Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?
Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?
Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?
låter ju helt sjukt, hur kan man ens komma på idén?
Nej, jag skulle inte göra så mot mitt barn. Jag straffar inte mitt barn. Min man stängde in henne på rummet en gång. Då blev jag skitarg eftersom jag mina föräldrar straffade mig som barn. Jag lider fortfarande av cellskräck.
Vad hade hon gjort som du tyckte var värt att straffas. Det är ju svårt att diskutera påföljder utan att veta "brottet" Hur gammal är barnet?
Nämen Vittra. Skäms!
För att förtydliga, det är naturligtvis inte jag som har gjort detta mot något barn! Läs mina inlägg i tråden
Jag reagerade däremot mycket starkt och blev väldigt ledsen när jag läste om någon annan som gjort detta mot sin dotter, och som dessutom anser att hon gjorde rätt, att det är vad som är uppfostran. Jag blev dock hånad för att jag framhärdade hur fel det är att straffa barn på det sättet! Vet ej hur gammalt barnet var men kanske 3-4 på sin höjd eftersom det handlade om barn i trotsåldern. Personen i fråga tyckte dock det var jättebra eftersom barnet blev tyst...
NEJ! jag har sett dig i andra trådar och trott att du var....vettig!
Ok. det var inte du. Vet du vilket avsnitt av DR-phil det var?
helt fel, skulle aldrig göra så!!!
jag såg det, först tabasco och sen kalldusch, jag grät som en galning och skulle aldrig någonsin göra något liknande mot mina barn hur jobbiga dom än är=(
FEL FEL FEL
Möjligen att jag skulle göra så om ett större barn i rent trots kladdade ner sig fruktansvärt. Men då är det ju för att tvätta rent - inte för att straffa.