Inlägg från: roxylady |Visa alla inlägg
  • roxylady

Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"

minjalin skrev 2011-11-28 15:04:58 följande:
    Nä, mina fram på magen sist kom ju sista veckan :p Men är ju inte alls mycket i alla fall men vill inte att det ska bli mer. Var ju mest mina gamla från puberteten som jag har på höfterna som växte så det gå från höfterna upp en bit på sidan av magen typ, men det har jag inte så ont av, speciellt inte nu när dom bleknat. Men fram på magen vill jag verkligen inte ha mer! Men man lär sig väl leva med det med om man nu får det.
    Ja det kanske är större risk att man får dem också om man haft det tidigare? Får ändå hoppas på att man slipper dem.. har inte haft det förr och ingen har det i familjen heller.. sägs ju vara ärftligt. Så man kan ju hoppas på det i alla fall :) Men det visar sig. Oj de kan göra ont också alltså? Nä förstår det.. men det är ju det värt ändå
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-28 19:15:56 följande:
    Jo kanske det, men ingen i min släkt som jag vet har fått det så jag vet inte varför jag fick massa i puberteten och nu lite under grav. Men men, det blir som det blir... Nej alltså inte ont fysiskt. Det är ju ett talesätt typ som om nån säger "oj förlåt, ska jag sänka musiken" och man kanske svarar "nej då, jag har inte ont av det" typ...
    Ja det är ju så olika.. jobbigt att du fick dem redan under puberteten. Får hoppas ändå man slipper det.. har inte haft det tidigare som sagt. Okej då är jag med! Måste vara något som ni Gbg:are använder hihi
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-29 11:15:44 följande:
    Jo fast på höfterna och låren gör ju inte så mycket, det är magen jag inte gillar att få på :p Nja, jag har hört det användas mycket på tv så det tror jag inte ;)
    Nej men precis. Håller tummarna på att du slipper få mera nu!
    Haha okej jag har då inte hört det uttrycket
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-08 13:06:21 följande:
    Vilka fina magar ni har allihopa. Kul att se att det kan vara sån skillnad i storlekSkrattande

Här kommer en bild på min lilla mage från förra veckan i vecka 33 (32+). Lägger inte upp bild så ofta eftersom jag skriver från min iphone men nu sitter jag faktiskt vid datorn. Ska egentligen plugga men slinter in på lite annat iblandFlört 
    Ja, jag tycker fortfarande att jag är liten, fast alldeles lagom liten Glad Får se vad som händer de sista 6-7 veckorna. Kanske exploderar! Bebis uppskattades ju väga ca 2240 gram förra veckan så 1-1.5 kg ska han väl säkert lägga på sig innan BF 23 januari.

Du ska vara toknöjd Det lär ju vara ganska så enkelt för dig att vända på dig i sängen fortfarande iaf? Jättefin mage!!
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-08 14:17:37 följande:
    Ja, jag kan inte klaga. Här vänds det hej vilt på nätterna och jag kan fortfarande sova i min vanliga ställning (på sidan, typ framstupa sidoläge eller vad det heter) Solig  Har hört från andra som varit gravida: "I slutet kommer du bara kunna sova på rygg" så jag har varit rädd för det för så kan jag verkligen inte sova. Men än så länge går sidan bra.
    Gött! Jag kan ju iofs också vända på mig men det är liiiite småjobbigt vissa nätter På rygg? Men det sägs ju att det är då man ligger på den här venen i ryggen så man blir yr?? Jag blev det nån natt. Antar att det beror på hur bebis ligger
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-08 14:34:34 följande:
    Ja, det är det som sagts till mig. Men jag hoppas jag kan fortsätta att ligga på sidan resten av graviditeten Glad
    Tror då jag inte kommer vara några problem alls De flesta jag känner säger att det är det enda sättet de kunnat ligga på graviditeten igenom
  • roxylady

Inte riktigt magbild kanske.. men när jag var i v26+6 så var jag inne på ett 3D/4D UL. Kom inte på hur jag skulle beskära bilden i min dator.. men här är den klar iaf. Visst var det sött?

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-11 09:31:48 följande:
    Häftigt! Så söt :)
    Hihi ja det var häftigt! Ja tänk att man kan va så söt!
    Frökensvensson skrev 2011-12-11 10:26:35 följande:
    Skulle med göra ett 3D/4D UL men min lille grabb ville inte visa ansiktet så det blev ingen bra bild alls! Men tur jag gjorde det för då upptäcktes hans Hydronefros( utvidgat njurbäcken)

Här är en bild på min mage i v 33(32+0) Min katts prickiga rumpa kom visst med på bilden också Glad
    Åh ja men så var det för oss också först! Navelsträngen låg helt ivägen så det tog ett tag innan vi fick en bra bild! Okej.. ja men det var ju bra att de hittade det i alla fall. Vad innebär det? Är det något som kan bli bättre med tiden? Hoppas!!!

Fin mage också
  • roxylady
    Haanky skrev 2011-12-11 22:02:11 följande:
    ååå sötnos!! vad fin bilden blevannars brukarman bara få se en närbild på ansiktet men här ser man ju lite mer :)
    Ja men visst är han? Tycker också det. Hon var duktig på tittut kliniken. Min sambo tycker sig kunna se att han har min näsa hihi! Häftigt vad man kan göra med dagens teknik!
  • roxylady

Lite dålig bild. V34+0, tagen igår. Tycker inte att det är någon skillnad på en hel månad när jag jämför mig själv med mina gamla bilder. Men SFmåttet påvisar att det växer i alla fall som tur är!
  • roxylady

Fina magar tjejer! Känns så konstigt att det börjar komma upp att man hoppas på att det är sista magbilden nu! Tyckte vi nyss alla var i första trimestern!

• roxylady

Doriah: Vilken fin bild! Fint minne att ha kvar från graviditeten! Är det där HM klänningen föresten?:) snygg den var!

• roxylady
    doriah skrev 2012-01-05 19:25:36 följande:
    Tack! Ja, det var en bra idé, en kompis som också är gravid hade bokat fotograf (eller en kille som är superduktig och håller på att lära sig ) så då hoppade vi in och fotade oss också!

Japp - HM-klänningen, en ruggigt bra investering då den åkt på ett par tusen ggr sista månaderna  
    Syns att det är någon som kan det där med att fota Riktigt snyggt! Önskar att vi också hade gjort det men jag har fått lite mer under hakan så vill inte vara med på bild :p
    Hihi förstår det! Var bra sugen på att köpa den själv men det blev inget med det tyvärr.. Nu är det lite sent hihi.
  • roxylady

Taget igår v37+0. Tror att magen har sjunkit endel nu. Men större känns den verkligen inte.

• roxylady

Fin mage anonyym!! Känns som du å jag precis plussade! Du minns att vi satt i samma tråd redan innan? Gud vad tiden går fort!

• roxylady
    Alltochinget skrev 2012-01-13 14:12:05 följande:
    Paet, tack så mycket! :) ja klart jag minns. Det känns som igår men samtidigt känns fl långt bort. Börjar du bli nervös? Jag är faktiskt inte det konstigt nog. Känner mest att det inte finns nån återvändo och man vet aldrig hur det kommer bli så det är nog bara att flyta med och hoppas allt går bra :)
    Jag håller med dig.. känns som man ska vara gravid i en hel evighet till. Men att det bara kan vara ynka dagar kan man inte förstå ;) Ja gud ja.. jag är ganska rejält nervös emellanåt faktiskt.. vet inte riktigt hur man ska ställa sig inför allt :) Man vet ju inte hur det kommer att bli. Haha samma här! Men vill ha det överstökat nu känner jag. Så man har det bakom sig!
Svar på tråden Magbilder till tråden "Januaribebis 2012"