• MimmiLina

Varför vill män inte gifta sig?

Har varit tillsammans med min pojkvän i 10 år snart, vi har bott ihop nästan lika länge.

Jag har väntat och väntat på att han ska bli färdig att fria till mig. Vi (jag) har pratat om det många gånger, och det slutar alltid med att vi blir ovänner.

Jag vill att han ska ange anledningen till att han ännu inte vill gifta sig. Men han säger att det inte finns någon anledning. Ehh...? Nähä, så vad väntar vi då på liksom?
    Han påstår att han inte väntar på nån bättre, snyggare, nån med störra bröst osv... Men vad ska man tro? Ska man ta det personligt, tolka det som att man inte duger? Eller överreagerar jag?

10 års förhållande utan några större bråk osv ska väl räcka? Usch, jag blir så ledsen när jag tänker på detta ämne. Känner mig som nåt man har "så länge", innan den rätta dyker upp. Kan nån förstå hur jag menar, eller kanske t o m har det likadant?

Ser gärna även mäns åsikter på detta.

• Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?
  • MimmiLina

Tigerunge - Ja, det är sant, det där med att man ju vill att han också ska vilja gifta sig. Inte bara för att man själv vill. Jag antar att jag får vänta tills han vet vad han vill.

Men som du säger, jag vill ha hans efternamn, jag vill visa för alla att jag är utvald. Jag vill att han anstränger sig så pass mycket att han masar sig iväg till en guldaffär och väljer ut en ring, jag vill vara värd den ansträngningen. (Det behöver inte vara en dyr ring )
    Det är lätt att säga i ord att "jag älskar dig blablaosv", men hur vet man att de orden inte bara är ihåliga? En ring känns lite som ett bevis, men egentligen är det väl inte det.

• MimmiLina

Lola - Ja, det kanske är så krasst som du säger. Man vad sorgligt isåfall. Jag tror stenhårt på evig kärlek.

*svävar iväg på rosa moln där jag ser mig och gubben sittandes som 90-åringar på nåt hem, hållandes varandras händer*

• Lola Jämtland

Ts

Har en teori om gamla o äktenskap oxå....De lever ihop bara för att de tror att de inte klarar sig utan den andre.

Nä, nu ska jag lämna tråden...

Ts, tjata inte på honom vad du än gör. Nån gång i framtiden kanske han ändrar sig o eftersom du tror på evig kärlek så kommer det ju ändå att vara ni två.

• MimmiLina

Sen känns det ju lite som om att jag inte är "värd" att giftas med, så är jag kanske ämnad för nån annan. Nån som kanske skulle älska mig mer. Starkare. Nån annan kanske finner en intressantare. Förstår ni hur jag menar?
    Jag vill inte att det ska kännas ljummet, jag vill inte vara nåt man kan motstå.
    Om inte han älskar mig lika mycket som jag älskar honom, då känner jag mig lurad. Utnyttjad. Blä.

• bisou

Jag tror så här: män tror att den ultimata fällen är giftermålet. Spelar ingen roll om de har tre barn, köpt villa och bil och varit tillsammans i tio år! Bara man inte gifter sig.... För då är man ju FAST!!! Så logiska är dem! *ironisk med en ganska stor gnutta allvar*

• Lola Jämtland

bisou

Det stämmer på mig oxå.....jag är nog man egentligen!

• Tigerunge

Det sägs att det är för lätt att skilja sig. Jag skulle nog vilja ändra det till att det är för lätt att gifta sig. Det borde vara krav på att gå i nå´n slag äktenskapsrådgivning innan man säger ja.

• MimmiLina

Lola - Ja, det kan nog så vara, att de skulle bli ensamma om dom lämnade varandra. Dom kanske inte alls älskar varandra egentligen. Vad hemskt. Usch, nu förstörde du mina illusioner.

• MimmiLina

Bisou - Ja, exakt! Dom är jätterädda. Hur kan man skrämmas av nåt så romantiskt liksom? Jag fattar inte.

Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?