• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-01-20 12:21:38 följande:
    Grattis Fair! :) Njuuuut nu

Gaah, jag vill så gärna försöka. En del av mig säger "äsch, skit i proverna. tänk om det går den här gången och att missfallet bara var rena oturen" medan en annan del av mig säger att vi ska vänta :/ Jag blir tokig snart. Vill ju så gärna ha en liten. Sambon säger att det inte spelar någon roll. Som att det svaret hjälpte en något.. suck.

Förstår att det måste vara tufft för dig nu Men det var väl inte så långt kvar tills du skulle få göra dom där proverna? Du kanske kan vänta tills dess? Så vet du ju om det är någe "fel" ?

Jobbigt när sambon säger att det inte spelar någon roll heller, vet att min skulle vara precis likadan.

• Madde01

Hur går det för en nyblivna 2barns mammor? inte lika mycket tid att sitta framför fl nu?

• fair

Jag vågar inte ens sätta mig vid datorn, kommer nog inte ha tiden alls. Men sitter mycket med iphonen istället men då läser jag mest :) allt har gått bra hittills. Måste såklart vakta Stella från storasyster så hon inte är för hårdhänt. Men Thilde är toppen med lillasyster, hon är så go med henne :)

• minjalin

Samma här. Läser från telefonen men lat med att skriva det går bra här med. Elias har lite magknip ibland men det är lite bättre igen. Olika olika dagar. Storebror är fortfarande överförtjust men man får passa noga eftersom han är lite hårdhänt

• Maajsi
    Madde01 skrev 2012-01-21 18:35:51 följande:

Förstår att det måste vara tufft för dig nu Men det var väl inte så långt kvar tills du skulle få göra dom där proverna? Du kanske kan vänta tills dess? Så vet du ju om det är någe "fel" ?

Jobbigt när sambon säger att det inte spelar någon roll heller, vet att min skulle vara precis likadan.

Nej, det är ju just det de egentligen inte är. Men det känns så. Jag vill ju så gärna ha en bebis. Ju längre tid jag väntar, desto längre kommer det att ta. Det känns så grymt jobbigt.

Ja, precis. Man vill ju veta hans åsikt i det hela. Jag blir inte mer klok av att han säger att det inte spelar någon roll.
  • Madde01
    Maajsi- Förstår dig verkligen, har ni bestämt er för hur ni ska göra nu då?

Fair- Jätte fin förlossningsberättelse, och vad SNABBT det fick Hur snabbt gick första förlossningen, vill också ha en snabb förlossning denna gången... Nu längtar man verkligen
  • fair
    Madde01 skrev 2012-01-25 20:19:27 följande:
    Maajsi- Förstår dig verkligen, har ni bestämt er för hur ni ska göra nu då? Fair- Jätte fin förlossningsberättelse, och vad SNABBT det fick Hur snabbt gick första förlossningen, vill också ha en snabb förlossning denna gången... Nu längtar man verkligen

Vi blev jätte förvånade över hur snabbt det gick! Med Thilde började det sippra vatten kl 03 16/11 och efter en stund fick jag småvärkar. Kl 19.14 17/11 föddes hon, så den förlossningen tog typ 1,5 dygn.
  • Maajsi
    Madde01 skrev 2012-01-25 20:19:27 följande:
    Maajsi- Förstår dig verkligen, har ni bestämt er för hur ni ska göra nu då?

Fair- Jätte fin förlossningsberättelse, och vad SNABBT det fick Hur snabbt gick första förlossningen, vill också ha en snabb förlossning denna gången... Nu längtar man verkligen
    Haha, hm. Om jag ändå kunde svara på det. Jag blev ärligt talat ledsen för någon dag sedan när sambon inte ville mysa. För det var typ sista dagen. Jag känner att ju längre tid man väntar desto längre tid kommer det att ta. Men så igår så hade jag ännu mer flytningar än normalt och ja, det blev lite mys. Vet inte om vi hann. Vet inte heller vad han tycker. Men jag gav honom en varning och sa "du vet ju att det kan bli ett barn nu." och han verkade inte ha några problem. Så antar att det blir en liten chansning på om det tagit sig. Annars lär jag vänta tills proverna.
  • Maajsi

Åh, jag är som en hök på tradera nu. Har hittat en jätte söt födelsetavla som jag budat på. Det är digitalt tryckeri så man kan själv välja vad som ska stå. Tänkte att det skulle fungera ungefär som en doptavla när små bebisar döps, fast för lillen då.  Då får man en minnestavla för honom också :) Hoppas man får den.

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)