minjalin skrev 2011-07-05 09:26:41 följande:
Man lyssnar på journaler som läkaren pratat in ochskriver ner det samtidigt som man lyssnar så man får journalen på papper. Sen finns det mycket annat man kan göra också. Jobbade som kanslist i kassan på ortopedkliniken på östra sjukhuset här en sommar och då var det läkarsekreterare som jobbade där som jag vickade för och det var jätteroligt. Då regestrerade jag patienter i datorn när de kom och tog betalt och sånt. Sen om man tröttnar så har man ju ändå det administrativa så man kan säkert söka receptionistjobb och liknande om man vill.
Okej, jo det är gott om dom kan vara hemma, men nu märker jag att min son behöver lite mer stimulans än den han får hemma så det blir nog bra emd dagis i höst. Blir ju inte heltid :)
Jodå, får ordentliga illamåendeanfall ibland och är väldigt trött. Har börjat känna av lite foglossning också. Du då?
Okej, spännande :) Låte verkligen trevlig. Får hålla tummarna på att du kommer in. I veckan fick jag ankningsbrevet och brjar att studera igen den 29 augusti.
Ja, jag/vi får se till hösten hur det bli. Än känns det inte som om Ossian behöver gå på dagis för att få sin stimulans utan klarar sig bra på de han får här hemma. Får också se hur det blir när bebisen kommer. Tur svärmor/farmor bor nära och jobbar bara 65%. Dessutom jobbar hon sovandesnatt och kommer hem utvilad och kommer mer än gärna underhålla Ossian när bebisen har kommit.
Ihelgen slog tröttheten till här, magen har varit rejält svullen, helst när jag har jobbat. Har även börjat snarka, får senadrag i tårna lite nu och då och sedan får jag ibland "blodstopp"/somnar min/mina armar på nätterna. Fick även dessa "problem" förra graviditeten. Lite huvudvärk och blir fort less/trött... Har även märk i veckan att jag måste springa på toa och göra det andra behovet så fort jag ätit något. Det bara vrider om i magen!!