minjalin skrev 2011-07-12 15:05:09 följande:
Kul för er som är i spökperioder, önskar jag också var det. Mår illa, men var några dagar sedan jag spydde nu, är mest så att jag inte har någon aptit och det är massa mat jag bara inte får i mig utan det ger mig kväljningar. Har helt stannat i vikt, nu när man igentligen ska gå upp 300-400 gram i veckan, men bebsi tar ju vad den vill ha ändå så det är skönt. Är fruktansvärt trött, så trött att jag knappt orkar göra nåt, går i ett ständigt töcken, och har halsbränna. Sen har jag redan fått foglossning också >.< gnäll gnäll :p Men är samtidigt väldigt lycklig över det lilla livet i magen och varje gång jag ser på min underbara son så vet jag att det är värt allt! Har tid för RUL 19:e augusti så lång väntan. Är i v 13+6 idag och magen börjar synas ganska ordentligt nu. Är ganska säker på att jag känner bebisen då och då, men är ju så svårt att veta hundra om det är den man känner så här tidigt. Men det liksom spritter till ibland och kan kännas som en liten buff ibland. Kände sonen tydligt v 16+0 så snart borde jag känna tydligare tycker jag :)
Ibland får man gnälla ;) Jag gick inte heller upp nästan något frånbörjan utan det small bara till efter v20. Så du behöver inte oroa idag. Och dessutom har du ju världens symtom också :)
Dessutom har din maga växt också, som jag skrev så syns det verkligen nu!! :)
Jag får också så att det spritter(nån gång sådär) till och igår var det som om något sparkade/buffade, syndes även utan på magen. Men det är ju absolut inte bebisen utan måste vara tarmar eller annat som fixar små liknande sparkar utanpå min mage... Vill absolut inte förstöra dina hopp och kan mycket väl vara bebisen du känner eftersom det står att vissa kvinnor redan känner foster rrelse i v13-14. Själv tycker jag allt det låter så tidigt att kunna känna så tidigt, men tydligen finns det dem som gör det eftersom det står så i böcker osv.