Anträffbar?
Måste man alltid vara anträffbar för jobbet, den ingifta släkten osv?
Måste man alltid vara anträffbar för jobbet, den ingifta släkten osv?
Jag är nästan aldrig anträffbar. Jag har telefon fobi. Eller inte fobi för själva telefonen, men att prata med folk jag inte känner. men dom som känner mig att lärt sigf att messa istället för att ringa sönder mig. Och jobbet likaså. Dom talar in meddelande ist. Däremot så blir ju folk oftast väldigt sura på en för att man nästan aldrig har telefonen fastklistrad i örat. Tar sällan med mig den om jag går utanför dörren.
Jag undviker gärna att svara i telefonen vissa tider om jobbet ringer då jag vet att det är stor risk för inbeordring. Klart jag svarar om jag är villig att jobba, men annars låter jag faktiskt bli. Har dessutom oftast mobilen på ljudlös eller har den inte ens med mig och hemma är jag ju inte alltid.
Jag undviker gärna att svara i telefonen vissa tider om jobbet ringer då jag vet att det är stor risk för inbeordring. Klart jag svarar om jag är villig att jobba, men annars låter jag faktiskt bli. Har dessutom oftast mobilen på ljudlös eller har den inte ens med mig och hemma är jag ju inte alltid.
Har en vän som ringer 3-10 gånger om dan. Trycker ofta av ringet när hon ringer eller har mobilen på ljudlöst en hel dag. Tyvärr blir mor orolig om jag inte svarar.
Ha en speciell ringsignal (alt ljudlöst) för svärmors nummer så behöver du inte ens ta fram telefonen. Välj dessutom den lägsta ljudnivån så väcker den inte barnen.
Anonym: Nej, går tyvärr inte på den fasta telefonen. Hur har du lyckats med att undanhålla svärmor ditt mobil nummer (*imponerad*)?
Min mamma är en sån som kan ringa 3 gånger för att sen börja ringa runt på de andra numren (hem, mannens, jobbet) jag ev kan nås på.
Svärmor däremot skickar sms, emails eller via FB, super smidigt.