Goonie skrev 2011-05-23 13:21:37 följande:
Har fått för mig att ni röstar om massa småsaker också. Är det så?
Förresten, hur länge har du/ni bott där?
Shit, får man ens ha barn efter kl 18 då? Vi med vår gnällspik hade ju blivit vräkta fort som fan
Det röstas om allt och det byts statsminister varje år så ingen har riktigt koll på vem som styr för tillfället
Jag flyttade i januari och maken flyttade i september, jobbet ville att hans kulle börja så fort som möjligt och jag ville att vi skulle ha en bostad innan jag flyttade ner
Det är inte så länge och vi är inga medborgare så vi får inte rösta, men jag har arbetstillstånd och uppehållstillstånd på 5år. Sen får vi förnya och om vi vill försöka bli medborgare. För att bli medborgare måste man kunna deras tyska, känna till landets historia och kultur mm. Lång process är det iaf och vi vet inte hur länge vi ska bo här, utan bor här så länge vi känner för det.
Vissa ljud får man göra, jag tror det var extremt eller så luktade det v'äldigt illa för det var indiskamat. Vi har grannar med barn som låter, och jag vaknar av att grannen vägg i vägg hostar om nätterna. Vissa ljud måste manfå göra, men dammsugaren kan man styra över lättare än barnskrik (tror jag iaf jag är ju barnlös)