Passionsfrukt skrev 2011-10-07 23:41:24 följande:
Nej han vet inte om aborten. Men han tycks ha BESTÄMT att de ska ha barn utan att ens ha diskuterat saken med henne. Han har ju problem med hennes yrke och det kan jag förstå men samtidigt har väl hon nångång sagt att hon bara har några år kvar i den branschen och hon vill tjäna pengar medan hon kan. De är ju båda unga ffs, dom har tid att skaffa barn! Jag ser det som att han vill kontrollera henne (få henne att sluta jobba) genom att göra henne gravid.
Visst, det är väl lite hennes fel också, deborde väl ha satt sig ner bägge två och pratat om saken, men ändå... Hon har ju gjort klart för honom att hon vill arbeta.
Att han reagerar genom att GENAST hoppa i säng med en annan är ju helt i sin ordning enligt SoA-standard, det har vi ju sett tidigare med Jax. "Min tjej tycker inte som jag - då har jag all rätt i världen att ha sex med nån annan!" Ganska konstig praxis, speciellt då den verkligen inte gäller för tjejerna.
Antagligen den enda grejen jag har svårt med i denhär serien. Dom älskar och försvarar sina kvinnor men har väldigt lite respekt för dem mellan varven.
ho sa det till tara, att hon villa tjäna pengar några år till, det sa hon då hon ville ha hjäklp med aborten, det sa hon ju som sagt alldrig till opie.
då opie sa tt han ville ha barn med henne (då de gifta sig tror jag) så sa hon inte emot honom..
Han har ju då varit ärlig med sina intutioner, medans hon inte varit det då hon inte sagt till honom att hon vägrar..
han gjorde fel som hoppade isäng med en annan, men kvinnoförtryckgrejen hålle rjag inte med om :-P