Smyckestillverkning
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Min egen stil är nästa tema ![]()
Jag pärlar bara, och sätter ihop metalldelar.
Bor i Sthlm och många pärlbutiker här har gått i KK vilket gör det svårare att välja vad man ska köpa för pärlor och stenar. Jag vill se och känna på sakerna innan jag köper dem. Panduro Hobbys färdiga set är fusk. Att sätta ihop ett set själv är det roligaste.
Jag skulle jättegärna köpa en lödmaskin modell "Hobby" och hitta på massa roliga saker i metall, men fritiden räcker inte riktigt till.
Ni som köper pärlor och stenar från internet, hur gör ni era urval? Köper ni hem tio påsar och sen skickar tillbaks fem eller? 
Jag köper bara pärlor/stenar för bara ett armband typ innan jag vet hur kvaliten är. Har aldrig behövt skicka tillbaka något
Men jag använder mig oftast av stenar och de brukar jag alltid vara nöjd med :) Har börjat handla en del genom Ebay, köper ganska mycket som skickas från Kina och bet blir betydligt billigare och väljer oftast de som har Fri frakt.
I alla de svenska webshopen jag köper av har jag lärt mig vilka som har bra delar, bra kvalitet.