Smyckestillverkning
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Nån fler än jag här inne som gör egna smycken & har lust att prata, ge tips & råd mm mm Vad gör ni för smycken? Själv gör jag mestadels namn/budskapssmycken i silverpläterad metall.
Här kommer mitt bidrag till utmaningen! Svårt det var att välja stil, gillar så mycket olika! Just detta armband använder jag inte själv, det är sålt. Men denna stilen gillar jag väldigt mycket, så detta fick det bli!!

Har förresten varit på pärl-mässa idag! Herregud så mycket pärlor det finns! 9 butiker var närvarande, och jag hade kunnat handla massor av alla... men det slutade med att jag handlade av 3 gamla favoriter och en ny jag inte testat innan. Sååå roligt att strosa runt och titta på allt. Men svårt att fokusera och tänka ut vad man ska ha/behöver/vill ha... Jag fick i alla fall fyllt på förrådet med det tråkiga (hattnålar, ringar osv) och så lite fina stenar och annat skoj. Riktig egentid!
Favoritar*
128 mil!! Det är till att vara entusiast!!
Jag körde typ 4 mil...
128 mil var ju iofs tur & retur men var ju folk närvarande från hela landet men de som kom längst norr ifrån flög ju till malmö...
jo dessa pärlträffar blir ju lixom ett beroende...
Det är så roligt alltså!? Jag funderade på att anmäla mig, nu när det var så pass nära hemma. Men det blev aldrig av... Är det blandade åldrar på deltagarna? På ngn bild jag såg var det mest lite äldre. (Inte för att det spelar så stor roll, är bara nyfiken). Blir man inte trött på att pärla när det är så intensivt, flera dagar i sträck? Testade du ngn workshop? Roligt att höra hur det var!!
frågan är vad man klassar som äldre många i min ålder 30-35 många äldre än det och inte såååå många yngre än 30 tror jag, men det är ett gäng iallafall. tycker lixom inte man märker åldrarna över huvud taget utan det är bara "pärlare"...
gick på 3 workshops Chainmaille , tatting och soutache och höll själv en där man syr med småpärlor efter ett eget mönster vid 3 tillfällen. (3x10 personer) fanns ett stort spann på workhops att välja mellan.
tycker inte man blir trött på att pärla, fysiskt trött ja då det sällan blir mycket sömn. Jag sov iofs ganska "mycket" denna gång (02-7.30 ena natten och 03-7.30 andra) utan snarare så att man kommer hem super inspirerad och bara vill fortsätta med allt nytt man lärt sig/sett.
Låter verkligen jätteroligt! Får fundera till nästa gång!
Haha, ja, "äldre" var ju ett dumt ord... Av ditt alias så gissar jag att vi är lika gamla du o jag, det var därför jag skrev så...