• liitenblomma

Min pojkvän sitter i fängelse....

Min pojkvän/sambo sitter anhållen och kommer bli häktad och få fängelse. Jag undrar om någon sitter i samma sits som jag gör nu. Om det finns någon tjej där ute som just nu sitter ensam med sina egna frustrerande tankar och inte vet vad hon ska ta sig till? Saknade börjar bli jobbig, och framtiden ser inte ljus ut. Finns här någon som jag kan bolla mina tankar med? Hade kännts bra att få prata med någon.. Känner mig helt ensam i detta. Gråter

• Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....
  • Jjjjjkööaöaö

Min pojkvän ska snart få sin dom.. det ser inte heller ljust ut :/ han har suttit häktad 6 månader och jag mår så jävla dåligt.

• Anonym (Felicia)
    Jjjjjkööaöaö skrev 2017-10-04 00:34:04 följande:

Min pojkvän ska snart få sin dom.. det ser inte heller ljust ut :/ han har suttit häktad 6 månader och jag mår så jävla dåligt.

Och du har suttit där och väntat i sex månader? Gå vidare och träffa en kille som inte är kriminell. 
  • Anonym (Undrar)
    Snartbebis skrev 2017-06-15 06:11:55 följande:

Hej!

Jag är i samma situation som ni. Jag är helt förstörd och känner att jag behöver skriva av mig. Min samho sitter i fängelsen sen 4 månader tillbaka och ska sitta där till ca mars om han sköter sig. Men det jobbiga i det hela är att vi väntar vårt första gemensamma barn och jag ska föda om ca 3 månader. Vi var så otroligt glada när jag äntligen lyckades bli gravid och verkligen längtade och planerade allt men sedan några månader senare så blir han anhållen. Jag trodde jag skulle gå sönder den första månaden men det blev bättre efter ett tag. Nu mår jag så dåligt igen för han kommer att missa förlossningen och första tiden och det gör otroligt ont. Jag hade viljat gå igenom detta med honom och inte själv. Många i min närhet tycker att jag borde lämna honom men jag älskar ju den här människan så otroligt mycket! Hur klarar man sig igenom detta?

Men hatar du inte honom? Han gjorde dig gravid samtidigt som han valde att göra er ensamma. Känner du dig inte jättelurad? Han har medvetet valt att inte vara med dig och er bebis. HAN har ensam bestämt sig för att ert barn inte är värd de bästa förutsättningarna! Bebisen har inget val utan kommer få växa upp med en kriminell pappa med allt vad det innebär. Kan han inte ens hålla sig vettig när ni försöker bli gravida så kommer han ju fortsätta på samma sätt hela barnets uppväxt.

Jag hade hatat den som skadade mitt barn. Hur lyckas du tänka på honom utan att bli äcklad? Går inte din beskyddarinstinkt inför barnet före ev känslor till honom?
  • Anonym (Snorresturlasson)

Konstigt kvinnor skrver trådar att det är en positiv egenskap med män som knullar runt eller elker är otrogna. Har läst det åtskilliga ggr från kvinnliga spontaninlägg. Det finns hela debatter på nätet on kvinnor som inte kan förmå sig själva stt känna svartsbuks om inte killen sitter i fängelse har hotat någon, stulit eller visat våldsamt beteende. Det är slltid samma sak. Kvinnorna stöttar detta skitbeteende. Gör abort genast. Tänk på barnet. Vänta till pojkvännen kan sköta sig bkand folk eller kan de bara gå igång på brottslingsr. Jag blir så arg. Jag har boxat mma i hela mitt liv och kan med ärlighet säga att jag rent hypotetislt skulle kunna lägga ned hela hela gäng eller 9999 av 10 000 i en en mot en fajt. Ändå skulle jag påstå att det är helt otänkbart att ge dig på en oskykdig eller ens använda våld knappt i försvar. Sista tjejen jsg hade tlntförklarade mig ända till jag gick upp mot ett muckigt gäng. Hela situationen är så pinsam. Inget hände och jag ångrar mig bittert. Men nu ser hon mig som "sin hjälte och försvarare". Det är inte alls sant. Hon tvingade mig till sånt beteende och nu tar jag avstånd både från beteendet och sånna som henne. Hon är våldsam. Jag är inte det. Hon vill ha barn. Jag vill inte det.

• Anonym (aladdin)
    Anonym (Ensam) skrev 2017-06-24 14:21:29 följande:

Nu har ju inte alla som sitter inne skithögar. Alla hamnar i trubbel nångång. Vissa mer, andra mindre... Klart det finns händelser utan brottsoffer även om det inte är lika vanligt.

Trubbel javisst, misstag gör vi alla.
    Men förstå att dom som hamnar på kåken är inte samhällets elittänkare direkt.
    Det är avskrapet dom som inte klarar av sitt egna liv, dom allra flesta av oss fixar att kämpa på med varierande resultat men utanför murarna och innanför lagarna.

Men jag tycker synd om kvinnorna som väntar på dom här männen, vad är det för framtid man ser framför sig.
    Har man lärt sig ta genvägen över kriminalitet är det svårt att låta bli sen. 
    Är man dessutom så lågintelligent att man ser till att hamna på kåken, så är inte framtiden speciellt ljus. 
    Jag fattar inte dom här kvinnorna, är ni inte rädda om era liv, bryr ni er inte om era barns liv.
    Hur fan kan ni låta era barn växa upp med kåkfarare. 
    Jag anser att ni borde ställas inför valet att antingen lämna mannen eller lämna bort barnet/barnen.
  • Anonym (aladdin)
    Anonym (Block) skrev 2017-11-21 05:23:03 följande:
    Vem bestämmer att det inte kan vara jobbigt för båda de är ju kärlekspar som tvingats ifrån varandra och varför kan det inte vara jobbigt för flickvännen att hennes kille lider och är bakom galler? Mät din IQ nivå tack.
    Kanske för att det är självvalt att begå brott, men inte att bli utsatt för brott.
    Kan du se skillnaden?
  • Anonym (aladdin)
    Anonym (Snorresturlasson) skrev 2017-11-24 10:37:15 följande:

Konstigt kvinnor skrver trådar att det är en positiv egenskap med män som knullar runt eller elker är otrogna. Har läst det åtskilliga ggr från kvinnliga spontaninlägg. Det finns hela debatter på nätet on kvinnor som inte kan förmå sig själva stt känna svartsbuks om inte killen sitter i fängelse har hotat någon, stulit eller visat våldsamt beteende. Det är slltid samma sak. Kvinnorna stöttar detta skitbeteende. Gör abort genast. Tänk på barnet. Vänta till pojkvännen kan sköta sig bkand folk eller kan de bara gå igång på brottslingsr. Jag blir så arg. Jag har boxat mma i hela mitt liv och kan med ärlighet säga att jag rent hypotetislt skulle kunna lägga ned hela hela gäng eller 9999 av 10 000 i en en mot en fajt. Ändå skulle jag påstå att det är helt otänkbart att ge dig på en oskykdig eller ens använda våld knappt i försvar. Sista tjejen jsg hade tlntförklarade mig ända till jag gick upp mot ett muckigt gäng. Hela situationen är så pinsam. Inget hände och jag ångrar mig bittert. Men nu ser hon mig som "sin hjälte och försvarare". Det är inte alls sant. Hon tvingade mig till sånt beteende och nu tar jag avstånd både från beteendet och sånna som henne. Hon är våldsam. Jag är inte det. Hon vill ha barn. Jag vill inte det.

Men snälla kan du läsa, det finns hur många inlägg som helst som fördömer badboy-beteendet och sen Ja, det finns några få trasiga kvinnor som tycker det är sexigt och attraktivt. 
    Obegripligt för dom flesta andra men människor är olika.
    Det är män också, det finns män som mördar, män som tofflar, män som är idioter, det finns kloka, goda, bra män.
    Män är individer, och självklart är det likadant för kvinnor, vi är också olika.
    Så sluta döm alla kvinnor på vad några få trasiga bimbos gör.
  • Anonym (A)
    Nu har ju inte alla som sitter inne skithögar. Alla hamnar i trubbel nångång. Vissa mer, andra mindre... Klart det finns händelser utan brottsoffer även om det inte är lika vanligt.
    Håller med
  • Anonym (C)

Det är synd om tjejerna som fortsätter vara tsm med killar som sitter hamnar i fängelse. Killarnas moral är låg och det kommer senare säkerligen sig i form av otrohet/misshandel.

Mitt råd till er är att utbilda er!! Vänta inte på er man men tvinga er inte heller att träffa en ny. Förmodligen är ni absolut inte redo att träffa en ny man, med ert omdöme. Fokusera på barnet och studier.

• Anonym (Vem?)

Ok. Vilka brott som ger fängelse har inga brottsoffer? Förklara gärna.

Ibland undrar jag om kvinnor tänker så här; oj killen vågar begå brott, han är revoltör -alltså är han spännande. Man får lätt känslan att tjejer ser så bra ut ( alla tjejer ser hyffsade ut ) att de måste känna sig utvalda på ett annat plan. De tänker. Han sa ja till mig. Alltså ställer han inte krav alltså vet jag inte om jag är speciell. Därför läser man inlägg om kvinnor som är så ledsna just över de killar som visar 0 intresse. För de måste väl ändå vara killar som har allt och klarar av att ställa krav. Ingen vet vad dessa killar ser och ärligt talat är det ingen tjej som bryr sig för om en sådan kille kan fångas betyder det att jag är speciel. Utvald. Det är den klassiska sagan. Tjejen som jagar killen och killen är priset. Killar som jagar tjejer får inga tjejer. De får ett skönt ligg. Därför kan man i Sverige skåda ett urval som är helt absurt. Din morsa gillar brolle. Tjejerna gillar Bingo Rimers utstrålning och kunde de Bara en ful tatuering i ansintet skulle folk tro att de är utvalda. För vilken tjej får en kåkfarare om hon inte har det där " lilla extra " Suck som my little little pony

• Anonym (Typer)
    Anonym (Snorresturlasson) skrev 2017-11-26 20:43:42 följande:

Ibland undrar jag om kvinnor tänker så här; oj killen vågar begå brott, han är revoltör -alltså är han spännande. Man får lätt känslan att tjejer ser så bra ut ( alla tjejer ser hyffsade ut ) att de måste känna sig utvalda på ett annat plan. De tänker. Han sa ja till mig. Alltså ställer han inte krav alltså vet jag inte om jag är speciell. Därför läser man inlägg om kvinnor som är så ledsna just över de killar som visar 0 intresse. För de måste väl ändå vara killar som har allt och klarar av att ställa krav. Ingen vet vad dessa killar ser och ärligt talat är det ingen tjej som bryr sig för om en sådan kille kan fångas betyder det att jag är speciel. Utvald. Det är den klassiska sagan. Tjejen som jagar killen och killen är priset. Killar som jagar tjejer får inga tjejer. De får ett skönt ligg. Därför kan man i Sverige skåda ett urval som är helt absurt. Din morsa gillar brolle. Tjejerna gillar Bingo Rimers utstrålning och kunde de Bara en ful tatuering i ansintet skulle folk tro att de är utvalda. För vilken tjej får en kåkfarare om hon inte har det där " lilla extra " Suck som my little little pony

Ja det finns tjejer som söker sig till våld och kriminella killar, precis som det finns män som försöker vinna en upptagen kvinna, och sen finns det alla andra som träffas och studerar jobbar och har varken våld eller kriminalitet inblandat men däremot andra problem. Vart vill du komma? Att du är sur för att tjejer inte väljer dig? För du verkar så lugn och trevlig i inläggen eller? ...

Du frågar vart jag vill komma. Jo att kvinnor har två behov. Kanske har de rätt att ha dess behov. Det ena innebär trygghet. Hälften av männen kan sägas vara beredda att erbjuda detta. Sen har vi det där mystiska andra. I en värd där alla på TV ser bra ut. Där varenda kvinna står upp mot 99 andra som är beredda att utmana dem med sex snille eller uteende så kan det uppstå alternativa behov. Genom att antingen vara Narcisist, Påvisa känslo kallhet eller Revolt/jaga andra kvinnor med otrohet så kan Kvinnan känna att ett behov blir tillmötesgjort. Vi vet egentligen vad det handlar om men det är sublimt hos så många. Och lite skamligt.

Den som är ego vill dig kvinna inte väl. Och det vet Du.

Det är det som är poängen. mörkret. Den som är ego är sann och ljuger inte. Denne vill dig inte väl. När denne tar dig med storm eller utnyttjar dig för sina behag helt oberoende av vad du tycker så vet du att du är objektifierad. Du Vet att mannen med ego vill ha dig för sin egen skull. Inte för att du ska vara glad. Inga lögner.

En hålrum fattas hos många kvinnor. De vill ha mig När jag är ego för då är jag sann. När jag bryr mig om dem fyller jag inte det som fattas. De vet redan att de behöver trygghet. Men SER någon dem?. Ser någon den kropp de är fången i ? Det själviska blir en sanning. Det hjälpsamma blir både en lögn och sanning. Ni vet precis vad jag menar. Och detta mitt i en meetoo kampanj. ? Det rena utnyttjandet. Det osanna älskvärda.

Hoppas bara för oss män att ni får ordning på skallen tjejer...

• Anonym (V)
    Anonym (Snorresturlasson) skrev 2017-11-30 22:56:41 följande:

Du frågar vart jag vill komma. Jo att kvinnor har två behov. Kanske har de rätt att ha dess behov. Det ena innebär trygghet. Hälften av männen kan sägas vara beredda att erbjuda detta. Sen har vi det där mystiska andra. I en värd där alla på TV ser bra ut. Där varenda kvinna står upp mot 99 andra som är beredda att utmana dem med sex snille eller uteende så kan det uppstå alternativa behov. Genom att antingen vara Narcisist, Påvisa känslo kallhet eller Revolt/jaga andra kvinnor med otrohet så kan Kvinnan känna att ett behov blir tillmötesgjort. Vi vet egentligen vad det handlar om men det är sublimt hos så många. Och lite skamligt.

Den som är ego vill dig kvinna inte väl. Och det vet Du.

Det är det som är poängen. mörkret. Den som är ego är sann och ljuger inte. Denne vill dig inte väl. När denne tar dig med storm eller utnyttjar dig för sina behag helt oberoende av vad du tycker så vet du att du är objektifierad. Du Vet att mannen med ego vill ha dig för sin egen skull. Inte för att du ska vara glad. Inga lögner.

En hålrum fattas hos många kvinnor. De vill ha mig När jag är ego för då är jag sann. När jag bryr mig om dem fyller jag inte det som fattas. De vet redan att de behöver trygghet. Men SER någon dem?. Ser någon den kropp de är fången i ? Det själviska blir en sanning. Det hjälpsamma blir både en lögn och sanning. Ni vet precis vad jag menar. Och detta mitt i en meetoo kampanj. ? Det rena utnyttjandet. Det osanna älskvärda.

Hoppas bara för oss män att ni får ordning på skallen tjejer...

Kvinna vill ha trygghet och ngt mystiskt. Ok, ja det stämmer in på mig. Jag vill ha trygghet i form av en icke-våldsam man med bra utbildning och ekonomi, stabilt psyke, vettiga väderingar och ett jämställt tänk. Mystik kan vara spännande och innefattar normalt sett ngt intresse som öppnar nya dörrar t ex fiske eller bergsklättring. i ngn mån så vill jag nog ha ngt speciellt för att fånga intresse, men det räcker väldigt långt med att vi bara kan ha intressanta diskussioner som utvecklar mitt tankesätt. Där är mystiken, eller "det nya" för mig. Jag vill ha ngn som utvecklar och utmanar mig, annars tröttnar jag.

En "bad boy" ger mig varken trygghet eller utmanar mig i den väg jag vill. Deras intellektuella kapacitet och intressanta intressen/kunskaper är tämligen begränsade. Ekonomin är kass pga sitter på kåken och övrig trygghet är åt helvete pga droger, umgängeskrets osv. Nej tack!
  • Anonym (Elin)

Den här tjejen lever i en jobbig sits. Hon letar efter andra tjejer som sitter i samma sits, för hon behöver någon att bolla med.

Vad hon inte behöver är elaka, dömande människor som känner att de är tvungna att trycka ner henne till varje pris. Låt henne vara ifred. Låt hennes tråd få vara ifred för er elaka människor och låt den vara till det som va meningen, nämligen någon som förstår hur hon har det. Ska det vara så himla svårt att låta bli att dömma?

• Anonym (V)
    Anonym (Elin) skrev 2018-01-14 09:23:46 följande:

Den här tjejen lever i en jobbig sits. Hon letar efter andra tjejer som sitter i samma sits, för hon behöver någon att bolla med.

Vad hon inte behöver är elaka, dömande människor som känner att de är tvungna att trycka ner henne till varje pris. Låt henne vara ifred. Låt hennes tråd få vara ifred för er elaka människor och låt den vara till det som va meningen, nämligen någon som förstår hur hon har det. Ska det vara så himla svårt att låta bli att dömma?

Tråden är sju år gammal, TS har förhoppningsvis gått vidare.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (V) skrev 2018-01-14 09:49:31 följande:

Tråden är sju år gammal, TS har förhoppningsvis gått vidare.

Oj, det såg inte jag. Då kanske han tom har avtjänat sitt straff nu :))
Svar på tråden Min pojkvän sitter i fängelse....