• Anonym

Dyr förlovningsring??

I helgen friade min sambo till min, lycka!
    Jag hade sen innan tittat ut en ring jag verkligen verkligen vill ha, det var dock ingen min sambo köpte nu för han visste inte om det (jag dagdrömde) utan vi var och tittade tillsammans idag.

Jag hittade den, och en matchande till honom som han gillade. Tillsammans kostar dock dessa ringar tiotusen. Han menar att det är jäkligt onödigt att lägga så mkt pengar på ringar (vi är inga Knösus direkt) medan jag menar att jag inte vill ha någon annan och eftersom jag ska ha den hela livet så kan det ändå vara värt det.

Vi är som sagt inte riktigt överesn just nu och det blev inga ringar. Jag kan tänka mig att betala merparter av ringarna men han tycker ff det är dumt. Ska jag välja bort min drömring med risk för att alltid ångra mig tycker ni? Självklart är det viktigaste att vi blir förlovade, så visst kan jag väl tänka mig det men jag kommer ångra mig varje dag..
    Vad tycker ni??

• Svar på tråden Dyr förlovningsring??
  • Anonym (Stina)

Jag jobbar med nästan bara killar, har faktiskt flera gånger fått höra dom beklaga sig över sina tjejers dyra ringer. Även flera år efter förlovning/bröllop. Jag skulle absolut inte vilja ha en förlovningsring som min älskade himlar med ögoen åt och förknippar med något negativt.

• Anonym (blingeling)

Ska man ha det på sig resten av livet så får det kosta tycker jag. Men jag pyntade själv för min fina briljant och så delade vi på själv ringkostnaden.

Jag är heltokig i smycken och handlar för en del pengar om året, han är det inte, så det kändes rättvist.

• Anonym (blingeling)

Glömde att vi gifte oss borgerligt och därför bara har varsin ring, jag ville inte ha två.

• Anonym

Bara min förlovningsring gick på över 10 000 kr och det var precis den ring jag alltid drömt om och velat ha. Dom kostar det, punkt. Sen är det alltid nice när man kan komma undan billigt men då ska man göra det för att det bara var ett trevligt sammanträffande. Man ska även ha ringen i många, många år så det kan vara värt att tänka på en mer slit tålig ring.

Vill tillägga att vi inte är några rika snobbar. Det var pengar från 8 - 5 jobb, 5 dagar i veckan, året om som sparats. 

• semlorna
    Anonym (Stina) skrev 2011-05-14 13:24:18 följande:
    Jag jobbar med nästan bara killar, har faktiskt flera gånger fått höra dom beklaga sig över sina tjejers dyra ringer. Även flera år efter förlovning/bröllop. Jag skulle absolut inte vilja ha en förlovningsring som min älskade himlar med ögoen åt och förknippar med något negativt.
    Fast det är ju inte bättre att själv gå runt och känna sig besviken och ångra att man inte köpte den där ringen man igentligen helst ville ha. Sen är det såklart viktigt att det är rimlig kostnad utifrån den egna ekonomin men att välja ring för att slippa gnäll känns rätt tråkigt.
  • enlitenbitkaka

Skönt att det löste sig för er! Och 10 000:- för två ringar är INTE dyrt. Vi betalade över 8000:- för två stycken låga, släta vitguldringar på 4 resp. 6mm.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Anonym (blingeling)

Ja ska man ge killen nåt att fundera över så är min ring värderad till 40 000 kr och mannens till 12 000...

Men å andra sidan hoppade vi över bröllopsresan (pga ville inte lämna vårt då lilla barn).

• Anonym

Jag insåg just att mina ringar förmodligen var sjukt dyra i jämförelse med vad ni skrivit här! Förlovningsringen kostade drygt 20 000 och vigselringen nästan 60 000. Min mans kostade runt 20 000. Nu skäms jag nästan lite! Grattis till er i varje fall!

• Anonym

Idag har vi beställt dom, min älskade sambo kunde ju dock inte låta bli att pruta så vi fick både för 8500, så nu är vi båda jättenöjda!!! =)

• Anonym

Jag tycker ni ska köpa de ringarna ni vill ha och tycker är fina. Min förlovningsring kostade ca 50.000 kronor och jag motiverar det med att jag inte kommer att gifta mig igen. Min vigselring var betydligt billigare, den gick på 9000 kronor. Nu är detta mycket pengar för de flesta svenskar men jag är gift med en utlänning och man får ta sedan dit man kommer så att säga.

Men min poäng är att två förlovningsringar för 10.000 är ett kap och det är något som du kommer att bära varje dag för resten av ditt liv. Varför snåla in på det?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-14 15:12:10 följande:
    Idag har vi beställt dom, min älskade sambo kunde ju dock inte låta bli att pruta så vi fick både för 8500, så nu är vi båda jättenöjda!!! =)
    Grattis!!
  • Anonym (blingeling)
    Anonym skrev 2011-05-14 15:12:10 följande:
    Bra jobbat! Jag klippte stenen i min ring på en auktion (från certifierade experter). Även diamanter minskar i värde när man tar ut dem från butiken så ska man ändå låta göra en ring med stenar kan det löna sig att kolla efter slaktobjekt.
Svar på tråden Dyr förlovningsring??