• ica

Anträffbar?

Måste man alltid vara anträffbar för jobbet, den ingifta släkten osv?

• Svar på tråden Anträffbar?
  • asta66
    Höstbebis2010 skrev 2011-05-14 06:48:48 följande:

Bland det skönaste som finns är ju att gå hemifrån och inte ta med sig mobilen. Tycker inte man behöver vara anträffbar dygnet runt.

Vi har skaffat varsin mobil med kontantkort. De är alltså inte länkade till oss. Så jobb, svärmor mm har inte fått och kommer inte att få numret. Utan bara min man, föräldrar och syskon och några få vänner. Helt underbart! Rekommenderas varmt`!
  • IsDimma

Jag går ofta hemifrån utan telefonen. Nästan jämt faktiskt och det är sååå skönt. Har den nästan alltid på ljudlöst hemma också. Så mig får folk skicka sms till och så messar eller ringer jag när jag ser det.

• ica
    IsDimma skrev 2011-06-21 19:23:25 följande:
    Jag går ofta hemifrån utan telefonen. Nästan jämt faktiskt och det är sååå skönt. Har den nästan alltid på ljudlöst hemma också. Så mig får folk skicka sms till och så messar eller ringer jag när jag ser det.
    Det är så skönt!
  • Anonym
    IsDimma skrev 2011-06-21 19:23:25 följande:
    Visst är det skönt! Men jag får sura påhopp att jag inte går att få tag i från en del.
  • Anonym (Hmm...)
    ica skrev 2011-05-14 13:08:04 följande:
    Som nu ringde hon. Skulle berättat att hon varit hos sin syster och sen förbi svägerskan. Och skulle förbi och köpa jord och hem och jobba i trädgården. Jag ringer inte och berättar sånt. Jag ringer och frågar hur folk mår, om det har hänt nåt. Får hela tiden dessa uppdateringar. Men ingenting om det var trevligt, om nåt hänt.
    Jag skulle aldrig tro att nån är intresserad att vi äter resten sen igår ikväll.
    Introducera henne till Facebook? ;)
  • Anonym
    Anonym (Hmm...) skrev 2011-06-23 11:50:21 följande:
    Skulle nog inte funka då varken jag , min man eller systrar är där. Det skulle inte vara kul om hon inte kunde hålla koll på oss.
  • ica
    Anonym (Hmm...) skrev 2011-06-23 11:50:21 följande:
    Hon är för dålig på datorer.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-24 06:24:59 följande:
    Skulle nog inte funka då varken jag , min man eller systrar är där. Det skulle inte vara kul om hon inte kunde hålla koll på oss.
    Fast hon skulle älska att kunna hålla ännu bättre koll på oss.
  • Anonym
    asta66 skrev 2011-06-21 19:17:45 följande:
    Vi har skaffat varsin mobil med kontantkort. De är alltså inte länkade till oss. Så jobb, svärmor mm har inte fått och kommer inte att få numret. Utan bara min man, föräldrar och syskon och några få vänner. Helt underbart! Rekommenderas varmt`!
    Det ska jag knycka nu är min mobil ska bytas. Så ljuvligt smart!
  • Bambi07

Jag är alltid anträffbar för mitt jobb. Ibland kan de behöva fråga om någon beställning jag har gjort, och då står kunden i butiken och vill ha svar direkt. Visst, det har hänt att jag fått ta en paus från middagen eller liknande men det kan jag ta för mina arbetskamrater.

Svar på tråden Anträffbar?