• MimmiLina

Varför vill män inte gifta sig?

Har varit tillsammans med min pojkvän i 10 år snart, vi har bott ihop nästan lika länge.

Jag har väntat och väntat på att han ska bli färdig att fria till mig. Vi (jag) har pratat om det många gånger, och det slutar alltid med att vi blir ovänner.

Jag vill att han ska ange anledningen till att han ännu inte vill gifta sig. Men han säger att det inte finns någon anledning. Ehh...? Nähä, så vad väntar vi då på liksom?
    Han påstår att han inte väntar på nån bättre, snyggare, nån med störra bröst osv... Men vad ska man tro? Ska man ta det personligt, tolka det som att man inte duger? Eller överreagerar jag?

10 års förhållande utan några större bråk osv ska väl räcka? Usch, jag blir så ledsen när jag tänker på detta ämne. Känner mig som nåt man har "så länge", innan den rätta dyker upp. Kan nån förstå hur jag menar, eller kanske t o m har det likadant?

Ser gärna även mäns åsikter på detta.

• Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?
  • Lola Jämtland

Fasiken så svårt det var att lämna tråden!!

Vad är romantiskt med ett bröllop?

• Tigerunge

Klart det är romantiskt...för kvinnan*garvar*. Mannen gör oftast som han blir tillsagd på sin bröllopsdag . Säg den man som har planerat sitt bröllop vs säg den kvinna som inte har gjort det.

• MimmiLina

Man vill ju inte att nån ska gifta sig med en "bara för att".
    Men KAN det bli "bara för att" om man verkligen älskar varandra?

• Lola Jämtland

"Men KAN det bli "bara för att" om man verkligen älskar varandra? "

Ja, det kan det väl? Om man gör det bara för att det ska göras eller för att omgivningen förväntar sig det?

• MimmiLina

Lola - Åh, men jo...
    Det är liksom det yttersta beviset på att någon verkligen älskar en. Det finns ingen annan, och kommer aldrig att finnas. (Får man hoppas iallafall).
    Det visar att han inte är rädd för att visa upp sin kärlek för hela världen. Att man inte är nåt som ska gömmas undan i ett hörn. En ring säger att "jag är tagen, vandra vidare" liksom. Jag behöver ingen annan än min älskling.

*hjärtor i hela luften*

• Lola Jämtland

Men allt det kan man ju visa o säga ändå! Yttersta beviset?! Trams säger jag!

• MimmiLina

Lola - Hur vet man att det han säger är sant då? Det kanske bara är luftslott alltihop.
    Men om han är villig att gifta sig så bevisar han att det är tyngd bakom orden. Ingen gifter väl sig om man inte ens älskar sin partner. Så tvekar han... ja.. då blir jag skeptisk.

• MimmiLina

Tack för alla åsikter. Ni är toppen.

• Lola Jämtland

Ts

Man har två val. Litar på att han älskar en eller att han inte gör det. O tror man på det sista, varför stannar han då kvar?

Varför behövs det ett "ja" i kyrkan? Räcker det inte med att han säger att han älskar dig?

"Ingen gifter väl sig om man inte ens älskar sin partner."

Jo, jag tror faktiskt att det är en hel del människor som genomgått (tänkte skriva genomlidigt) ett bröllop o typ 1 år senare knakar det i fogarna. Varför då? Blev det inte den idyll de hade förväntat sig efter äktenskapet eller berodde det på att de egentligen inte älskade varann?

• Muminski

ojoj ts som jag känner igen mig. Får återkomma till det när inte blivande maken tittar på

Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?