Inlägg från: Dreams Never Ends |Visa alla inlägg
  • Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Fast fattar ni inte? Det är inte ENBART av den andleningen folk inte solar topless.

Många gör det för att dom respekterar sin kropp. Jag älskar mina fasta vackra bröst men dom ska inte allmänheten få beskåda. Dom är till för mig, min man och mat till mina barn. Vackra saker gör att folk gärna glor lite extra och mina bröst är vackra så varför ska jag visa dom?

• Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:32:49 följande:
    vadå många? du är den första jag har hört som säger detta..
    Varför tror du folk solar med bikini-bh då ?
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:37:50 följande:
    för att folk INTE är trygga med sig själv. Och för att det har blivit den almänna åsikten att man skall ha överdelen på för att vara "en fin flicka".

Alla sådana här åsikter gör ju bara kvinnan svagare i samhället. Mer regler och förmaningar till kvinnorna, ännu mindre frihet än vi hade för 20-30år sedan. Fortsätter vi att förstrycka oss själva och dansa efter våra män så är vi snart tillbaka där vi saknar rösträtt..
    Så du tror alltså inte på mig när jag säger att jag älskar mina bröst men behåller bh:n på pga att jag tycker att bröst är privata och bara min man får se dom?
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 10:45:18 följande:
    det tror jag aldelenssäkert, men jag ifrågasätter vems åsikt det är att dölja dem, din eller mannens, och frågan gälde inte dig personligen utan samhället i stort eller hur?
    Det är inte mannens. Även om jag vet hur sur han hade blivit om jag gjorde de. Men vem säger att jag inte kan göra det när han inte är med? Nej, det är min aldeles egna vilja! ;)

Men helt ärligt så tror jag inte så många kvinnor reflekterar över bikinitoppen. Dom har den för att dom känner sig nakna utan, brösten är privata, dom är så vana att ha bikinitopp at det inte ens tänks på. Sedan finns det dom som jag , som gör det för att jag aldrig i mitt liv skulle visa mina bröst offentligt, och sedan finns det sånna som ni som gärna vill att sverige avsexualiserar bröst och att kvinnor ska få sola topless. Men jag tycker inte dte är smakligt att göra en sådan sak mer vanlig. Tycker redan att dte borde finnas speciella badplatser för dom som vill sola topless....
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 11:05:42 följande:
    och jag tror att de har den för att samhället har bestämt att de känner sig nakna utan. precis som att samhället bestämt att män inte bär kjol och att kvinnor skall ha smink för att vara vackra.
    Fast egentligen tycker nog de flesta människor i hela världen att bröst är sexuella på något sätt. Förutom möjligtvis i afrikas regnskogar Skrattande
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 11:12:40 följande:
    men det är många folkslag som tycker att hud överhuvudtaget är sexualiserad (även i afrika, fast inte i regnskogarna då) att man inte skall visa axlar och knän tex. Sverige är ju ett fritt land, och i sveige har det inte altid varit "fult" att sola topples
    Givetvis finns det folk som tycker att alla möjliga kroppsdelar kan vara sexuella, men bröst och underliv är ju det oavsett vad folk tycker. Men andra kroppsdelar kan man ju tycka olika om vad som är sexuellt och inte :)
  • Dreams Never Ends
    varfördåför skrev 2011-05-22 11:24:23 följande:
    jag menar i i relativt stora delar av världen så räknas tex axlar och knän som sexuella, lika mycket som bröst. det enda som är ganska universalt är könsorgan, rästen gör man som man vill med.
    Har svårt at tro att axlar och knän kan anses lika sexuella som bröst :/ vart har du hört det? SKulle vara intressant att läsa om sådant!
  • Dreams Never Ends
    Plutteli skrev 2011-05-22 11:39:55 följande:
    hahahaha, ok..jag får bara en bild av en solariegynstol i huvudet...
    Haha jaa typ så :D
  • Dreams Never Ends
    Plutteli skrev 2011-05-22 11:46:28 följande:
    Har du inte hört talas om det?
    Om du vill besöka tex en ortodox kyrka måste du täcka dina axlar och ha kjol eller byxor som minst går så att de täcker knäna. (Jag fick långa en sjal när jag skulle in i kyrkan i Venedig just för att jag annars skulle visa axlarna)
    Asså typ om man har linne? T-shirt går bra eller?
  • Dreams Never Ends
    Plutteli skrev 2011-05-22 12:02:36 följande:
    T-shirt går bra, huvudsaken är att axlarna är täcka så linne eller axelbandslöst funkar inte.
    Dock är ju ben och i synnerhet lår något väldigt sexualiserat i många många länder, och var extremt sexualiserat även i Sverige förr. (Det var ju extremt snuskigt med kjolarna som kom efter andra världskriget som visade knäna!)
    Haha det kan inte ens JAG förstå faktiskt :P
  • Dreams Never Ends
    Lady without tattoo skrev 2011-06-02 22:53:36 följande:
    Varför är du så pryd TS?
    Jag är inte pryd jag bara skyddar min kropp.
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2011-06-03 12:46:36 följande:
    Fast det där vet ju alla är ett jäkla skitsnack eftersom du ville ha tips på hur du på bästa sätt spelar in en porrfilm till din karl...o tror att ingen än han kommer att få tag i den....
    Bara för att era män skickar runt filmer på era älskade betyder dte inte att min man gör det. Vi har en helt annan tro och synsätt än dig.
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2011-06-03 12:52:30 följande:
    Du tror på allvar att det är så det går till i alla fall där filmer sprids?

Jag har förövrigt aldrig spelat in nån sån film till nån av de jag varit ihop med.
    Hur går det till då?
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2011-06-03 12:55:24 följande:
    OMG......
    Alltså du verkar lite vrickad? Varför skulle någon annan få tag i bilder på min kropp om dom endast finns hos min man? Patetiskt resonemang
  • Dreams Never Ends
    LjubaviMoja skrev 2011-06-03 12:59:29 följande:
    Det kan jo hända, jag hittade bilder på hans nakna ex

Min vännina hittade bilder på hennes nuvarande killes ex oxå.
    Off fan vad jag skulle flippa där :P Om jag var du!

Men min kille sparar inte ens det han får av mig för att han är så rädd att det ska komma ut. Han bara kollar och raderar....
  • Dreams Never Ends
    LjubaviMoja skrev 2011-06-03 13:17:44 följande:
    Äsch sånt kan hända, jag vet jo att han har haft ett förflutet tidigare det har vi alla. Detta hittade jag när vi bara dejtade.

Jag sparar iaf allt
    Okej ;) annars skulle jag undra varför han hade kvar dom när man är gift o så! hehe

Alltså jag litar på min kille till 100% och VET att han inte skulle visa mina filmer för någon. Och jag är inte naiv ;)
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2011-06-03 13:15:00 följande:
    Jag verkar vara lite vrickad?!

Haha...hahaha...hahahahahahahahahaha! 
    Japp eftersom du påstår att andra än min man ser mina filmer. Han raderar dom för det första sen är vi muslimer och vi skiljer oss inte i första taget som en del svenskar som skiljer sig för att mannen kom hem 30 min försent än han skulle......
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2011-06-03 13:35:15 följande:
    Skrev jag verkligen så?

Det låter som konstiga människor som gör så oavsett vilken religion de tillhör.
    Nej men sedan skiljer sig ju 50% av alla svenskar så dte är ju inte så konstigt att du tycker att jag är naiv som tror att bara min man ser bilderna(vilket jag vet att han gör) Muslimer skiljer sig bara i högst nödvändiga fall...
  • Dreams Never Ends
    LjubaviMoja skrev 2011-06-03 13:38:49 följande:
    Tänkte bara ställa en fråga, den kanske är lite fär privat så du behöver absolut inte svara.

Men jag såg att du skrev att du är svensk själv, har du gift dig med en muslim och sen själv konverterat? Är det de isåfall som har fått dig att ha en helt annan insyn till livet?
    Är svensk men har släkt i Turkiet längre bak men mina föräldrar talar ingen turkiska men är muslimer. Komplicerat men jag känner mig mer turk/muslim ändå.
  • Dreams Never Ends
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-03 13:45:31 följande:
    Är svensk men har släkt i Turkiet längre bak men mina föräldrar talar ingen turkiska men är muslimer. Komplicerat men jag känner mig mer turk/muslim ändå.
    Och varken mamma eller pappa är hel turk utan utblandad med annat
Svar på tråden Varför sola topless?