• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • fair
    viplanerar09 skrev 2011-06-30 21:20:39 följande:
    Jag har varit lite orolig i veckan och var tvungen att ta ett nytt digitalt test. Förra gången tog jag ett den 22/6 BIM-3 och fick gravid 1-2=gravid vecka 3-4. Idag fick jag gravid 3+= gravid vecka 5+!! Men jag är ju bara på v4+5 idag!! Men skönt att det verkar som om den har utvecklas i magen iallafall!! :) Nu får jag bara hålla tummarna att hjärtat utvecklas och att det utvecklas som det ska!!
    Jag sa ju att du inte behöver oroa dig :)
  • viplanerar09
    studdsbollen skrev 2011-07-01 14:52:57 följande:
    jo ja vet men känner mig lite orolig att jag är längre gången än vad jag tror, haft lite "konstig" mens ett par tre månader innan vi fick veta så man vet jhu aldrig Tungan ute ska till bm på torsdag för att få veta helt säkert hur långt jag kommit
    Okej, ja hoppas då gått längre då ;) Du får skriva och berätta hur det gått :)
  • viplanerar09
    fair skrev 2011-07-01 20:00:29 följande:
    Jag sa ju att du inte behöver oroa dig :)
    Hihi jo du sa ju det :) Fast man kan nog inte riktigt slappna av fören en frisk bebis ligger i famnen på en :)
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-07-01 10:41:28 följande:
    Ja det är bara att hoppas :)

Det kommer säkert gå jättebra. Jag hoppas på att komma in på en YH-utbildning som vårdadministratör (då blir man läkarsekreterare) nästa höst (om drygt ett år alltså) och då blir det också plugg med två små. Kommer jag inte första hösten så ska sambon vara hemma med bebisen men kommer jag inte in hoppas jag på att komma in hösten därpå :) Jag jobbar i butik för tillfället, fast tjänst på 75 % :)
    Okej, spännande. Vad gör en läkarsekreterare? Vad jobbar du i för affär? Själv skulle jag gärna testa på att jobba i en klädesaffär. Har alltid tyckt att "affärslivet" verkar intressant. Men jag har ju ingen aning om, om jag skulle gilla det då jag aldrig jobbat inom de.

Om kommunen min tillåter mig att läsa företagsekonomi osv så skulle jag gärna vilja läsa det då sambon funderar på att starta upp sitt företag igen. Hoppade mest på USK utbildningen för att jag skulle kunna vara hemma längre med sonen. Vi vill hålla honom borta så länge som möjligt från dagis!

Hur mår du för tillfället? syftar på symtom från graviditeten :)
  • viplanerar09

Lite ego: Nu har tröttheten slagit till.. Har varit sjukt trött i helgen och det verkar hålla i sig. Nu har även mina senadrag kommit igång. Förra graviditeten fick jag ofta senadrag i väntra fotens tår. Det gör så sjukt ont. I skrivande stund fick jag sendrag i tårna!! Blä

Jag sover även som en klubbadsäl, tydligen har jag börjat snarka nu också(gjorde det hela förra graviditeten och slutade direkt efter att han var född) Vaknar någon gång under natten av att jag har blodstopp i armen eller någon annan kroppsdel. Fick även de väldigt ofta med sonen!!

Någon annan som får/har "konstiga" graviditetssymptom?

• studdsbollen

skulle gå ut och simma med min kompis igår, mycket riktigt kom vi iväg men när vi äntligen kom fram (man måste simma ut en bit till en löst liggande brygga för att kunna hoppa/dyka i) kom jag inte upp! min kompis kom upp efter en stund genom att lägga hela över kroppen på bryggan och sen föra benen åt sida å upp. så kunde inte riktigt jag göra men din bula så ja blev hängandes där en stund och sparka vatten. försökte igen på rygg denna gång men då fastnade ryggen/rumpan pga att jag svankar så mycket nu när magen växt, fick ett stil fult blåmärke, alltid nått.
    till slut så kom jag upp genom att kravla mej upp och sen fick hon dra mig upp sista biten så ena benet kom upp, rullade/hasade restren. vi blev kvar där i gott och väl en timma för vi orkade inte göra om proseduren en gång till

vet inte om det räknas som nått "konstigt" graviditetssymptom men jobbigt är det

• minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-07-04 08:20:39 följande:
    Okej, spännande. Vad gör en läkarsekreterare? Vad jobbar du i för affär? Själv skulle jag gärna testa på att jobba i en klädesaffär. Har alltid tyckt att "affärslivet" verkar intressant. Men jag har ju ingen aning om, om jag skulle gilla det då jag aldrig jobbat inom de.

Om kommunen min tillåter mig att läsa företagsekonomi osv så skulle jag gärna vilja läsa det då sambon funderar på att starta upp sitt företag igen. Hoppade mest på USK utbildningen för att jag skulle kunna vara hemma längre med sonen. Vi vill hålla honom borta så länge som möjligt från dagis!

Hur mår du för tillfället? syftar på symtom från graviditeten :)
    Man lyssnar på journaler som läkaren pratat in ochskriver ner det samtidigt som man lyssnar så man får journalen på papper. Sen finns det mycket annat man kan göra också. Jobbade som kanslist i kassan på ortopedkliniken på östra sjukhuset här en sommar och då var det läkarsekreterare som jobbade där som jag vickade för och det var jätteroligt. Då regestrerade jag patienter i datorn när de kom och tog betalt och sånt. Sen om man tröttnar så har man ju ändå det administrativa så man kan säkert söka receptionistjobb och liknande om man vill.

Okej, jo det är gott om dom kan vara hemma, men nu märker jag att min son behöver lite mer stimulans än den han får hemma så det blir nog bra emd dagis i höst. Blir ju inte heltid :)

Jodå, får ordentliga illamåendeanfall ibland och är väldigt trött. Har börjat känna av lite foglossning också. Du då?
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-07-05 09:26:41 följande:
    Man lyssnar på journaler som läkaren pratat in ochskriver ner det samtidigt som man lyssnar så man får journalen på papper. Sen finns det mycket annat man kan göra också. Jobbade som kanslist i kassan på ortopedkliniken på östra sjukhuset här en sommar och då var det läkarsekreterare som jobbade där som jag vickade för och det var jätteroligt. Då regestrerade jag patienter i datorn när de kom och tog betalt och sånt. Sen om man tröttnar så har man ju ändå det administrativa så man kan säkert söka receptionistjobb och liknande om man vill.

Okej, jo det är gott om dom kan vara hemma, men nu märker jag att min son behöver lite mer stimulans än den han får hemma så det blir nog bra emd dagis i höst. Blir ju inte heltid :)

Jodå, får ordentliga illamåendeanfall ibland och är väldigt trött. Har börjat känna av lite foglossning också. Du då?
    Okej, spännande :) Låte verkligen trevlig. Får hålla tummarna på att du kommer in. I veckan fick jag ankningsbrevet och brjar att studera igen den 29 augusti.

Ja, jag/vi får se till hösten hur det bli. Än känns det inte som om Ossian behöver gå på dagis för att få sin stimulans utan klarar sig bra på de han får här hemma. Får också se hur det blir när bebisen kommer. Tur svärmor/farmor bor nära och jobbar bara 65%. Dessutom jobbar hon sovandesnatt och kommer hem utvilad och kommer mer än gärna underhålla Ossian när bebisen har kommit.

Ihelgen slog tröttheten till här, magen har varit rejält svullen, helst när jag har jobbat. Har även börjat snarka, får senadrag i tårna lite nu och då och sedan får jag ibland "blodstopp"/somnar min/mina armar på nätterna. Fick även dessa "problem" förra graviditeten. Lite huvudvärk och blir fort less/trött... Har även märk i veckan att jag måste springa på toa och göra det andra behovet så fort jag ätit något. Det bara vrider om i magen!! 
  • minjalin
    viplanerar09 skrev 2011-07-05 19:36:23 följande:
    Okej, spännande :) Låte verkligen trevlig. Får hålla tummarna på att du kommer in. I veckan fick jag ankningsbrevet och brjar att studera igen den 29 augusti.

Ja, jag/vi får se till hösten hur det bli. Än känns det inte som om Ossian behöver gå på dagis för att få sin stimulans utan klarar sig bra på de han får här hemma. Får också se hur det blir när bebisen kommer. Tur svärmor/farmor bor nära och jobbar bara 65%. Dessutom jobbar hon sovandesnatt och kommer hem utvilad och kommer mer än gärna underhålla Ossian när bebisen har kommit.

Ihelgen slog tröttheten till här, magen har varit rejält svullen, helst när jag har jobbat. Har även börjat snarka, får senadrag i tårna lite nu och då och sedan får jag ibland "blodstopp"/somnar min/mina armar på nätterna. Fick även dessa "problem" förra graviditeten. Lite huvudvärk och blir fort less/trött... Har även märk i veckan att jag måste springa på toa och göra det andra behovet så fort jag ätit något. Det bara vrider om i magen!! 
    Det låter ju bra :) Leon älskar öppna förskolan så han komemr nog älska dagis med :) Usch, låter inget vidare. Det är då inte lätt att vara gravid. Vad glad att du inte är hård i magen, jag är ganska hård men helt ok den här gången, förra gången var jag jättehård och  hade hemska magsmärtor. Gjorde väl nummer två varannan dag och är van att göra det varje dag, nu funkar det varje dag så inga hemska magsmärtor den här gången men lite hårdare än vanligt dock. Kissar gör jag ju som sagt hela tiden så jag håller på att bli tokig :P
  • fair

På tal om magsmärtor. Vi är.på semester i sthlm (bor ju egentligen i Umeå) och jag fick söka gynakuten igår morse pga magsmärtor. Var dock iinte bebisen, h*n mådde bra och sprattlade en massa. For och fick på stan efteråt och hade fortfarande sporting i magen. Fick söka akut igen på kvällen och troligen har jag dragit på mig en magbakterie... Usch sån magont jag haft!!! Tur vi är på väg hem till lugnet....

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)