• Helena 78

Smyckestillverkning

Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.

• Svar på tråden Smyckestillverkning
  • Jellybeanbaby
    mama90j skrev 2013-03-05 11:24:47 följande:
    Här kommer ett nygjort armband till "Min stil"

Den var tuff!
    orka
  • beadlover

mama90j: Riktigt snyggt! Det är så roligt att göra memorywire armband, man kan variera de i all oändlighet

• mama90j
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-05 11:27:22 följande:
    Den var tuff!
    Tack! 
    beadlover skrev 2013-03-05 16:46:02 följande:
    mama90j: Riktigt snyggt! Det är så roligt att göra memorywire armband, man kan variera de i all oändlighet

Tack! Ja, jag gillar att göra memorywire-armband, så enkelt och man slipper lås och dom passar ju dom flesta  också
  • Jellybeanbaby
    Moniqe1979 skrev 2013-03-05 09:27:16 följande:
    var länge sedan jag var in här På fredag åker jag till lund och bead lovers meet som är i helgen träffar jag på nån av er andra där?

lägger in ett bidrag till " Min Stil" 

Den här ser man att du lagt ner ett otroligt arbete på, vill inte ens gissa på antal timmar, men rent personligt så är det inte "min" stil då jag tycker att det kan ge ett lite lite kraftigt intryck - sättet du använder små pärlor så att de ihop blir kedjan, länken i halsbandet. Men det är tufft handarbete!
    orka
  • Moniqe1979
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-05 18:06:33 följande:
    Den här ser man att du lagt ner ett otroligt arbete på, vill inte ens gissa på antal timmar, men rent personligt så är det inte "min" stil då jag tycker att det kan ge ett lite lite kraftigt intryck - sättet du använder små pärlor så att de ihop blir kedjan, länken i halsbandet. Men det är tufft handarbete!
    ja finns rätt många timmar nerlaggt i det halsbandet, inte direkt "min stil" att bära det dagligdags utan min stil när det gäller att skapa.... synd bara att man inte går på några galor och banquetter....
  • Ensan

Meeen...
    Jag är ingen ring-människa, tror inte ens att jag äger en ring. Men den där var riktigt snygg, Marie!!!

Svar på tråden Smyckestillverkning