Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför

suck, skrev ett bra inlägg men det försvann :-P

vi hade första riktiga sommardagen igår, det är nackdelen med att bo i det vackra norr, det är så förbannat kallt

folk lär titta konstigt på dig då du står där i din mössa och kräver att bli fotad

och helt allvarligt så måste ni kolla serien game of thrones, serien är sådär men en av männen som är med är betydlit mer än sådär

sharetv.org/images/game_of_thrones/cast/large/khal_drogo.jpg

• varfördåför
    Goonie skrev 2011-06-07 10:29:59 följande:
    Och vi har turen att bo några hundra meter från Ölandsbron Skål

Haha jag vet, men som jag skrivit tidigare har jag tänkt ta bilden typ i Death Valley eller någonstans mitt ute i öknen där det inte är så mycket folk. SAMCRO lär ju ha åkt där när de ska till Las Vegas-klubben. Eller jag kanske bara har fårr för mig att det finns nån kompis-klubb där?

Hörrödudu. Nu tycker jag du tar långt hår till en helt ny nivå. Det räckte alltså inte med Opies axel-page? Haha. 
    skulle iof inte byta ort för all sol ni kan uppbringa där nere, men lite mer sommar hade varit skönt

jag är helt bortkommen då det gäller geografi, du skulle kunna åka till london och ta en bild och jag skulle inte fatta det

han ahr sådär långt hår för att han är obesegrad, då de blir besegrade så måste de skära av håret, men han äraldrig besegrad så håret är ett bevis på hur stridsduglig han är fast dte är ju inet håret jag vill ha utan kroppen (opie skulle förmodligen se liten och barnsligut bredvid den där mannen)
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-06-07 16:57:26 följande:
    Fyfan vad sexigt! Det där med obesegrad och klippa håret, alltså... själva gubben är väl lite evil? Blev inte en riktigt blek tjej bortgift med honom (har kikat lite på avsnittet men inte tittat på riktigt). Hmm... jag borde kanske ta mig tiden. Iofs är jag rädd för att fastna i en ny serie...
    varfördåför skrev 2011-06-07 08:53:14 följande:
    vi hade första riktiga sommardagen igår, det är nackdelen med att bo i det vackra norr, det är så förbannat kallt
    Det är PISSVARMT här och jag hatar det. Totalt stillastående luft och typ femtusen grader varmt. Yh!Alltså jag vet inte om jag vill avslöja det för jag är livrädd för den finlandssvenska ankdammen (dvs alla känner alla, eller i varje fall känner någon alltid någon som känner alla). Är livrädd för att någon här ska lägga ihop två och två och utbrista JAMEN ÄR DET DUUUU och tvinga mig att minnas gamla tider eller nåt Obestämd
    Västra Finland, kan jag ju säga.
    en blek tjej blev bortgift med honom, och han är grymt evil, men de t gör inget för han har en till dimention och ett gott hjärta och älskar sin fru.. en god onding som är grymt sexig det har ju bara kommit åtta avsnitt av serien så det är ju inet så mycket att fastna i,  tror det kommer nya avsnitt varje måndag?! jag såg iaf åttonde idag

just nu har vi 23grader det ä'r varmaste dagen hitils (om man inte räknar påsken som var ännu varmare) men efter påsk har vi haft riktig höst här.

är ni med i soa gruppen på fejjan, man får endel snygga bilder därifrån ibland
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-06-07 20:45:26 följande:
    28 grader här. Tror jag ska gå och lägga mig på köksgolvet en stund, det är svalaste platsen i lägenheten...

Jag är så jävla smart att jag precis var ute och joggade! Blev uppäten av mygg samt dog av värmeslag. Verkligen smart.
    vihar varit på grillkväll på dagis, det har varit sol hela dagen med presis då vi kom dit och startade grillarna så kom värdens åskrägn och efter bara någon minut så såg det ut som att vi hade duschat allihopa tur att det blev sol igen ganska fort
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-06-09 11:01:02 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. Är ju fortfarande kvar på säsong tre och kollar och GAAAAAH vad iriterad jag blir på att allt ansvar läggs på Tara och inte på Jax när det gäller deras förhållande. När Gemma får reda på att Tara är gravid men att Jax varit otrogen så är det "nemen han är så förvirrad, hang in there, han skulle inte göra så om han visste att du var gravid bla bla bla." Vad är det för jävla inställning? Att hon ska hänga kvar vid honom medan han får göra vad fan han vill PLUS att han stöter bort henne. Nu fick jag spy ur mig lite Kräks Och, nej jag har inte kommit så långt på säsongen hehe.
    haha.. tur att jag inte är feminist måste vara jobbigt att störa sig på sådant i den serien

jag stör mig på att gemma låter clay göra som han vill med jax, det fattar jag inte, jax är hennes son och skall komma före den där äckliga karlen varje dag i veckan!!!
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-06-09 12:11:24 följande:
    Haha asch då, har inget med feminism att göra Flört Men varför suga fast sig som en igel på nån som är otrogen och uppenbarligen gör allt han kan för att stöta bort henne? I.a.f. JAG skulle inte vilja vara med nån som behandlar mig som skit.

Vad har han gjort med honom? 
    sant, men det är ju inte gemmas fel det är ju taras eget hon har ju en egen fri viljja ändå

han gör väl inget somman kan pekadirekt på, men han vill ju tex att jax ska bli nomad och jag är gasnka säker på att han säger något om att någon av oss måste bort. och han säger saker till gemma om jax, saker som jag inte hade nickat åt om pooie sa det om min förstfödde om man säger så
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-06-09 12:27:31 följande:
    Ja men hela grejen att det ska låta som att det är hennes förbannade skyldighet att stanna kvar. Att "det är väl inte så farligt, skit i att han inte vill ha dig och knullar runt". Jeje, jag stör mig Flört

Aah, du menar det. Nej hon verkar vara mer för klubbens bästa än för Jax.
    men jag har läst på fl att lite otrohet bara sätter krydda på förhållandet.. men att tara stannade efter att jax sagt "jag har knulölat över 200tjejer eller mer sedan du drog..!" det fattar inte jag.. och att hon hade sex med honom sedan utan att kräva ett intyg på att han var testad och friad dör alla könssjukdomar i hela världen, det  var konstigt särskilt av en läkare.

jag tycker dte är illa då klubben kommer öfre ens barn.. fast jax är ju över 30år iof.
  • varfördåför
    xXMaLoXx skrev 2011-06-09 21:07:42 följande:
    Fast, Gemma står väl lite i konflikt....moderskapet kontra familjeband så att säga. Klubben räknas väl som familj pronto och man följer rangordningen. Jax har ju svurit sig in i det hela, samma med Gemma...så det är nog spelregler de måste följa hur de än känner för dem. Som motvikt är ju att Gemma anger sig själv för att rädda Jax ;)
    jo det är ju så, han är ju vuxen och de verkar ju som att man måste veta vad man vill och vara vuxen innan man får vara med, men jag har svårt att se att jax och opie var prospects, nog tror jag att man kan få lite fördelar om man är son till grundaren (även opies pappa är ju en av de 9:o)

sedan käns det juinte som att han hade så mycket val häller, växer man upp sådär så blir man nog lätt meddragen i det, tänk alla timmar de lekt där på gården han hade nog inte så mycket val ändå käns det som, varfö är han vp tillexempel, det borde ju vara typ tig som var det?
  • varfördåför
    xXMaLoXx skrev 2011-06-09 21:24:52 följande:
    Mja, men Clay är ju inte Jax pappa...och Gemma har nog inga större fördelar på så sätt. Det är nog bara för henne att hänga med skulle jag tro. Men hon månar ju om Jax, bakom ryggen på Clay då förstås :P

Hehe, ett val hade de säkert....men då hade de nog fått leva i stort sett utan sina föräldrar, om man nu kan kalla det ett val?^^

Jag är lite nyfiken på hur det varit, om Jax riktiga pappa fortfarande levde.
    nää, cley är inte jax pappa men det var ju john som grundade klubben, clay är bara en av de fösta 9:o.

Gemma är ju som hon är, ibland verkar hon så timid och ibland så får man känslan av att hon är bland de ondare. Men om man tänker på det där med john, på gemma låter det som att han tog sitt liv, på clay som att dte var en olycka och på john själv i hans bok så låter det som att han vet att clay kommer att ta hans liv. Frågan är om gemma vet sanningen där, jag är ganska säker på att clay faktiskt dödade john för att bli ledare.

jo, detblev nog inte tvingade, men jag tror att de kom in lättare då de var gamla nog, jag tror inte att de var tvungna att göra alla konstiga och jobbiga saker som prospectarna måste göra, och då får de ju inte samma möjlighet att ångra sig innan det är försent heller.