulle jag med vilja göra. Gidde känns flera mil bort :( Är riktigt nojjig att vi inte ska hinna in denna gången, förra gången tog det iof nästan 9h från första känningen, och bara 10 min krystvärkar. De säger att tiden halveras andra gången och det blir ju typ 4 h och då ska barnvakten hinna hit å allt... Ångest, japp....

• J L
    melwin11 skrev 2011-08-07 11:49:15 följande:
    japp:) uppväxt på plåtslagar...

DÅ e du kanske en av d med magar som passerar balkongen i bland:P
    Jaha! Där ser man!
    Ja, det är nog mkt möjligt!! Skrattande
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • skyrocket

Blomma80, jag har också ångest för att inte hinna in. Bor ända ute i Hallsta...tar typ 35min in till förlossningen. Är första barnet så det boorde inte gå så fort men man vet ju aldrig. Jaja, det ordnar sig. ;)

• J L
    Blomma80 skrev 2011-08-07 12:39:08 följande:
    Hej hopp nu e vi hemma efter en underbar semestervecka :) Vilket lyx att bo så nära BB, skulle jag med vilja göra. Gidde känns flera mil bort :( Är riktigt nojjig att vi inte ska hinna in denna gången, förra gången tog det iof nästan 9h från första känningen, och bara 10 min krystvärkar. De säger att tiden halveras andra gången och det blir ju typ 4 h och då ska barnvakten hinna hit å allt... Ångest, japp....
    Men Gidde var inte så farligt ändå... tänk på stackars Skyrocket! Flört
  • J L

Hej mamzens!
    Jag hoppas att allt är bra med Er och att Ni haft en toppenhelg!

Här är det på topp! Magen växer så det knakar, det är full rulle 24-7(känns det som) i magen och sötisen sparkar och trycker för fullt! Hjärta Haft en toppenhelg med grabbarna. Blev bio, premiären på Bilar 2, 3D och även premiär för lillkillen som aldrig varit på bio förut! Suuperroligt! Cool Igår vart det en heldag (bokstavligen) på Toys'r'us och Jr fick shoppa loss med ett presentkort han fick när han fyllde år.... Överlycklig liten krabat!
    Sedan vart det en sväng ut på landet och busade med "morbror" och hans flickväns hund...
    Idag har det bara blivit till att fixa och dona i hemmet då regenet inte tillåtit så mkt. annat. Har liksom inte hunnit lokaliserat vart alla regnkläder är än *ooops*  Inte lätt alla ggr.!
    Men skönt å få lite ordning och reda, plus att Jr fick fixa i sitt rum med affischer och tavlor...Avslutade nu med en FET familjepizza, så nu har vi alla matkoma här hemma. Inkl. katten. *asg*
    Så nu ska jag fixa med tvätten och dona lite i sovrummet.... sen tar jag kväller! Så skönt när man fått tillbaka sin energi - även om ryggen och fogarna knakar i vanlig ordning, så är jag iaf. inte "sjuk" längre.. men jag ska väl inte ropa hej än?? Flört

Nu är det inte långt kvar tills vi ses igen! *längtar* Ska bli kul!

Ha det bäst och ta hand om Er och magarna! Hjärta//Mamaizon

BTW: har en ny kategori bland "En smula humor" i bloggen, "Fråga barnmorskan" - lite knasig humor, men det bjuder jag på!
    Här får Ni ett smakprov! Flört

• Blomma80

Ha ha, ja jämfört med dig skyrocket har jag ju nästan kryp avstånd ;) Den här gången ska jag i varjefall åka in på engång värkarna e täta. Förra gången fick jag värkar som höll i sig 1min var 3:e min från start men eftersom jag var först föderska trodde de jag överdrev när jag prata med förlossningen så jag fick rådet att ta en Alvedon å försöka sova?! När jag ringde nån kvart senare fick jag komma upp för att få en sovdos. Å då visade det sig att jag var öppen nästan 7 ;) så det blev ingen hemfärd för oss som vi hade trott, vilket resulterade i att vi inte ens hade kamera med oss, så alla första bilder e i kass mobil kvalité :P

• nillis 86

Jaha då har man vart på ullared och inhandlat massor med saker.. har nästan allt nu.. tror jag

Mamaizon:Fick inbjudan till föräldragruppen i dag är samma som ni ska gå på=) 

• Nessie99

60 dagar kvar! (sen dags å rulla tummarna och undra varför bäbisen inte kommer ut, haha!)
    Nillis: Ska bli kul att höra om Ullared när vi ses. Fick Gekås godkänt?

Vilka kommer på torsdag förresten, förutom jag?

• skyrocket
    Nu har jag varit hos BM igen och from nu kommer jag gå dit varannan vecka.

Allt såg så bra ut så, har gått upp 7kg sen plus (lite mycket tycker JAG), sf 29, ♥ 150, blodtryck 125/70 och ännu lite sämre järnvärde...men jag har fuskat massor med tabletterna, får bättra mig. Bebis låg just nu med huvudet neråt och kroppen rakt upp eller liite till vänster..men hon trodde att bebis skulle flytta sig massor innan den väl fixerar sig. Allt som allt, perfekt. Eller som BM sa "du har en exemplarisk graviditet".. haha, kände mig lite mallig då. Sen kom vi in på mitt tidiga förlossningsbesök och sånt, men äsch Flört 

Jag gillar verkligen min BM..hon kan vara lite burdus och rättfram men tror det är precis rätt för mig. Skulle hon vara daltande skulle jag nog gå in i mina gamla hypokondriker-vanor och bli helt söndernojjig. Hehe.

Jag kommer på torsdag (förutsatt att inget händer som stoppar mig, typ kärnvapenkrig eller något i den stilen Flört   

Hjärta 
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011