• liitenblomma

Min pojkvän sitter i fängelse....

Min pojkvän/sambo sitter anhållen och kommer bli häktad och få fängelse. Jag undrar om någon sitter i samma sits som jag gör nu. Om det finns någon tjej där ute som just nu sitter ensam med sina egna frustrerande tankar och inte vet vad hon ska ta sig till? Saknade börjar bli jobbig, och framtiden ser inte ljus ut. Finns här någon som jag kan bolla mina tankar med? Hade kännts bra att få prata med någon.. Känner mig helt ensam i detta. Gråter

• Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....
  • Anette91

Anonym: Hon kanske inte orkar finnas aktivt på FL längre?

• Anonym (Min man me!)
    Anonym (hårt) skrev 2011-05-09 21:58:43 följande:
    Säger hon att han ska sitta 4 till 7 år skulle jag gissa på dråp. Där är straffskalan från 6 till 10 år om jag inte minns fel och man sitter 2/3 av den utdömda tiden innan man kan bli villkorligt frigiven.
    Det behöver inte vara dråp det kan mycket väl vara grov misshandel.. Min man fick 4 år för det!
  • ammiz1

Hej!

Min pojkvän sitter för tillfället häktad och väntar på att få komma till anstalt.
    Vi brukar prata i telefon och det är tydligen riktigt dyrt, han ringer till min mobiltelefon och det kostar 100kr för 40min. Så det går en hel del pengar om man vill prata med varandra.

Ville också säga, skönt att jag inte är ensam i den här situationen som jag trodde fram till idag ungefär..

Du klarar det här, det gör vi alla! Brukar se det som att det som inte dödar det härdar och att allting händer av en anledning. Det svåra är bara att komma på vad anledningen är..

• Väntan92

Hejsan!

MIn kille sitter med inne, har nu suttit sedan juni 2010 :/ har varit en riktigt jobbig tid men nu när det är ca 3 månader kvar på straffet mår jag verkligen skit rent ut sagt! Känns som jag har pausat hela mitt liv och bara väntar på att han ska få komma ut.... Och just nu känns det som att verkligen allt går i mot oss, För att han skulle få komma ut på behandlings hem i feb men dom bara flyttar datumet hela tiden och min kille verkar bli less på att dom e så sega och inte håller det som lovar.

vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget men ville la bara skriva av mig lite!

• Lh

Hej!
    Jag har en fråga , min sambo har suttit häktat i 3 månader snart och han fick 2 års fängelse, hovrätten fastställde domen vilket innebär att de inte sänkte! .. Så jag undrar hur länge kommer han sitta inne och när få han komma ut på permission?

Finns det någon chans att han kan söka till fotboja de sista 6 månader?

Han sitter för narkotikabrott 2 rån och försök till bedrägeri fast de har inge bevis och han gjorde inte försöket så igentligen är det för narkotika och 2 rån.

Jag önskar inte detta t någon , det fuck up och gå igenom sånt här. 

HJÄÄÄÄLP :(
  • Anonym (kämpe)

min man satt häktad i 5 månader med fula restriktioner, fick 2 år fängelse, sonen var 4,5 månad när han åkte in, fick ett helvete men tyväär man kan inte göra annat än acceptera sin situation. allt var så svårt att klara själv men lille sonen utan familj som kunde ge mig stöd.  mådde mycket dålig men fick hitta styrkan inom mig för min sons skuld. under den tiden kunde jag lära mig att man tål mer än vad man tror och det som inte dödar dig gör dig starkare! min man är hemma med fotboja nu, slutar straffet i mitten av mars i år, sonen var 9 månader när han fick träffa sin pappa igen. och är 19 månader nu. livet är inte lätt men tyvärr man fixar inte sina problem med att tycka synd om sig själv, kämp vidare! hitta styrkan inom dig, vi kvinnor är starka, lycka till och hoppas verkligen att din framtid kommer att se ljusare ut. min man har fortfarande skuld känslor för det han gjorde, men han vet också att han kommer aldrig ge mig tillbaka det jag saknade under hela den tiden (1 år och 3 månader) men nu kan vi kämpa ihop om framtiden. va stark nu! kram på dig, känner med dig

• LoboSonora
    Lh skrev 2012-01-19 20:05:01 följande:
    Hej!
    Jag har en fråga , min sambo har suttit häktat i 3 månader snart och han fick 2 års fängelse, hovrätten fastställde domen vilket innebär att de inte sänkte! .. Så jag undrar hur länge kommer han sitta inne och när få han komma ut på permission?

Finns det någon chans att han kan söka till fotboja de sista 6 månader?

Han sitter för narkotikabrott 2 rån och försök till bedrägeri fast de har inge bevis och han gjorde inte försöket så igentligen är det för narkotika och 2 rån.

Jag önskar inte detta t någon , det fuck up och gå igenom sånt här. 
    Hej ! Han komemr att sitta 2/3 delar av straffet, sen kan du räkna bort 3 månader i häktet oxå. Oftast måste man sitta en viss del av straffet innan man får permission.  Ja han kan nog få fotboja om han inte har haft det förut och misskött det :)

jag har gfått igenom samma, vet att de är jobbigt.. försök tänka på dig själv först !
  • Anonym (undran)
    Anonym (kämpe) skrev 2012-01-19 20:47:40 följande:
    min man satt häktad i 5 månader med fula restriktioner, fick 2 år fängelse, sonen var 4,5 månad när han åkte in, fick ett helvete men tyväär man kan inte göra annat än acceptera sin situation. allt var så svårt att klara själv men lille sonen utan familj som kunde ge mig stöd.  mådde mycket dålig men fick hitta styrkan inom mig för min sons skuld. under den tiden kunde jag lära mig att man tål mer än vad man tror och det som inte dödar dig gör dig starkare! min man är hemma med fotboja nu, slutar straffet i mitten av mars i år, sonen var 9 månader när han fick träffa sin pappa igen. och är 19 månader nu. livet är inte lätt men tyvärr man fixar inte sina problem med att tycka synd om sig själv, kämp vidare! hitta styrkan inom dig, vi kvinnor är starka, lycka till och hoppas verkligen att din framtid kommer att se ljusare ut. min man har fortfarande skuld känslor för det han gjorde, men han vet också att han kommer aldrig ge mig tillbaka det jag saknade under hela den tiden (1 år och 3 månader) men nu kan vi kämpa ihop om framtiden. va stark nu! kram på dig, känner med dig
    Får ,man fråga vad din man blev dömd för , för brott . ? 
  • Anonym (kämpe)
    Anonym (undran) skrev 2012-02-08 19:32:42 följande:
    Får ,man fråga vad din man blev dömd för , för brott . ? 
    han satt inne pga 11 villainbrott som polisen hade bevis bara på 5.
Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....