• Anonym (Kille)

Vad hade Du gjort? Dejtingsite...

En liten fråga har jag. Har sedan en tid (6-7 veckor ) dejtat och tjej, vi har träffats ganska regelbundet och vi har även sovit över hos varandra ett flertal ggr. Vi har boende på var sitt håll. Jag skulle väl kalla det för att vi har ingått någon typ av relation i alla fall.

Men, vi träffades via en av de stora dejtingsiterna. Efter drygt 3 veckor in i vår såkallade relation så tog jag bort mitt konto på siten. Jag tycker väl att det kan vara lite märkligt att jag har ett konto liggande på en dejtingsite och logga in där om jag nu vill satsa på en ny relation.

Saken är nu den att jag känner en annan person som är medlem på samma site. Har nu fått information om att den jag dejtar har kvar sitt konto och ligger online på siten från och till hela tiden. Det fick mig bli besviken, känner att mycket av det intresse jag har för denna tjej dog direkt.

Hur hade Du reagerat?

• Svar på tråden Vad hade Du gjort? Dejtingsite...
  • Lumo

Jag hade varit vuxen nog att fråga personen. Sen kan du ju även fråga vart personen ser relationen gå?

• LucyStacy
    Anonym (Kille) skrev 2011-05-16 21:38:37 följande:
    En liten fråga har jag. Har sedan en tid (6-7 veckor ) dejtat och tjej, vi har träffats ganska regelbundet och vi har även sovit över hos varandra ett flertal ggr. Vi har boende på var sitt håll. Jag skulle väl kalla det för att vi har ingått någon typ av relation i alla fall.

Men, vi träffades via en av de stora dejtingsiterna. Efter drygt 3 veckor in i vår såkallade relation så tog jag bort mitt konto på siten. Jag tycker väl att det kan vara lite märkligt att jag har ett konto liggande på en dejtingsite och logga in där om jag nu vill satsa på en ny relation.

Saken är nu den att jag känner en annan person som är medlem på samma site. Har nu fått information om att den jag dejtar har kvar sitt konto och ligger online på siten från och till hela tiden. Det fick mig bli besviken, känner att mycket av det intresse jag har för denna tjej dog direkt.

Hur hade Du reagerat?
    Jag tycker inte det är konstigt att hon vill ha kvar sin sida. Hon upplever kanske inte erat förhållande som du gör och har kanske inte "fastnat" i relationen på samma sätt som du har. Mina vänner och jag är eniga om att dejt och förhållande är helt skilda saker, och det verkar som det är just det stadiet ni är i - dejtingstadiet. Att så länge ni dejtar är ni båda fria att "prova på" andra männikor, med vissa undantag, det måste gå schysst till och förhoppningsvis är båda överrens och ingen blir sårad. Så jag föreslår att du tar ett snack med tjejen och fråga hur hon ser på det där med dejt vs. förhållande. Sedan är det ju inte säkert att hon "raggar" på sidan. Hon kanske är kvar där för att hon har vänner där.
  • semlorna

Jag har inte slutat vara online på dejtingsiter förrän relationen blivit seriös. Ofast har jag pratat med flera och jag droppar inte allt bara för några dejter. Jag är iof fortfarande medlem på dejtingsida fastän jag är förlovad eftersom jag inte kommit mig för att avregistrera mig men jag är aldrig inne där.

• Anonym

Det är svårt att veta om/när man ska ta bort kontot. Jag har dejtat en kille nu två ggr o jag är så intresserad man kan bli, så länge jag dejtar honom kommer jag inte dejta nån annan men kan inte låta bli att kolla in dejtingsidan för att se om han varit inloggad, o det har han ju… Tror inte tjejen riktigt än vet om ni är ett par eller inte. Samt att det lätt bara blir ett tidsfördriv att gå in o kika lite. Vill du ha en riktig relation med henne så fråga henne om hon också vill det, de flesta tjejer gillar nog raka ärliga killar. Lycka till!

• Anonym (Kille)

Kände jag var tvungen att kolla av läget hur andra hade reagerat.
    Står i valet och kvalet om jag skall ta upp det överhudtaget, än så länge. Bra att få andras syn på saken ibland!

• semlorna
    Anonym (Kille) skrev 2011-05-16 21:56:42 följande:
    Kände jag var tvungen att kolla av läget hur andra hade reagerat.
    Står i valet och kvalet om jag skall ta upp det överhudtaget, än så länge. Bra att få andras syn på saken ibland!
    Jag hade dragit öronen åt mig om killen jag dejtade (alltså inte var ihop med utan bara dejtade) sa något om att jag var inloggad på dejtingsajt men så har jag svårt för svartsjuka killar.
  • requiem

Jag hade nog inte brytt mig. Men om  vi hade kommit överens om att vi var i ett förhållande och att det trots detta stod på sajten att personen var  "singel" så hade jag nof reagerat.

Men hon kanske anser att ni bara dejtar en så länge? Kanske är både du och hon singel just nu. Sedan  vore det kanske mer eller mindre lämpligt att sätta på grannfrun iofs.

• pluppfamiljen

Hon kanske har vänner där det har jag ännu fast jag och min man är gifta vi träffades på Vildawebben så finns jag kvar och kollar läget då och då. 

Blivande 6 barns mamma
  • Anonym
    semlorna skrev 2011-05-16 21:59:44 följande:
    Jag hade dragit öronen åt mig om killen jag dejtade (alltså inte var ihop med utan bara dejtade) sa något om att jag var inloggad på dejtingsajt men så har jag svårt för svartsjuka killar.
    Beror ju på hur man lägger fram det. Jämför:
    "Niklas var online på knullkontakt igår och såg att du också var det. Varför är du fortfarande reggad på den sidan? Jag trodde jag betydde allt för dig?"

"Jag trivs bra med dig. Hur ser du på oss? Känner du likadant som jag? Jag tog bort mitt konto på knullkontakt igår, känner inte att jag behöver det längre nu när jag hittat dig..."
  • Anonym

jag va i en liknande situation själv ts... där jag var tjejen i fråga som hade kvar min dejtingsite..

jag och mitt ex funderade på att försöka igen, han hade en profil på en dejtingsida, jag skaffade en oxå.
    när vi börjat umgås tog han bort sig, men inte jag..

dumt, ja!
    men ja gillade uppmärksamheten, jag ville väl ha kakan och äta den..

låter illa i know, men jag säger bara som det var för mig då.

och jag och exet blev inte ihop, och jag avreggade mig där senare..

lycka till

• Anonym (Been there)

Själv är jag en tjej som gjorde bort mig grundligt förra veckan när jag gick in och smygkikade (med anonym profil) på min dejts profil på Match (jag hade varit hos honom hela helgen och han hade sagt att han hade kontot kvar men aldrig var inne) för att kolla om han var ärlig. Då visade det sig att han varit inloggad senaste dygnet så jag blev skitsur och ringde upp honom, och då visade det sig att han varit inne för att försöka gå ur (väldigt svårt om man tappat bort lösenordet)...gissa om jag skämdes, trodde aldrig att han skulle prata med mig igen efter det :-P Nu har jag bestämt mig för att ge det lite mer tid, träffas vi fortfarande om ett par månader så får att han se till att lyckas få bort den ...fast liiiite svårt har jag ju för att inte gå in och dubbelkolla.

Jag har dock haft två killar senaste året som fortsatt vara aktiva på dejtingsiter efter att jag ansett att vi är ihop, och jag tycker inte att det är acceptabelt. Det är ju en sak att ha kontot kvar för man inte orkat plocka bort det och en helt annan att vara inloggad varje kväll. Min personliga uppfattning är ju att ifall man sovit över hos varandra flera gånger så är man ihop, så länge jag går och lägger mig ensam i min säng varje kväll så gör jag som jag vill. Men folk har ju olika uppfattningar och det finns ju liksom inga givna regler. I början när jag internetdejtade tänkte jag nog inte så mycket på det här utan fortsatte gå in och kolla mina mail, tror jag tappade bort någon kille där som jag faktiskt var oerhört intresserad av. Så jag hade nog pratat med tjejen när det gått en tid och inte fimpat henne direkt iaf.

• Londoner

Haller med de flesta har inne, hon anser nog att ni fortfarande "bara dejtar". 

Det gjorde jag ocksa nar jag var singel (for hundra ar sedan), man far ju halla sina options open! Det betyder inte att hon inte gillar dig, om ni dejtat sa lange som du sager sa ar hon ju uppenbart intresserad. Grejen ar att det ar valdigt latt att bli nobbad pa sana stallen, folk slutar hora av sig hur som helst och saker kan rinna ut i sanden. Hon kanske har gatt pa sana nitar forut?

Innan ni sagt att "nu ar vi ihop" sa tycker jag att det ar okej att ha kvar sin profil.  

• Anonym (Kille)

Tack för all input och synpunkter jag fått. Glad
    Jag är väl personligen lite kluven till varför hon är inloggad flera ggr om dagen, tidig morgon, eftermiddag och kväll. Men jag har beslutat att jag ger det lite tid och tar inte upp det alls just nu.

Sen känns det lite som några av er säger, majoriteten av de personer på dejtingsiter gillar att få bekräftelse, ha sina options open, vilja ha kakan men samtidigt få äta den, det kan ju komma någon bättre och därför så kan de inte sluta att logga in och kolla sina mail och surfa runt bland profilerna.

• Anonym (Been there)

Gaah...inte så lätt det där! När jag var singel när jag var ung så fanns ju liksom inte internet så det här var ju inte ett problem. Som många säger är det ju andra "etikettsregler" som gäller om man dejtar än när man är ihop. Men när är man ihop?? Jag tycker det är när man har haft sex, men uppenbarligen tycker inte alla det.

• semlorna
    Anonym skrev 2011-05-17 09:56:33 följande:
    Beror ju på hur man lägger fram det. Jämför:
    "Niklas var online på knullkontakt igår och såg att du också var det. Varför är du fortfarande reggad på den sidan? Jag trodde jag betydde allt för dig?"

"Jag trivs bra med dig. Hur ser du på oss? Känner du likadant som jag? Jag tog bort mitt konto på knullkontakt igår, känner inte att jag behöver det längre nu när jag hittat dig..."
    Fast det du beskriver i andra exemplet är ju inte att ifrågasätta varför personen är inne på dejtingsajten som var det jag skrev om. Utan istället att fråga vart man står, om man ska bli ihop/satsa/what ever och det är en helt annan sak. En kille som vill veta om vi är ihop är inga problem men en kille som tar illa upp för att jag är inne på en dejtingsite fastän vi bara dejtar hade fått mig att undra hur svartsjuk han är och hur det skulle bli framöver om vi fortsatte ses.
  • Anonym

jag träffade min man genom dejtingsite o jag avslutade inte kontot förrän jag kände att vi hade en ordentlig relation och att detta var nåt jag ville lite längre med. hade det kanske kvar nån månad efter vi blev tillsammans, men givetvis inte lika aktiv då utan var mest inne o kollade om man fått nåt meddelande.

Svar på tråden Vad hade Du gjort? Dejtingsite...