Inlägg från: Bordeaux |Visa alla inlägg
  • Bordeaux

SoA

Vi har inga barn så jag är ganska ensam om dagarna. Fast jag börjar lära känna fler och fler hemmafruar i 30års åldern utan barn.
    Jag ska bli klar med min utbildning men eftersom jag gör den på distans och 50% blirjagnog aldrig klar. Sen ska jag ha ett välbetalt jobb och mannen får vara hemma om han vill. Tyvärr måste jag städa och tvätta och handla mat för man får inte störa grannarna på kvällarna och mataffären stänger kl 18 och har inte öppet under helgen.

• Bordeaux

Jag inbillar mig att mitt hemmafru liv hade varit roligare om jag varit tillsammans med någon av SoA eller kanske Homer Simpsons för det verkar hända ganska mycket i deras liv 

• Bordeaux
    varfördåför skrev 2011-05-23 13:03:41 följande:
    häldre alla i soa än homer tom häldre clay
    Homner har ju inte utseendet men han har ett händelserikt liv
  • Bordeaux
    Goonie skrev 2011-05-23 13:03:52 följande:
    Men det kanske är vanligare i Schweiz att vara hemmafru?
    Vad pluggare du för något? Jag har bara läst en universitetskurs nu på distans och 50% och det var det drygaste jag varit med om, dock hade det inte gått att plugga heltid eftersom jag valde att ha dottern hemma också. 
    Ja det är det för att man klarar sig ritkigt bra på en lön, kvinnor tjänar mindre än män och får man barn får man ingen föräldraledighet och inte dagis plats förrns barnet är 1år, tror jag det är. Så det blir oftast så att kvinnan blir hemmafru.
    Jag läser till ekonom för jag gillar siffror och ordning och reda
    Jag läser halvtid för att hinna lära mig tyska och njuta lite av livet härnere
  • Bordeaux
    varfördåför skrev 2011-05-23 13:07:02 följande:
    hehe.. förvisso.. men det räcker inte för mig jag måste känna något mer.. typ mänsklighet
    Det är en klar nackdel att han är tecknad det är det förståss
  • Bordeaux
    Goonie skrev 2011-05-23 13:12:07 följande:
    Min mammas nya man kommer från Schweiz och jag tror han fortfarande är tvungen att betala som ett sorts underhåll för att exet ska klara sig, trots att de är skilda. Förvånad Så Schweiz verkar som gjort för att göda hemmafruar.
    Kan tänka mig att det är så. Jag tycker det är både bra och dåligt det här med underhåll till ex. Schweiz är bra på mycket men det här med typ feminism och sånt är lite gammaldags. Men jag ska göra klart utbildningen och skaffa jobb eller lära mig tyska och skaffa jobb. Men jag kan inte jobba mer än deltid för annars får vi ingen mat och inga kläder tvättade. Det är verkligen petigt det här med att inte störa grannarna, en kompis fick en arg lapp för att han lagade mat efter kl18.
  • Bordeaux
    Goonie skrev 2011-05-23 13:21:37 följande:
    Har fått för mig att ni röstar om massa småsaker också. Är det så? 
    Förresten, hur länge har du/ni bott där?
    Shit, får man ens ha barn efter kl 18 då? Vi med vår gnällspik hade ju blivit vräkta fort som fan Förvånad 
    Det röstas om allt och det byts statsminister varje år så ingen har riktigt koll på vem som styr för tillfället
    Jag flyttade i januari och maken flyttade i september, jobbet ville att hans kulle börja så fort som möjligt och jag ville att vi skulle ha en bostad innan jag flyttade ner
    Det är inte så länge och vi är inga medborgare så vi får inte rösta, men jag har arbetstillstånd och uppehållstillstånd på 5år. Sen får vi förnya och om vi vill försöka bli medborgare. För att bli medborgare måste man kunna deras tyska, känna till landets historia och kultur mm. Lång process är det iaf och vi vet inte hur länge vi ska bo här, utan bor här så länge vi känner för det.

Vissa ljud får man göra, jag tror det var extremt eller så luktade det v'äldigt illa för det var indiskamat. Vi har grannar med barn som låter, och jag vaknar av att grannen vägg i vägg hostar om nätterna. Vissa ljud måste manfå göra, men dammsugaren kan man styra över lättare än barnskrik (tror jag iaf jag är ju barnlös)
  • Bordeaux
    varfördåför skrev 2011-05-23 13:19:27 följande:
    oj,, skönt att bo i en svensk skog, här är dte ingen som bryr sig om då man gör ett långkok
    Vi ska snart bo en månad i svenska skogen ser framemot det. Har hört att det är kallt i Sverige jag längtar såååå.
  • Bordeaux
    varfördåför skrev 2011-05-23 13:31:28 följande:
    men på sommaren är det väl inte kallt? det är 16grader idag iaf

nämen ibland är det ju 30grader varmt ju
    16 är kallt numera, vi har haft dryga 30 ett tag nu och det är fööör varmt och varmare blir det. Jag drömmer om att besöka ishotellet och få frysa lite
    Jag gillade snön och kylan i Sverige i vintras och förra vintern så mysigt.
  • Bordeaux

Jag röstade på dig för att du sa åt mig. Ibland gör jag som jag blir tillsagd

Svar på tråden SoA