• Luullis

Hur ofta behöver ni dammsuga?

Vi bor två vuxna, två barn och två hundar i en 3:a på 80 kvm. Hundarna torkas av innan dom går in och skor tas av i hallen.

Jag dammsuger varje dag. Dammsuger jag på fm måste jag sopa av på kvällen.... tycker att det blir otroligt grusig(vad nu det kommer ifrån?) och smuligt överallt. Syns direkt vid golvlister och sånt....

Vet att folk klarar att dammsuga en gång i veckan, hur gör ni? Hur får ni det att räcka??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 16:35
    OBS! Detta ska inte bli en skyttråd om hur ofta man städar och liknande... undrar mest hur folk gör för att hålla det rent så länge som möjligt!

Snart har jag tre barn och då vill jag underlätta lite...

• Svar på tråden Hur ofta behöver ni dammsuga?
  • Cornellia

Skulle nog kunna dammsuga flera gånger i veckan utan att det blev helt rent nångång. Har hund och katt, så det blir ju hårigt på 3 sekunder.

Men som det är nu så damsuger vi kanske varannan vecka. Orkar inte hålla på mer än så.

BF 1/9 2011
  • Mamma matte hustru

1-2 gånger dagligen om vi är hemma sopar vardagar när vi jobbar och  har upptäckt att det är tre gånger så eftektivt med att svepa golven i stället-

• Emmi27

Vi bor 2 vuxna med 3 håriga katter och dammsuger varannan dag, ibland varje dag.

• Liil

Vi är 2 vuxna och 1 innekatt  - dammsuger 2-3 gånger i veckan!

• InaLo

5-7gånger i veckan. Men ibland måste man ju ändå sopa under matbordet efter måltiderna utöver det.
    Vi är 2 vuxna och 2barn (snart 3barn)

• k i w i

Förut blev det oftast en gång om dagen, men numera blir det nog typ en eller två gånger i veckan. Att det har minskat beror inte på att vi på något sätt har blivit renligare eller har hittat något fantastiskt sätt att undvika grus och damm, det beror mest på tidsbrist och att jag hellre lägger tiden som finns på annat. Har sänkt ambitionsnivåerna och försöker nu se lite charmen i att ha en grusig hall -det innebär ju bara att ungarna är som ungar bör och att de har haft roligt!

• s81

Men oj va ofta ni dammsuger!!

Vi är två vuxna och två stora barn (ett vuxet faktiskt) och 3 håriga katter. Vi har jämt skitigt på golven med kattsand, grus, damm, katthår och diverse smulor (stora som små) men inte sjutton orkar vi dammsuga för det. I bästa fall blir det en gång i veckan men oftast blir det varannan vecka eller till och med var tredje men då mår vi dåligt av att se skiten...

Så, jag har tyvärr inget bra tips på hur man kan hålla rent men däremot skulle jag vilja få tips på hur man får energi till att dammsuga flera gånger i veckan! Tell me!! Kyss

• Eisa
    s81 skrev 2011-05-15 18:05:17 följande:

Vi är två vuxna och två stora barn (ett vuxet faktiskt) och 3 håriga katter. Vi har jämt skitigt på golven med kattsand, grus, damm, katthår och diverse smulor (stora som små) men inte sjutton orkar vi dammsuga för det. I bästa fall blir det en gång i veckan men oftast blir det varannan vecka eller till och med var tredje men då mår vi dåligt av att se skiten...

Så, jag har tyvärr inget bra tips på hur man kan hålla rent men däremot skulle jag vilja få tips på hur man får energi till att dammsuga flera gånger i veckan! Tell me!! Kyss
    Det handlar om att vara neurotiskt lagd, att känna att "jag kan inte sova om golvet ser ut såhär".

Jag dammsuger varje dag och det är tråkigt.
  • Jessa med 3

I princip varje dag går robotdammsugaren och så kör vi dammsugaren någon gång ibland. Våttorkar en gång varannan vecka. Vi är två vuxna och tre barn, inga husdjur.

• Emmi27
    s81 skrev 2011-05-15 18:05:17 följande:

låt dammsugaren stå framme då är det lättare att bara göra det :P Här står dammsugaren jämt framme
Svar på tråden Hur ofta behöver ni dammsuga?