• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • viplanerar09

Oj fair, det låter verkligen inte roligt! hoppas verkligen att du får bli bättre :) krya på dig!

• minjalin

Krya på dig fair. Inte alls roligt!!! Skönt att bebisen mådde bra i alla fall :)

• fair

Hej allihopa! Hur mår vi egentligen? Tråden är så tyst... Min mage har fortfarande inte börjat synas ännu, inte ens då jag ligger ner. Lite trist men jag vet att den kommer så småningom. Är ju nu inne i en riktig spökperiod och längtar enormt till jag får känna bebis rörelser. Vet ju att den lilla levde och mådde prima för en vecka sen och magsjuka/magbakterie borde ju inte kunna påverka. Tror jag. Hoppas att ni andra har det bra också!

• Daria Anna Maria

Hallo tjejer, hur går det för ER? I vilken vecka är ni?? :D 

• mammasgullar

Idag går jag in i v 22!
    Bebis sparkar på för fullt, och har sammandragningar sen v 18 och sjukskriven lika länge.

Hoppas på att bebis väljer att stanna många många veckor till.

(för att inte oroa någon annan så sammandragningar är oftast ingen fara, och inget man brukar bli sjukskriven för, jag har högre risk att föda prematurt och får ont av sammandragningar.)

• viplanerar09
    fair skrev 2011-07-12 08:51:53 följande:
    Hej allihopa! Hur mår vi egentligen? Tråden är så tyst... Min mage har fortfarande inte börjat synas ännu, inte ens då jag ligger ner. Lite trist men jag vet att den kommer så småningom. Är ju nu inne i en riktig spökperiod och längtar enormt till jag får känna bebis rörelser. Vet ju att den lilla levde och mådde prima för en vecka sen och magsjuka/magbakterie borde ju inte kunna påverka. Tror jag. Hoppas att ni andra har det bra också!
    Fair: du är ju i de veckor då man inte känner så mycket, det står till och med att från v12 eller vad de säger att de är de veckor som man mår bra och inte känner så himla mycket. För att sedan börja känna sparkar :) Snart kommer magen och snart kommer du att känna sparkar :) Kram
  • viplanerar09

Hej!

Vilken vecka jag haft, har inte orka lyfta upp locket eller ens starta datorn och detta är första gången på över en vecka. Förra måndagen började det med att så fort jag åt något så var jag tvungen att springa på toa och göra nummer 2. Väldigt väldigt löst. Jag tänkte inte så mycket på det då, då jag inte var öm eller mådde dåligt av det. På onsdagskväll började jag bli lite svag eftersom jag inte fått i mig mycket mat och de mat jag fått i mig har inte fått stanna. På torsdagen började huvudvärken och jag blev så otroligt svag. Ringde till BM och hon sa att jag skulle kontakta VC fr ev odling.

De gav mig massor av råd och om det inte skulle bli bättre på måndagen skulle jag ringa igen.

När vi satt vid frukostbordet för att jag förhoppningsvis skulle få i mig något fick vi ett väldigt tråkigt samtal. Sambons faster hade avlidit hastigt och dog av hjärtinfarkt. Så det gjorde verkligen inte huvudvärken bättre. Jag har varit otroligt dålig sedan i torsdag och denna värme har verkligen inte hjälpt till. I söndags börjarde jag känna mig bättre och behövde bara gå på toa ca 4-5:e timme. Men i söndags började det härliga illamåendet också och jag har fortfarnade illamående. Vill inte klaga men jag har konstant illamående och vi åkte in för att köpa ett åksjukearmband men tydligen har dem varit väldigt populära och de hade just sålt sista till just en illamående gravid ;)

Lite mer glada nyheter :)
    Jag är i vecka7 (6+3) och det känns inte alls långt bort tills vi ska till UL och förhoppningsvis få se en frisk räka med ett tickande hjärta :) Vi har bokat tid den 27/7 och nästa vecka åker vi med mina föräldrar på husbilssemester, så det kommer att gå fort dit ;) 

Någon mer än jag som redan börjat spana på barnvagnar? Denna gång är jag verkligen kluven vilken vagn vi/jag ska köpa :s Bebiskläder har jag kollat på ända sedan våran son växte ur dem ;)

• Maajsi

nu har jag bokat tid för RUL :) ska dit den 12/8 så en månad kvar! längtar så enormt mycket. Hatar att vara i denna sk spökperiod. Man känner sig inte ett dugg gravid..

• minjalin

Kul för er som är i spökperioder, önskar jag också var det. Mår illa, men var några dagar sedan jag spydde nu, är mest så att jag inte har någon aptit och det är massa mat jag bara inte får i mig utan det ger mig kväljningar. Har helt stannat i vikt, nu när man igentligen ska gå upp 300-400 gram i veckan, men bebsi tar ju vad den vill ha ändå så det är skönt. Är fruktansvärt trött, så trött att jag knappt orkar göra nåt, går i ett ständigt töcken, och har halsbränna. Sen har jag redan fått foglossning  också >.< gnäll gnäll :p Men är samtidigt väldigt lycklig över det lilla livet i magen och varje gång jag ser på min underbara son så vet jag att det är värt allt! Har tid för RUL 19:e augusti så lång väntan. Är i v 13+6 idag och magen börjar synas ganska ordentligt nu. Är ganska säker på att jag känner bebisen då och då, men är ju så svårt att veta hundra om det är den man känner så här tidigt. Men det liksom spritter till ibland och kan kännas som en liten buff ibland. Kände sonen tydligt v 16+0 så snart borde jag känna tydligare tycker jag :)

• viplanerar09
    minjalin skrev 2011-07-12 15:05:09 följande:
    Kul för er som är i spökperioder, önskar jag också var det. Mår illa, men var några dagar sedan jag spydde nu, är mest så att jag inte har någon aptit och det är massa mat jag bara inte får i mig utan det ger mig kväljningar. Har helt stannat i vikt, nu när man igentligen ska gå upp 300-400 gram i veckan, men bebsi tar ju vad den vill ha ändå så det är skönt. Är fruktansvärt trött, så trött att jag knappt orkar göra nåt, går i ett ständigt töcken, och har halsbränna. Sen har jag redan fått foglossning  också >.< gnäll gnäll :p Men är samtidigt väldigt lycklig över det lilla livet i magen och varje gång jag ser på min underbara son så vet jag att det är värt allt! Har tid för RUL 19:e augusti så lång väntan. Är i v 13+6 idag och magen börjar synas ganska ordentligt nu. Är ganska säker på att jag känner bebisen då och då, men är ju så svårt att veta hundra om det är den man känner så här tidigt. Men det liksom spritter till ibland och kan kännas som en liten buff ibland. Kände sonen tydligt v 16+0 så snart borde jag känna tydligare tycker jag :)
    Ibland får man gnälla ;) Jag gick inte heller upp nästan något frånbörjan utan det small bara till efter v20. Så du behöver inte oroa idag. Och dessutom har du ju världens symtom också :)

Dessutom har din maga växt också, som jag skrev så syns det verkligen nu!! :) 

Jag får också så att det spritter(nån gång sådär) till och igår var det som om något sparkade/buffade, syndes även utan på magen. Men det är ju absolut inte bebisen utan måste vara tarmar eller annat som fixar små liknande sparkar utanpå min mage... Vill absolut inte förstöra dina hopp och kan mycket väl vara bebisen du känner eftersom det står att vissa kvinnor redan känner foster rrelse i v13-14. Själv tycker jag allt det låter så tidigt att kunna känna så tidigt, men tydligen finns det dem som gör det eftersom det står så i böcker osv.
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)