• Anonym

Dyr förlovningsring??

I helgen friade min sambo till min, lycka!
    Jag hade sen innan tittat ut en ring jag verkligen verkligen vill ha, det var dock ingen min sambo köpte nu för han visste inte om det (jag dagdrömde) utan vi var och tittade tillsammans idag.

Jag hittade den, och en matchande till honom som han gillade. Tillsammans kostar dock dessa ringar tiotusen. Han menar att det är jäkligt onödigt att lägga så mkt pengar på ringar (vi är inga Knösus direkt) medan jag menar att jag inte vill ha någon annan och eftersom jag ska ha den hela livet så kan det ändå vara värt det.

Vi är som sagt inte riktigt överesn just nu och det blev inga ringar. Jag kan tänka mig att betala merparter av ringarna men han tycker ff det är dumt. Ska jag välja bort min drömring med risk för att alltid ångra mig tycker ni? Självklart är det viktigaste att vi blir förlovade, så visst kan jag väl tänka mig det men jag kommer ångra mig varje dag..
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Dyr förlovningsring??
  • Anonym

vi betalade runt 6000 för båda våra förlovnongsringar och när vi gifte oss kosta min vigselring 7500 ( fick 2000 rabatt) så jag tycker inte din e för dyr! visst har man gränser på vad det kanske får kosta men samtidigt vill man ju ha en man alltid ska älska att titta på ;)

• Daniels brud

Jag fick min drömring och jag tycker absolut att är det NÅGOT ni bör lägag pengarna på så är det ringarna, det är de som består. Vid bröllopet så äter man upp tårtan, blommor vissnar, många säljer sin klänningen men ringen och minnena består. Min åsikt alltså, så gjorde vi och inte en enda gång har jag ångrat mina ringar!!

• Daniels brud
    Helwa skrev 2011-05-10 17:38:03 följande:
    Om ni inte har pengar så kan ni ju köpa billigare nu. O senare när ni har pengar kan ni ju köpa ett par dyrare förlovningsringar och flytta över de gamla till den högra handen :)
    Alla tyyker olika men jag som många andra vill ha EN förlovningsring, EN vigelsring, EN make och förhoppningsvis gifta sig EN gång...
  • semlorna

Sålänge ni inte skuldsätter er för att köpa ringar så är det klart att ni ska ha det ni vill ha! Vill han inte lägga så mycket på sin så låt honom välja prisklass själv och så väljer du den du vill ha. Vi la drygt 9000 på våra förlovningsringar (varav hans var den dyrare) och jag är glad att vi skaffade dom ringar vi ville ha.

Ni som skriver att äktenskapet inte håller för evigt och man inte ska lägga pengar på ringarna, hur tänker ni? Tänker ni samma om bilar? Om hus? Om djur? Om semester? Vissa saker är helt enkelt värt att lägga pengar på om man känner att det är viktigt (och man har råd).

• Ljusna

Vi valde släta förlovningsringar i guld, min lite mindre och min mans något bredare. Sedan köpte vi en vigselring till mig (guld med några små diamanter), medans han bara hade sin förlovningsring. Klassisk svensk tradition, helt enkelt.

Vi betalade 3000 (min första) + 5000 (hans) + 7000 (min andra). Det var dessutom när guldpriset låg lite lägre, så jag tycker inte alls att 10 000 för båda ringarna är så mycket pengar. Lägg till en nolla, så kan man börja hyperventilera lite

• Anonym

Tack alla!

Jag förklarade häromdagen för min sambo hur viktigt det var och morgonen efter skickade han ett sms att självklart skulle jag vara 100% nöjd. Jag erbjöd mig genast att snåla in på något på bröllopet, typ spriten - icke populärt.. =)  Skämt å sido, vi har löst våra olika åsiker så nu kommer vi båda bli nöjda!

• Helle333
    Anonym skrev 2011-05-08 21:55:48 följande:
    I helgen friade min sambo till min, lycka!
    Jag hade sen innan tittat ut en ring jag verkligen verkligen vill ha, det var dock ingen min sambo köpte nu för han visste inte om det (jag dagdrömde) utan vi var och tittade tillsammans idag.

Jag hittade den, och en matchande till honom som han gillade. Tillsammans kostar dock dessa ringar tiotusen. Han menar att det är jäkligt onödigt att lägga så mkt pengar på ringar (vi är inga Knösus direkt) medan jag menar att jag inte vill ha någon annan och eftersom jag ska ha den hela livet så kan det ändå vara värt det.

Vi är som sagt inte riktigt överesn just nu och det blev inga ringar. Jag kan tänka mig att betala merparter av ringarna men han tycker ff det är dumt. Ska jag välja bort min drömring med risk för att alltid ångra mig tycker ni? Självklart är det viktigaste att vi blir förlovade, så visst kan jag väl tänka mig det men jag kommer ångra mig varje dag..
    Vad tycker ni??
    Svår fråga det där. Min kopia av Göteveringen är av sterlingsilver och kostade 299kr. Jag älskar den ringen och har inte tagit av mig den mer än kanske 5 gånger på tre år och då har det varit för bakning eller liknande....
  • Anonym

Jag hoppade över förlovningsringen och köpte den vigselring jag ville ha för 15 000 istället. Jag ville inte vara förlovad utan hans fru, så min man friade och sedan gifte vi oss direkt :)

• Anonym (Nyförlovad)

Jag tycker du ska ha den ring du har sett ut, att vara nöjd är väl huvudsaken?! Min kostade 23000 och jag skulle inte kunna tänka mig nån annan. Jag älskar den, min man har bra smak... Jag visste ingenting förrän jag fick den på mitt finger :)

• mammsilon

våra ringar kostade lika mycket som era och vi är jätte nöjda, vet att det är mycket pengar men försök att se helheten. jag skulle aldrig vilja byta ut min ring den är så himla fin, inget speciellt med den..utan den passar mitt finger bara,,du ska förhoppningsvis ha ringen hela livet så om man tänker efter är den inte så dyr! lycka till

Svar på tråden Dyr förlovningsring??