• Anonym

Dyr förlovningsring??

I helgen friade min sambo till min, lycka!
    Jag hade sen innan tittat ut en ring jag verkligen verkligen vill ha, det var dock ingen min sambo köpte nu för han visste inte om det (jag dagdrömde) utan vi var och tittade tillsammans idag.

Jag hittade den, och en matchande till honom som han gillade. Tillsammans kostar dock dessa ringar tiotusen. Han menar att det är jäkligt onödigt att lägga så mkt pengar på ringar (vi är inga Knösus direkt) medan jag menar att jag inte vill ha någon annan och eftersom jag ska ha den hela livet så kan det ändå vara värt det.

Vi är som sagt inte riktigt överesn just nu och det blev inga ringar. Jag kan tänka mig att betala merparter av ringarna men han tycker ff det är dumt. Ska jag välja bort min drömring med risk för att alltid ångra mig tycker ni? Självklart är det viktigaste att vi blir förlovade, så visst kan jag väl tänka mig det men jag kommer ångra mig varje dag..
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Dyr förlovningsring??
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-10 14:41:13 följande:
    Bridezilla. Tänker bara på sig själv.
    Haha, jag är absolut ingen bridezilla, kommer nog inte bli heller. Jag kan tänka mig att snåla på det mesta när det är dags för bröllop, och vi kommer definitvt få kompromissa båda två. Vilket känns helt okej! =)

Tack alla ni andra! Ni har fått mig att inse att jag inte är bortskämd i alla fall, och jag kommer spara själv ett tag för att få den ring jag vill ha.. Mannen i mitt liv är det finaste, då måste ju ringen också matcha.. ;) (Så ska jag nog lägga fram det för honom också.. ) =)
  • Anonym (snart gift)

Min förlovningsring och vigselring kostade tillsammans ca 10 000. Lämnade dock in guld till vigselringen, annars hade det kostat ca 4000 extra. Min man har en förlovningsring som kostade 3 500 kr. Sammanlagt alla ringar alltså: 13 500 kr vilket ju är mycket pengar med tanke på att vi båda studerade när han friade men ändå bara en bråkdel på vad vi lägger på hela bröllopet så är ni villiga att snåla in lite på bröllopsfesten och inte har några andra ekonomiska problem så är väl inte priset för era ringar så farligt enligt mig.

• Helwa

Om ni inte har pengar så kan ni ju köpa billigare nu. O senare när ni har pengar kan ni ju köpa ett par dyrare förlovningsringar och flytta över de gamla till den högra handen :)

• Anonym (Toker)

Stor skillnad på inköpspris och vad ringar är värderade till.....efter en skilsmässa exempelvis.
    Vi la 6500 1993 på 2 st gulguldringar som vi fortfarande har kvar, de var våra förlovningsringar.

Den ena ringen är den enda som jag har medans när vi gifte oss så ville hon ha en vitguldsvigselring samt en vitguldsbrilliantring i morgongåva.
    Pris i butik 2002 var 26000+16000=42000kr.

Xet ville sälja sina båda vitguldsringar efter skilsmässan och efter en värdering så fick hon 6500+2800=9300kr.........värderingen är bara guld och stenpriser i vikt och kvalitet.....surt, att vi inte hade äktenskapsförord kostade mig ytterligare 1200000kr efter att hon varit otrogen, lätt halvkul....

• VeraVera

jag har släta guldringar (2st) men jag hoppas på en fin ring med sten i nu när vi firar 5 år, som jag kan ha när man ska vara fin. De släta är väldigt smidiga att ha i vardagen!

• Anonym (Fia)

10 000 är extremt mycket för en ring tycker jag.

• Anonym (Stina)
    Styvmodern skrev 2011-05-10 14:52:19 följande:
    Har ni råd - Varför ska ni snåla på ringarna?? Är ju något man förhoppningsvis har hela livet... Och som sagt - guldpriset är högt just nu.. Vi förlovade oss för ca ett år sedan och våra ringar gick på ca 15 tkr. Det var ändå standardringar i vitguld - ganska breda men vi ville ha lite tyngd i dem... Nyss gifte vi oss men då valde vi bara en ring till mig - min man tyckte det blev för mycket i och med den bredan förlovningsringen....
    Man behöver ju inte ha jättevräkiga för tiotusentalskronor... Men köpa en pyttering av dålig kvalitet som man aldrig kommer att tycka om - det hade inte jag gjort...
    Varför slösa? Jag la 1500 på vigselningen. Äktenskapet höll 5 år. Inte hade det hållit längre med en dyrare ring...
  • Pleco

Våra förlovningsringar kostade 13.000:- och vigselringarna kostade 7.000:-. Jag tycker att det är ett bra pris för ringar som ska sitta på fingret resten av livet. Jag tycker att du ska prata med din fästman och försöka komma överens, ni får väl helt enkelt snåla in på andra saker som har med bröllopet att göra. Själva bröllopet är ju bara en dag men ringarna ska man ju som sagt ha hela livet.

Lycka Till.

• Druantia

Förstår dig helt ts. Jag hade aldrig kunnat kompromissa om min förlovningsring. Vi har inte en jäkla massa pengar. Men min förlovningsring gick på drygt 10 000 endast för den. Makens gick väl på strax under 5000.
    Vigselringen kostade en smula mer. Visst det är mycket pengar, men man ska ju ha dom (förhoppningsvis) hela livet!

Stå på dig, nöj dig inte med en ring som du inte till 110% vill ha. Du kommer inte känna dig nöjd.

• requiem

Det beror väl på vad man har för åsikt kring ringar. Du och din karl verkar inte dela samma åsikt. Peronligen så älskar jag guldringar och vill heslt att min (eventuella/framtida) förlovnings och vigselring ska kosta mer än de briljant ringar jag redan har. But that's just me..

Svar på tråden Dyr förlovningsring??