• Anonym

Dyr förlovningsring??

I helgen friade min sambo till min, lycka!
    Jag hade sen innan tittat ut en ring jag verkligen verkligen vill ha, det var dock ingen min sambo köpte nu för han visste inte om det (jag dagdrömde) utan vi var och tittade tillsammans idag.

Jag hittade den, och en matchande till honom som han gillade. Tillsammans kostar dock dessa ringar tiotusen. Han menar att det är jäkligt onödigt att lägga så mkt pengar på ringar (vi är inga Knösus direkt) medan jag menar att jag inte vill ha någon annan och eftersom jag ska ha den hela livet så kan det ändå vara värt det.

Vi är som sagt inte riktigt överesn just nu och det blev inga ringar. Jag kan tänka mig att betala merparter av ringarna men han tycker ff det är dumt. Ska jag välja bort min drömring med risk för att alltid ångra mig tycker ni? Självklart är det viktigaste att vi blir förlovade, så visst kan jag väl tänka mig det men jag kommer ångra mig varje dag..
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Dyr förlovningsring??
  • krillelkpg

Vi la 3500 kr per ring när vi förlova oss, dvs 7000 kr och gravering 300 samt handpenning på 500. Vi tänker lägga ännu mer på vigselringarna, vi planera att gifta oss till sommaren 2012

• Anonym

Förlovningsringar behöver ju inte vara dyra.
    Det är vigselringarna som man ska pröjsa på för att det är dessa som man ska ha hela livet.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-08 22:06:58 följande:
    Nja, jag har kollat lite på vigselring med, ville se om de passade och priset på dom verkade han inte reagera det minsta över.. Vi ska inte gifta oss förrän nästa år, han kankse ser det så.. Långt borta, litet problem.. =)
    Giftemål om 1 år är ju inte alls långt bort. Det är ytterst snart ju!

Onödigt att lägga 10,000 kr när ni om 1 år kommer köpa dyrare vigselringar.
  • Anonym

Money makes the world go round..........

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-09 21:36:28 följande:
    Det är vigselringarna som man ska pröjsa på för att det är dessa som man ska ha hela livet.
    Fast jag ska ju ha min förlovningsring hela livet också?
    Anonym skrev 2011-05-09 21:38:14 följande:
    Giftemål om 1 år är ju inte alls långt bort. Det är ytterst snart ju!

Onödigt att lägga 10,000 kr när ni om 1 år kommer köpa dyrare vigselringar.
    Vigselringen kommer inte vara dyrare, dessutom kommer vi som sagt att behålla våra förlovningsringar, och min sambo kommer inte att köpa till någon ny vigselring heller.
  • Anonym (1243)
    Anonym skrev 2011-05-09 21:36:28 följande:
    Trams, de flesta bär nog båda ringarna dagligen, hela livet. Det finns ingen allmän regel om att man slutar använda förlovningsringen när man gifter sig. Jag tycker att det är lika viktigt att man är nöjd med förlovningsringen som vigselringen, därmed inte sagt vilken som "ska" vara dyrast. I Sverige har traditionen varit att man har släta enkla förlovningsringar och att kvinnan sedan får en mer påkostad vigselring, men numera börjar det bli vanligt att man har diamanter även i förlovningsringen och det är väl inget fel på det så länge man inte behöver svälta eller låter bli att betala räkningar för att ha råd med det.
  • Anonym (1243)
    Anonym skrev 2011-05-09 19:14:17 följande:
    Frieriet var som du säger en överraskning, alltså fanns det inga direkt sparade pengar till det. Och självklart kan jag vänta. Problemet är nog inte att vi inte har pengar till ringen utan mer att min sambo tycker det är onödigt (vare sig vi har pengar eller inte) att lägga så mkt pengar på en ring..

Åh, blir galen! Tur att jag älskar honom så mkt! ;)
    Onödigt, ja det kan man ju tycka om många saker, du kanske tycker att det finns saker han lägger pengar på som är onödiga. Annars kan du ju erbjuda dig att avstå från något annat under en tid framöver, semesterresa kanske, för att visa att du verkligen vill ha ringen.
  • Anonym

Bridezilla. Tänker bara på sig själv.

• Styvmodern

Har ni råd - Varför ska ni snåla på ringarna?? Är ju något man förhoppningsvis har hela livet... Och som sagt - guldpriset är högt just nu.. Vi förlovade oss för ca ett år sedan och våra ringar gick på ca 15 tkr. Det var ändå standardringar i vitguld - ganska breda men vi ville ha lite tyngd i dem... Nyss gifte vi oss men då valde vi bara en ring till mig - min man tyckte det blev för mycket i och med den bredan förlovningsringen....
    Man behöver ju inte ha jättevräkiga för tiotusentalskronor... Men köpa en pyttering av dålig kvalitet som man aldrig kommer att tycka om - det hade inte jag gjort...

• trollmor

Jag tycker att ni skall köpa din dröm ring! Du kommer ju ha den hela livet! Själv så envisades jag med att ha silver , tycker silver är finast och så matchar det resten av mina smycken, så våra förlovningsringar gick på 1100 totalt och min vigselring kostade 3400 för att det var diamanter på den. Jag är supernöjd och ångrar inte att jag tjatade till mig silver. Så spara på och köp den du vill ha :)

Svar på tråden Dyr förlovningsring??