vittra skrev 2011-05-06 10:56:08 följande:
Nej det behöver inte vara skadligt och som jag sa, men TS skriver ju rakt ut att bebisen fick ont i magen! Dessutom är det väldigt naivt att tro att "erfarna" bvc-sköterskor har kunskap om sånt här, öht är det naivt att tro att allt det bvc säger är sant och rätt.
Vad ser du tex för logisk koppling att smakisar av mat plötsligt skulle vara mer mättande än mjölk (bröstmjölk eller ersättning) vilket är vad spädbarn är skapta för att äta i huvudsak under minst hela deras första år?? En smakis är bara någon tesked, tror du verkligen det mättar mer än en hel flaska mjölk?

När jag skrev för mkt ersättning, så menar jag veeeeeerkligen för mycket, var ju tvungen att dryga ut det med NÅGOT annars hade det gått åt mer än 2pkt i veckan (hon drack alltså mer än 3½dl ersättning per måltid, var tredje timme, när hon var 1½ månad gammal)
Nej, tror inte på ALLT bvc säger givetvis, men just i mitt fall så var jag villig att prova då min dotter klart INTE var en nöjd bebis.
Och bebisen kanske fick ont i magen för att bajset löstes upp? brukar inte DU få ont i magen när du har diarré tex...? eller så har du aldrig varit förstoppad och vet hur det känns när det rör sig neråt i tarmarna, det GÖR ont, men känns bättre när det väl kommit ut.