• EmmaH4

    Tips! Mitt barn kan inte sätta sig upp, ställa sig upp, krypa

    Hej

    Min dotter är snart 11 månader(Född 24 dagar före BF) och det är inte så att jag är orolig för hennes utveckling, även fast hon inte är direkt tidig i utvecklingen.

    Hon kan inte sätta sig upp från liggande, hon har inte visat något intresse för att krypa(så hon kan inte sätta sig upp på den vägen och hon kan inte ställa sig upp mot möbler. Hon kan heller inte heller sägga mamma eller pappa(men det kommer väl).
    Tycker det är jobbigt när man hör vad andra kan men jag försöker att inte jämföra. Barn är ju tidig med olika saker :)

    Men har ni några tips på hur man kan hjälpa dem på traven.
    Eftersom hon aldrig krypit är det säkert svårare för henne att både sätta och ställa sig upp, så jag är orolig att hon inte kommer kunna lära sig det.
    Hon älskar att gå med stöd av mina händer och kan gå runt så hur länge som helst.
    Blir tokförbannad om hon måste sitta, vill bara gå gå gå.
    Så jag vill ju gärna att hon ska kunna ställa sig upp och gå runt möbler själv.
    Hon är i en ganska grinig period nu eftersom hon vill så mycket men inte kan :(

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Tips! Mitt barn kan inte sätta sig upp, ställa sig upp, krypa
  • EmmaH4

    Nej och det kommer hon säkert inte göra heller. Det intresserar henne inte, men det skulle säkert underlätta om hon i alla fall kunde ställa sig upp på knä och ställa sig upp den vägen.

  • EmmaH4

    Hon lägger sig inte om hon inte blir förbannad , om jag inte tat upp henne så hon får gå, då kan hon kasta sig bakåt av ilska och landa på rygg. Hon tar dock inte emot sig med armarna än.

  • EmmaH4

    Ninniisen: Han kanske är tidig med andra saker :)
    Jag märker att min dotters finmotorik är väldigt utvecklad :)

Svar på tråden Tips! Mitt barn kan inte sätta sig upp, ställa sig upp, krypa