• festia

Vad kan du om Buffy the vampire slayer?

Om ni är tvättäkta Buffy-nördar så borde ni nog kunna det här

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om Buffy the vampire slayer?
  • Bonanza
    Dorian Ertymexx skrev 2011-06-02 20:59:05 följande:
    Jag + Musikaler = Falskt. Avskyr musikaler faktiskt. Det enda det avsnittet tjänade till var att bevisa att jag hade rätt om vilka som faktiskt var de stora talangerna i serien, och vilka som förvisso var OK men inte vidare showmannamässiga. ;)
    Hur menar du nu? (Willow: "I think this line's mostly filler")
  • Dorian Ertymexx
    Bonanza skrev 2011-06-02 21:00:10 följande:
    Nej, hon är så jävla jobbig och gnällig. Så trååkigt. Förvisso är spike trevlig i den säsongen, det måste man erkänna.
    OK. Smaken är som baken. Stor. :P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • festia
    Bonanza skrev 2011-06-02 20:55:03 följande:
    Fyran? Skojar du? Äckel-riley är ju helt horribel. Fyran orkar jag aldrig se om, den är vansinnigt tråkig.

Ordningen som gäller:

6
    2
    1
    3
    7
    5
    4

Lite osäker på ordningen av s5 och s7 där dock.
    Om man bortser från Riley så har fyran riktigt bra avsnitt! Det där Giles blir demon, när Faith kommer tillbaka, när Willow råkar förhäxa alla så att Spike och Buffy blir ett par, Thanksgiving-avsnittet där Spike verkligen är i sitt esse när det gäller komik, när de är fast i ett spökhus, när de är fast i ett spökhus igen.... Jag kan fortsätta hur länge som helst

Sjuan kommer helt klart sist i min ordningslista!
  • k girl
    festia skrev 2011-06-02 20:50:54 följande:
    Jag har en känsla av att alkoholen spelade en liiiiten roll där!
    Bonanza skrev 2011-06-02 20:41:27 följande:
    Självklart alla rätt!

Har precis börjat omtitten av säsong sju, även om jag tycker att det är en rätt halvtrist säsong. Inget slår säsong 6 dock!

TS - har du sett Dr Horrible? Också Whedon, musikal!
    Håller med dig om säsong sju, den är ganska tråkig. Det finns tre avsnitt ur sjunde dock, som är några av mina favoritavsnitt Jag gillar trean och fyran bäst!

Åh musikal är nåt jag gillar, nu måste jag imdb:a!Samma här

Haha, jamen. Det var ju SLUT! Finito! Inget mer Buffy!

• k girl

Gud vad jag vill se om serien nu.

• festia
    k girl skrev 2011-06-02 21:04:24 följande:

Haha, jamen. Det var ju SLUT! Finito! Inget mer Buffy!

Okejrå, det kan jag faktiskt sympatisera med
  • Bonanza
    festia skrev 2011-06-02 21:03:42 följande:
    Om man bortser från Riley så har fyran riktigt bra avsnitt! Det där Giles blir demon, när Faith kommer tillbaka, när Willow råkar förhäxa alla så att Spike och Buffy blir ett par, Thanksgiving-avsnittet där Spike verkligen är i sitt esse när det gäller komik, när de är fast i ett spökhus, när de är fast i ett spökhus igen.... Jag kan fortsätta hur länge som helst

Sjuan kommer helt klart sist i min ordningslista!
    Det har du rätt i. Men när jag tänker på säsongerna så tänker jag dem liksom som sin helhet. Vad är arcen? Vem är the big bad? Sedan att vissa har superba avsnitt även om de är sämre säsonger som helhet, det är klart.

Sexan har några av mina favoritavsnitt samtidigt som den har en bra handling rakt igenom.
  • festia
    Dorian Ertymexx skrev 2011-06-02 20:59:05 följande:
    Jag + Musikaler = Falskt. Avskyr musikaler faktiskt. Det enda det avsnittet tjänade till var att bevisa att jag hade rätt om vilka som faktiskt var de stora talangerna i serien, och vilka som förvisso var OK men inte vidare showmannamässiga. ;)
    Musikalavsnittet är en stor favorit hos mig! Älskar Xander och Anyas låt
  • festia
    Bonanza skrev 2011-06-02 21:05:57 följande:
    Det har du rätt i. Men när jag tänker på säsongerna så tänker jag dem liksom som sin helhet. Vad är arcen? Vem är the big bad? Sedan att vissa har superba avsnitt även om de är sämre säsonger som helhet, det är klart.

Sexan har några av mina favoritavsnitt samtidigt som den har en bra handling rakt igenom.
    Jag tänker nog lite både och. Tvåan till exempel har bra handling, men många avsnitt är långtråkiga.

Har du något speciellt favoritavsnitt från sexan?
Svar på tråden Vad kan du om Buffy the vampire slayer?