• vittra

Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?

Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?

• Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?
  • Sveasson
    Millans hustru skrev 2011-05-16 19:45:11 följande:

Självkalrt får man itne straffa ett barn med att duscha det, varken med eller utan kläder. Det behöver vi väl inte ens diskutera?

Precis, det är så självklart att det måste ligga något annat bakom ts fråga.
  • Issa79

Frågar du mig så FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLL!!!! Trots är ett sätt för ett barn att testa gränser o växa som individ. Att pröva sina egna vingar o den fria viljan. Sen att det inte alltid passar oss vuxna.

Har en liten dam på 20 mån som trampar på alla knappar så jag vet hur det känns men man får komma på alternativa lösningar. För mig handlar det även om att ge min dotter vettiga verktyg att själv hantera konflikter på när hon blir stor.

• vittra
    Sveasson skrev 2011-05-16 19:48:52 följande:
    Precis, det är så självklart att det måste ligga något annat bakom ts fråga.
    Jasså, vad bra att ni tycker det är så självklart
  • Sveasson
    vittra skrev 2011-05-16 20:46:21 följande:
    Jasså, vad bra att ni tycker det är så självklart
    Tråkigt bara att du inte vill avslöja vad så vi får en mer opartisk bild av det hela.
  • vittra

Va?? Vaddå avslöja vad? Det handlar inte om något annat än exakt det jag har skrivit. Du är parnoid om du tror att det finns dolda motiv med allt här i världen... Är det så oerhört svårt för dig att tänka sig att det finns folk som straffar sina barn..? Då lever du i en lite väl rosenskimrande värld tror jag!

• Sveasson
    vittra skrev 2011-05-16 21:02:09 följande:
    Va?? Vaddå avslöja vad? Det handlar inte om något annat än exakt det jag har skrivit. Du är parnoid om du tror att det finns dolda motiv med allt här i världen... Är det så oerhört svårt för dig att tänka sig att det finns folk som straffar sina barn..? Då lever du i en lite väl rosenskimrande värld tror jag!
    Visst finns det folk som straffar sina barn, men i den här tråden verkar det mer syftas på någon särskild och som någon skrev, det är liksom alltför självklart att folk inte tycker det är okej att straffa en liten unge i duschen, för att du på allvar skulle undra.
  • vittra
    Sveasson skrev 2011-05-16 21:08:16 följande:
    Visst finns det folk som straffar sina barn, men i den här tråden verkar det mer syftas på någon särskild och som någon skrev, det är liksom alltför självklart att folk inte tycker det är okej att straffa en liten unge i duschen, för att du på allvar skulle undra.
    Ja min fundering kom sig av en tidigare tråd och där någon annan skrev att hon gjorde såhär mot sin dotter. Jag hade tänkt göra en omröstningstråd egentligen men nu blev det inte så, jag ville ärligt veta om det var många som tyckte det var ok eftersom det beteendet försvarades då. Men detta har jag faktiskt redan förklarat tidigare i tråden så något av avslöja finns liksom inte.
  • poiuy

Min partner fick dessa bestraffningar av sin mamma när hon "överreagerade" och blev "okontaktbar" som liten. Kan se vilka tydliga spår hennes uppfostran har satt i henne nu som vuxen och ryser av bara tanken på hur någon kan behandla sitt eget barn, eller vem som helst för den delen, på ett sådant sätt.

• Sveasson
    vittra skrev 2011-05-16 21:14:14 följande:
    Ja min fundering kom sig av en tidigare tråd och där någon annan skrev att hon gjorde såhär mot sin dotter. Jag hade tänkt göra en omröstningstråd egentligen men nu blev det inte så, jag ville ärligt veta om det var många som tyckte det var ok eftersom det beteendet försvarades då. Men detta har jag faktiskt redan förklarat tidigare i tråden så något av avslöja finns liksom inte.
    Frågan är väl om beteendet i sig försvarades. Jag tycker beteendet är förkastligt men jag tycker också att det är väldigt dåligt att starta nya trådar om någon specifik på det här viset, den där "någon annan" tycker säkert inte det är så kul att läsa din verision av vad hon använder för metod. Det blir ju också missvisande eftersom folk svarar på din egen tolkning av hennes metod som förmodligen skiljer sig från hennes egen verision.
  • Isalel
    Sveasson skrev 2011-05-16 22:09:28 följande:
    Frågan är väl om beteendet i sig försvarades. Jag tycker beteendet är förkastligt men jag tycker också att det är väldigt dåligt att starta nya trådar om någon specifik på det här viset, den där "någon annan" tycker säkert inte det är så kul att läsa din verision av vad hon använder för metod. Det blir ju också missvisande eftersom folk svarar på din egen tolkning av hennes metod som förmodligen skiljer sig från hennes egen verision.
    Beteendet försvarades tex. med att hon redan duschat ett annat barn innan så vattnet var ju inte iskallt. Och det var ju effektivt, hon fick tyst på sitt barn. Det var delar av hennes försvar :)
Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?