Passionsfrukt skrev 2011-05-24 14:29:52 följande:
Gud, jag har missat flera sidor! Recappar:
-tjejen som bor i Schweiz: låter kul ändå! En kompis till mig flyttade i våras till Zürich, hon trivs bra men har svårt att hitta jobb och allt är väldigt dyrt där.
-jag ser inte på Sex & the City ("so... it's about three hookers and their mom?" som Brian i Family Guy uttryckte saken efter att ha sett ett avsnitt). Inte heller ser jag på Desperate Housewives eller andra "typiska tjejserier".
-har inte sett Californication men borde. Är uppvuxen på fucking Arkiv X!!! Fråga mig anything om Arkiv X och jag vet svaret! (Don't call me on this, jag vet antagligen skitlite... men har sett alla nio säsongerna cirka fyra gånger.)
-tjejen som kollade House förr men inte längre pga att det blev tjatigt: alla jag känner slutade kolla ungefär vid säsong 3 för där blev det väldigt tjatigt. Serien är inne på sjunde säsongen nu (tar ner säsongsavslutningen as we speak!) och den har utvecklats massor!
-Tommy Flanagan, alias Chibs, fick sina ärr då han var ung. Han gick hem från en nattklubb i Glasgow där han arbetade och blev överfallen och knivskuren .Just det där sättet att skära i nåns ansikte kallas att ge någon ett "Glasgow grin" eller "Glasgow smile". Det höll på att gå riktigt dåligt för honom... till all lycka klarade han sig och senare tyckte hans flickvän och bästa kompis tillika skådespelaren Robert Carlisle att han skulle söka som extra till Braveheart. Han fick rollen och på den vägen är det

Schweiz är bra och dyrt om man jämför med Sverige men man tjänar mer och har lägre skatt så. OM man räknar procentuellt är det inte dyrt
Wow vi är alltså fyra stycken som inte kollar på SATC
Har de inte bytt ut alla förutom House också? Jag tror jag såg kanske säsong 1&2 innan jag tröttnade, serier måste utvecklas.
Intressant att få höra storyn om Chibs ärr.