• vittra

Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?

Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?

• Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?
  • Nancie

Det måste ju finnas ungefär 1000 andra sätt att lugna ner ett barn, och sig själv, än att stoppa in i dusch!!???

• amalie79

Ha ha, nej jag hade hellre ställt mig själv i duschen för att kyla ner mig i det läget  :)

• Nancie
    Nancie skrev 2011-05-08 14:57:21 följande:
    Det måste ju finnas ungefär 1000 andra sätt att lugna ner ett barn, och sig själv, än att stoppa in i dusch!!???
    och man som vuxen måste nog fundera på vad det är som gör att man har behov av att STRAFFA ett barn..??
  • woopie
    Nancie skrev 2011-05-08 14:59:19 följande:
    och man som vuxen måste nog fundera på vad det är som gör att man har behov av att STRAFFA ett barn..??
    straffa och/eller ge konsekvens av ett felaktigt beteende eller handling måste inte innebära kränkning som kan leda till livslångt trauma vilket är det som till 99 procent blir resultatet av TS
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • RainMan1x7x

Okej här kommer jag. Jja, om man väljer att bada sitt barn 2 gånger om dagen som jag eller en gång varannan dag så liksom.. Jag har aldrig sagt att man måste bada sitt barn så ofta jag bara sa att varför är en dusch ett straff när barnet ändå ska duscha. Sen tycker jag att fånarna på detta forumet som säger att det är fel att straffa sitt barn borde gå en föräldrarkurs.. Kom igen folk. Bättre kan ni!

Novus Ordo Seclorum
Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?