• Helena 78

Smyckestillverkning

Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.

• Svar på tråden Smyckestillverkning
  • Moniqe1979
    tilj75 skrev 2013-02-22 18:27:33 följande:
    JAAAAAA Den passar, ska prova köpa och se om piggarna går att knipsa bort. Nu vet jag iaf att det finns nåt sånt som jag söker, ska leta lite till. Tack!
    skicka ett meddelande till Noora som driver silver grejs så kan hon säkert ta hem det du söker...
  • tilj75
    Moniqe1979 skrev 2013-02-22 18:42:06 följande:
    skicka ett meddelande till Noora som driver silver grejs så kan hon säkert ta hem det du söker...
    Bra idé, tack.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Jellybeanbaby
    Moniqe1979 skrev 2013-02-22 18:22:00 följande:
    köper typ aldrig material till bara ett projekt, men så har jag ju snart en hel pärlbutik hemma
    går varje vår/höst på syfestivalen i sthlm/älvsjö (samt PUSS i täby i oktober) där flera butiker är på plats då kan man klämma/känna på sortimentet så har man ett hum om vad som finns vart när man behöver beställa.
    "PUSS i oktober"  - Ooh dit gick jag också! Kände mig som en riktig novis med mina tre vänner som stöd. =)
    Om du bara heter Anonym läser jag inte vad du skriver
  • Fiona M
    beadlover skrev 2013-02-22 14:02:27 följande:
    Jag köper bara pärlor/stenar för bara ett armband typ innan jag vet hur kvaliten är. Har aldrig behövt skicka tillbaka något

Men jag använder mig oftast av stenar och de brukar jag alltid vara nöjd med :) Har börjat handla en del genom Ebay, köper ganska mycket som skickas från Kina och bet blir betydligt billigare och väljer oftast de som har Fri frakt.  

I alla de svenska webshopen jag köper av har jag lärt mig vilka som har bra delar, bra kvalitet.

har du några länkar?
    har handlat en del genom etsy och varit nöjd.
  • Ensan

Kul tema!! Men hjälp, vad är min stil då - gillar så mycket olika! Tål att tänka på!

Vad söker man på om man vill handla på Ebay? Jag kollade som hastigast men hittade ingenting! Måste ha sökt fel...

• beadlover

Gjorde en sökning på Gemstones/halvädelstenar men på vänster sida ser du många fler kategorier

Ett konto behövs om du inte redan har ett. Lätt att fixa. 

• Jellybeanbaby
    Fiona M skrev 2013-02-22 20:31:37 följande:
    har du några länkar?
    har handlat en del genom etsy och varit nöjd.
    Jag har faktiskt försökt kopiera ett etsy-halsband en gång.
    Hur är frakten där, är den väldigt blodig?
    Om du bara heter Anonym läser jag inte vad du skriver
  • beadlover
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-23 22:33:55 följande:
    Jag har faktiskt försökt kopiera ett etsy-halsband en gång.
    Hur är frakten där, är den väldigt blodig?
    Frakten är olika, titta efter Free shipping, MEN ibland är det bara Fri frakt innom USA tex. Så titta noga när du ska betala, man betalar genom PayPal..funkat jättebra för mig.
Svar på tråden Smyckestillverkning