Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

SoA

Bordeaux skrev 2011-10-09 22:00:03 följande:
    What??? Jag vet att hon är gammal(hon ser dock otroligt bra ut för sin ålder) Wayne ser ju ut att vara minst 70 hon är väl bara omkring 50?

Är det säkert att hon åt pillren? Det var ju inte länge sen de gifte sig och han/hon/dom bestämde sig för att skaffa barn. Alla spolar inte ner pillren i toaletten direkt och bara för han ser en burk så betyder ju inte det att hon faktiskt äter dem.
    men frågan är hur stort tidsspannet är från att de gifte sig, vet vi det? har han "försökt" (som han säger) i flera månader och det inget händer fast han vet att båda är färtila så känner han sig nog ganska förråd nu.

gemma är född -54 och  wayn -56, så det var ju inet så stor skilnad, men endock .. clay är skitgammal btw han är född 50, så han är 61
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 07:37:30 följande:
    Jo han är mer inblandad än man tidigare trott, men ändå, jag tror nog att han, precis som alla andra, velat lämna det där bakom sig. Nu är han sjuk, döende rentav, han har alltid gjort allt han kunnat för klubben trots att han inte ens är med, och så kommer dom och plågar honom om en massa saker... Jag vet inte, jag tycker lite synd om honom bara Glad
    han verkar sådär dumsnäll som bara inte kan säga nej, du utnyttjar honom lite.. men jag tror att han gör allt för gemma och det var väl det clay antydde också, det är hållhaken, "om du konstrar så får gemma veta"
  • varfördåför

Sedan är ju opie fortfarande ledsen över donna.. jag tror att de tar upp det nu för att vi skall ha det färskt i minne då det börjar komma fram saker om JT, för då kommer opie att stå på jax sida mot clay då clay ju facktiskt stämplade mot opie men fick hans fru dödad..

• varfördåför

precis.. opie vet att det var clay som beordrade hitten och att dte var tigg som sköt (han spöade ju tigg för det) tigg erkände ju allt efter att ha ätit svampar och gråtit hos indianerna..

Opie kommer att förstå jax, han har ju också barn, opie är gasnka empatisk i slutänden, men lite het (i ordets alla meningar) så han och clay fungerar aldrig i längden..

och cibbs är alltid med jax och bobby har genoskådat clay också..

• varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 10:13:58 följande:
    Jag älskade scenen då Tig käkade svampar Skrattande Dessutom fick Tig lite mer djup då, han hade varit ganska ensidigt evil fram tills dess. Var det inte i första säsongens första avsnitt som han typ låg med döda mexikanska horor? Verkligen sympatiskt.
    dom var ju inet dödad å han låg med dem, de brann ju innne sedan men han snackade ju om att han legat med lik (och kor) iof :-P Jag hörde en intervju med "tigg" och han sa att han vägrade göära rollen om han skulle vara helt ond bara, han vill eha ett djup och det tycker jag han har fått
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-10 18:36:40 följande:
    Jag tror på riktigt du sitter med ett SoA-lexikon framför dig där det redogörs i detalj för varje avsnitt för du kan inte ha sådär bra minne Skrattande
    Men jo, han har fått bra djup.
    jag mins väldigt bra sådant jag ser.. långt över medel på synminnes testet
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-11 12:04:00 följande:
    Jag tror jag har fått nån form av åldersrelaterad närminnesförlust för jag minns fan knappt var jag bor längre. Eller så kan det vara stress. I vanliga fall är jag inte bra på detaljer annars heller men numera glömmer jag fan allt Förvånad
    jag har dåligt närminne och lokalsinne ås det du skriver stämme rpå mig också fast jag ahr extremt bra bildminne så jagkan se avsnitten i huvudet och minnas ganska bra vad som hänt
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-11 12:20:09 följande:
    Vore bra med sånt minne :)
    Hädanefter får vi alltså lita på allt du säger när det gäller vem i SoA som sagt vad till vem, för du minns allt Flört
    haha näää, vill ni vara helt hundra får ni nog dubbelkolla mig ibland
  • varfördåför
    Passionsfrukt skrev 2011-10-11 20:46:30 följande:
    Helt klart!

Opie springer annars omkring och leker Aragorn med håret sitt. Han borde nog ha det i stram knut + mössan på, med utslaget hår ger han inte så seriöst intryck direkt... Skrattande Chibs har däremot äntligen klippt sig, det var på tiden.
    tycker chibs har alldeles för liten roll just nu
  • varfördåför

och jag får vänta och vänta på nästa avsnitt :-S