• vittra

Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?

Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?

• Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?
  • hymafr
    lokisse skrev 2011-05-05 22:34:53 följande:
    nej klart att det är fel. jag har därimot senast i dag stoppat min ilska 2-snart tre ariga dotter i duchen efter det att hon i stället för att äta gnidigt sin mat över hela kropen i ren trots över att hon ska käka. (ja hon äter i blöja utan kläder för att spara tvätt) självklat är det inte heller rätt men jag kan inte ha henne sprinagnde full av mat för att hon inte ville ha sin mat
    Det ser inte jag som ett straff utan som en nödvändighet.
    Tycker du gör helt rätt.
  • Fröken Inga

Nej, jag skulle inte göra så mot mitt barn. Jag straffar inte mitt barn. Min man  stängde in henne på rummet en gång. Då blev jag skitarg  eftersom jag mina föräldrar straffade mig som barn. Jag lider fortfarande av cellskräck.

Vad hade hon gjort som du tyckte  var värt att straffas. Det är ju svårt att diskutera påföljder utan att veta "brottet" Hur gammal är barnet?

Bloggar om att vara funktionshindrad mamma till 3åring. mittegetlilla.blogg.se/
  • vittra

För att förtydliga, det är naturligtvis inte jag som har gjort detta mot något barn! Läs mina inlägg i tråden
    Jag reagerade däremot mycket starkt och blev väldigt ledsen när jag läste om någon annan som gjort detta mot sin dotter, och som dessutom anser att hon gjorde rätt, att det är vad som är uppfostran. Jag blev dock hånad för att jag framhärdade hur fel det är att straffa barn på det sättet! Vet ej hur gammalt barnet var men kanske 3-4 på sin höjd eftersom det handlade om barn i trotsåldern. Personen i fråga tyckte dock det var jättebra eftersom barnet blev tyst...

• morochmer

NEJ! jag har sett dig i andra trådar och trott att du var....vettig!

• morochmer

Ok. det var inte du. Vet du vilket avsnitt av DR-phil det var?

• goatess82

jag såg det, först tabasco och sen kalldusch, jag grät som en galning och skulle aldrig någonsin göra något liknande mot mina barn hur jobbiga dom än är=(

• karolina106

FEL FEL FEL

Möjligen att jag skulle göra så om ett större barn i rent trots kladdade ner sig fruktansvärt. Men då är det ju för att tvätta rent  - inte för att straffa.

Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?