Inlägg från: Goonie |Visa alla inlägg
  • Goonie

SoA

varfördåför skrev 2011-05-23 12:48:25 följande:
    du skall se att det fins saker att göra här.. ojoj.. inte så att lodsas opie kommer hem och hjälpertill ja hade inte klarat av att jobba och tahand om allt annat också
    Jag har ju turen att han en karl som städar mer än mig haha. Han jobbar heltid och kommer hem och diskar och städar det jag inte orkat med på dagarna. Fyfan vad lat jag är Skål
  • Goonie
    Bordeaux skrev 2011-05-23 12:47:23 följande:
    jag såg det precis när jag postat mitt. Jagär nog som du, gillar tanken på att vara hemmafru eller ah lyxhustru men det är tråkigt i längden.
    Jag tycker det verkar jättemysigt att vara hemmafru MEN jag tror jag skulle behövt vara det typ i Usa där det finns mer umgänge och det är gjort för att vara hemmafru. Med playdates och pimpla kaffe i timmar och skvallra och ordna fester. Sånt har jag inte här och då blir det ju skittråkigt Rynkar på näsan
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-23 12:50:08 följande:
    haha.. men han serut så då ha kommer hem från jobbet.. skitig och sur och lucktar olja.. bara att snöra på honom skinvästen och mössan då
    Cool
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-23 12:52:12 följande:
    så underbart fast jag är nöjd ändå med min, han är grymt omtänksam och jag ahr allfritid jag vill ha då han är hemma (inte jobbar), för barnen tar han hand om utan att gnälla, och är ute med dem och tränar fotboll och leder gympa (men jag får följa sonen som går på dans dock) men hemmet är kvinnorgöra för mansgris det är han, älsklingen
    Ja det är det men det blir lite motsatt effekt. Alla säger att man inte ska klaga på nån som städar men FAN jag orkar inte med att det ska städas och dammsugas och grejjas jämt. Jo, jag får klaga, det är mitt i-lands problem Guld i mun Hahaha, dansen blev lite för mkt för han.
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-23 12:57:44 följande:
    hade det avrit dottern som dansade hade han nog följt, klart prinsessan får dansa, men sonen skall ju spela fotboll såklart
    Men vad dansar sonen? Balett, tango, breakdance? 
  • Goonie
    Bordeaux skrev 2011-05-23 13:01:11 följande:
    Vi har inga barn så jag är ganska ensam om dagarna. Fast jag börjar lära känna fler och fler hemmafruar i 30års åldern utan barn.
    Jag ska bli klar med min utbildning men eftersom jag gör den på distans och 50% blirjagnog aldrig klar. Sen ska jag ha ett välbetalt jobb och mannen får vara hemma om han vill. Tyvärr måste jag städa och tvätta och handla mat för man får inte störa grannarna på kvällarna och mataffären stänger kl 18 och har inte öppet under helgen.
    Men det kanske är vanligare i Schweiz att vara hemmafru?
    Vad pluggare du för något? Jag har bara läst en universitetskurs nu på distans och 50% och det var det drygaste jag varit med om, dock hade det inte gått att plugga heltid eftersom jag valde att ha dottern hemma också. 
  • Goonie
    Bordeaux skrev 2011-05-23 13:02:13 följande:
    Jag inbillar mig att mitt hemmafru liv hade varit roligare om jag varit tillsammans med någon av SoA eller kanske Homer Simpsons för det verkar hända ganska mycket i deras liv 
    JAA, men de har ju värsta gemenskapen. Lovely.
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-23 13:02:27 följande:
    danslek heter det, gissar att det är mer jazzbalett stuket, vi får inte se då de tränar det är bara uppvisningen vi får se (lättare att träna ett gäng femåringar om mamma inte är med)

de har haft en uppvisning och sonen var så otroligt duktig, oj vad mamman var stolt då jag dansade ju själv i några år då jag var yngre
    Men dåså, ungen rör ju på sig iaf Solig Funderar på att sätta dottern i nån sorts dans eller sportgrupp av nåt slag men hon kanske kommer avsky mig när hon blir äldre och jag "tvingade" in henne i nåt skittråkigt. Vi får se, först måste jag skaffa mig ett liv.
  • Goonie
    Bordeaux skrev 2011-05-23 13:09:22 följande:
    Ja det är det för att man klarar sig ritkigt bra på en lön, kvinnor tjänar mindre än män och får man barn får man ingen föräldraledighet och inte dagis plats förrns barnet är 1år, tror jag det är. Så det blir oftast så att kvinnan blir hemmafru.
    Jag läser till ekonom för jag gillar siffror och ordning och reda
    Jag läser halvtid för att hinna lära mig tyska och njuta lite av livet härnere
    Min mammas nya man kommer från Schweiz och jag tror han fortfarande är tvungen att betala som ett sorts underhåll för att exet ska klara sig, trots att de är skilda. Förvånad Så Schweiz verkar som gjort för att göda hemmafruar.
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-23 13:13:35 följande:
    som usa.
    Ja, och en jädra massa länder utan betald föräldraledighet och med sviiiiindyra dagis. Fast först ska man ju bli ruinerad när man föder ungen och får betala alla narkoser själv (ok, är inte helt hundra på det där sista). Oskyldig