• vittra

Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?

Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?

• Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?
  • vittra
    Snällspiken skrev 2011-05-10 20:47:59 följande:
    Är det inte olagligt att duscha barn med kläderna på, som straff? Man får ju inte kränka barn fysiskt och detta borde ju falla inom samma ram, precis som man inte får stänga in barnen i... tänkte precis skriva nåt hemskt här men så slog det mig att det faktiskt finns idioter som kan inspireras till övergrepp så jag låter bli. 
    Jo man tycker ju att det borde vara det...
  • Joppan

Nej fy, detta var det dummaste jag läst / hört på länge!

• niagara

Att "kastas" in i duschen och sen sätta på kranen resulterar ju i en kalldusch. Det är att likställa med fysisk bestraffning = Barnmisshandel

• Camilita

Okej Tvittra. Undrade bara. Hur pass ärlig och öppen man får vara utan att du känner dig kränkt.

• Kimona

Sådan bestraffning togs upp i Dr Phil och betäcknades som barnmisshandel. Dock var vattnet iskallt, men ändå...

• JeanneDArc

det var ju ungefär den sjukaste frågan jag läst på länge här. klart det är fel att göra så.

• RainMan1x7x

Mina barn Blir inte uttorkade alls!

A quitter never wins and a winner never quits
  • Millans hustru

Självkalrt får man itne straffa ett barn med att duscha det, varken med eller utan kläder. Det behöver vi väl inte ens diskutera?

• Sveasson
    vittra skrev 2011-05-10 20:00:17 följande:
    Nej jag menar de fall där bråk och konflikter i allmänhet resulterar i straff, och där vissa helt enkelt har duschen som straffmetod när barnet inte lyder. Jag syftar alltså inte på barn som ändå ska duscha men inte vill, utan som straff med kläderna på.
    Varför känns det som att du syftar på någon specifik? Har du varit i konflikt med någon och "ger igen" på personen genom att starta en tråd om det ni diskuterade?
Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?