• MimmiLina

Varför vill män inte gifta sig?

Har varit tillsammans med min pojkvän i 10 år snart, vi har bott ihop nästan lika länge.

Jag har väntat och väntat på att han ska bli färdig att fria till mig. Vi (jag) har pratat om det många gånger, och det slutar alltid med att vi blir ovänner.

Jag vill att han ska ange anledningen till att han ännu inte vill gifta sig. Men han säger att det inte finns någon anledning. Ehh...? Nähä, så vad väntar vi då på liksom?
    Han påstår att han inte väntar på nån bättre, snyggare, nån med störra bröst osv... Men vad ska man tro? Ska man ta det personligt, tolka det som att man inte duger? Eller överreagerar jag?

10 års förhållande utan några större bråk osv ska väl räcka? Usch, jag blir så ledsen när jag tänker på detta ämne. Känner mig som nåt man har "så länge", innan den rätta dyker upp. Kan nån förstå hur jag menar, eller kanske t o m har det likadant?

Ser gärna även mäns åsikter på detta.

• Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?
  • Setta

Vill oxå gifta mig... Det e liksom det sista man gör för att besegla sin kärlek och för att visa att man vill vara tillsammans livet ut o göra det tryggt för varann...

Vi har varit tillsammans i 10 år i aug-06, vi har 2 barn o är förlovade men han vill fortfarande inte.

Vi har ju det bra som vi har det, enl honom...
    Jooo förvisso men vill du ha allt detta m mig och vill köpa hus kan du väl ta sista steget oxå tycker man...

• MimmiLina

Lola - Ja, jo, jag vill stanna för jag älskar honom. Och för att jag tror att han älskar mig också, han är bara så jävla seg på denna punkten. Usch, jag motsäger mig själv hör jag.

Anledningen till att han stannar kvar kan lika gärna vara för att han är för lat för att göra slut. För lat för att hitta nån annan. Han glider med liksom, trivs hyfsat och bara lullar vidare. Därför kanske ordet ÄKTENSKAP skrämmer eftersom då måste man verkligen MENA någonting med det man sysslar med.

Många kanske blir lite förblindade och förvirrade ja, bara se på alla Hollywoodbröllop som varar typ två månader. Sådär vill man ju givetvis inte ha det. Men jag tror inte dom älskade varandra från början hellre, tror "bara" det var passion.

• MimmiLina

Kaiza - Ja, återkom snälla!

Setta - Ja, exakt! "Vi har det väl bra som vi har det"... *morrrrr* Man blir så less. Och ledsen.

• MimmiLina

Är inte ens säker på att han skulle svara ja om jag själv friade till honom, på riktigt allvar. Lagom pinsamt om han skulle säga nej. Eller "jag vet inte". Tack och adjö liksom.

• MimmiLina

Hur VET man om man är älskad? Hu VET man?!
    Jag vill VETA.

• Tineling

Ja det undrar jag också varför män är dålig på att slå till och fria? :) jag vill så gärna gifta mig och han vet att jag väntar på hans frieri och han vill gärna gifta sig nån gång men inte nu säger han hmm suck vad säger man då? :( han är seg på detta. Vill så gärna gifta mig snart för jag älskar honom så otroligt mycket och att vi har det så bra men det skulle vara tryggt också att vara gift och så är jag ensam i familjen med mitt efternamn man måste alltid skriva från familjen xxxx och xxxxx (i efternamn).

• Tineling

Jo glömde också tillägga att jag tror att män är rädda och skulle tycka det var hemskt att gå inne i kyrkan med många folk runt som stirrar. Min sambo sa att han är skraj för många gäster men jag sa att man behöver inte bjuda 100 personer utan ca 30-50 personer skulle räcka då blev han lite lugnare men verkar ändå seg på att fria

• MimmiLina

Tack Tingeling för din åsikt. Förstår precis hur du menar med tryggheten. Just trygghet är superviktigt för mig också.
    Det är nog inte lika viktigt för män.

Gullig bild du har för övrigt, det är en sån där Care Bear-nalle man hade när man var liten ju. *får flashbacks*

• Odella

Jag vill inte gifta mig. Jag mår lika bra av att bo sambo. Men de som vill gifta sig ska ju få göra det Tro bara inte att din man vill det lika mycket som du, alla människor är olika och det betyder inte att han inte älskar dig!

• Jenton

Här är det snarare sambon som vill gifta sig, medans jag är skeptisk...
    Känns lixom så stort... så evigt... Vet inte om jag är redo att ta det steget... vet inte om jag nånsin är...
    Vet inte om jag tror på evig kärlek heller...

Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?