• Anonym (Tjej 27)

Jag slår min man

Hej

Som överskriften lyder så slår jag min man/sambo.
    Vi har varit ihop i runt 6 år...

Jag är 150cm lång och 47kg.
    Han 185cm lång och 94kg.

Varje månad...oftast innan jag väntar min mens slänger jag saker omkring mig, slänger saker på honom och slår honom. Han har aldrig gjort mig något tillbaka!

Jag slår honom så illa att han får stora blåmärken av detta. Jag slår honom i ansiktet, armen...ja överallt!

Oftast diskuterar vi om något och kommer i lätt bråk. Jag tänder till...det är något speciellt jag reagerar på. Han nonchalerar mig...känns det som under bråken. Jag börjar då slänga saker och slår honom.

Vi har en dotter på 5år...som får bevittna mitt våld mot mannen. Jag gör inte henne illa utan vill bara att hon håller sig borta.

Jag har gjort väldigt hemska saker under våra år tillsammans. Och det mot min man!

När jag inte väntar mens så är jag strukturerad, snäll och en gullig tjej. Hur som helst så förstod jag vad fasen jag gjorde. Slog honom sist igår...och det tydligaste gången framför dottern!

Jag har verkligen misshandlat honom...och indirekt min dotter psykiskt genom att hon fått se detta!

Vad ska jag göra....jag vill bara försvinna så att min man och lilla dotter slipper mig.
    För övigt vill jag tillägga att det inte är droger inblandade och vi har båda ett anständigt liv förutom mina utbrotter. Vi har bra jobb och är annars lyckliga!

Får tillägga att det är denne man som mest av allt vill gifta sig med mig...och våran dotter verkligen vill att vi gifter oss och vill leva lyckliga i alla våra dar.

Jag vill försvinna...jag vill inte gfinnas mer. Jag vet att jag behöver hjälp!

Är fullt medveten om att det kommer att komma  mängder med påhopp på mig. Men jag behöver veta vart jag kan vända mig...eller hur jag kan göra för att min familj ska må bra.

Jag får liksom...det ...jag vet inte vad jag ska säga. Min ilska över något lite går över mig och jag bara bankar på...någon dag gör jag honom så illa...att han kanske inte finns.

Jag slår så hårt att jag själv får skrapsår av det på händerna..... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-04 12:02
    För att uppdatera för er så har jag blivit slussad från vårdcentral till gynekolog för detta. Och jag har tid där om en månad. OM EN MÅNAD!!!!!

Frustrerande om jag får erkänna.

Som några säger här så önskar varken min man eller dotter att jag skall gå till polisen och hamna i fängelse samt förlora vårdnaden av dottern.

DERAS största önskan är att jag skall få hjälp och bli den mor och fru som min familj upplever mig när jag är en varm, fnittrig, rolig, glad och snäll person.

Det är vad jag har fått för svar av min familj igår.
    Och givetvis är det min familjs önskemål man ska gå efter.

Så oavsett vad vissa har kommenterat, så är vad familjen önskar sig som gäller.

• Svar på tråden Jag slår min man
  • Anonym (Ledsen)

Kan jag få höra av mig till dig? Jag har nyss haft samma problem. Hade behövt prata med någon i samma situation...

Anonym skrev 2011-06-07 00:18:47 följande:

Hej.Hur går det för dig? Jag har samma problem, jag har(och slår min pojvän, jag vet att det inte är bra, men jag kommer inte att gå på dig för visst kan det säkert finnas någon orsak till varför man gör så precis som det finns så mycke tolika diagnoser osv så finns det säkert det med våld i en relation. Jag förstår dit Ts det är inte alls roligt, är i en liknande situation och hatar mig själv. Men stå på dig och försök kämpa på med hjälpen, hur har det gått, hör av dig om du vill prata med någon i liknande situation, de tär nog mer tabu att prata om ifall en kvinna slår än en man men tycker att det borde finnas någon hjälp att få, jag ska på en tid till öppenpsyk den 15:e juni, hjälp känns som en låång tid, behövde den förra måndagen men men. Hoppas allt går bra för dig, själv har jag adhd ingen ursäkt för att slå nån min kille har andra problem men ej utredd för nån diagnos mer än spelmissbruk, men själv tror jag att han har asocial aggressivitet skulle kunna förklara varför vi har sås vårt att komma överens, allt behöver inte handla om förminskade känslor, ts. Stå på dig, kramar!

• Anonym (Mirali)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-06-05 18:44:33 följande:

Kan jag få höra av mig till dig? Jag har nyss haft samma problem. Hade behövt prata med någon i samma situation...

Ännu en 5 år gammal tråd.. 

Det verkar inte vara så vanligt att någon skriver om sånt här. Dock tror jag det är ganska vanligt att det förekommer. Bara ingen som vågar erkänna det. 

• Nomanisanisland
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-06-05 18:44:33 följande:

Det är inget problem man har, utan något man väljer att utföra. Hormoner eller inte, har kvinnor precis som män samma skyldighet att låta bli kriminellt våldsbeteende.
  • Anonym (Wtf)

Vad är det för man som stannar kvar hos dig?

Hade dragit direkt. Såna som du ska inte ha partners eller barn.

• blandband
    violatricolor skrev 2011-06-09 01:17:59 följande:

Jag kan bara se offer i den här situationen. Jag skulle skämmas ihjäl om jag inte kunde tygla mitt temperament bättre än du och jag skulle bli oerhört kränkt, ledsen och arg om jag blev utsatt för det som din man blir utsatt för. Men du måste söka hjälp, jag tror inte bara på medicinering utan även någon form av terapi för att lära dig hantera din aggressivitet.

Jag ser ett offer och en förövare som har valt att misshandla, kränka och plåga sitt offer.
  • Gulahuset88

Jag förstår ts på ett sätt. Har ni som säger att hon förtjänar fängelse osv upplevt pms? Det är ett helvete. Jag har själv en riktigt grov pms men när den kommer så gråter jag, jag slår inte. Våld är aldrig okej, men jag förstår henne ändå för det är så starkt. Jag sökte hjälp på kvinnohälsovården, fick en remiss till gyn och medicinerar med antidepressiva. Jag hoppas du får den hjälp du behöver och att din man ändå kan förlåta dig. All lycka till er 

• Anonym
    Gulahuset88 skrev 2022-05-28 12:38:05 följande:

Jag förstår ts på ett sätt. Har ni som säger att hon förtjänar fängelse osv upplevt pms? Det är ett helvete. Jag har själv en riktigt grov pms men när den kommer så gråter jag, jag slår inte. Våld är aldrig okej, men jag förstår henne ändå för det är så starkt. Jag sökte hjälp på kvinnohälsovården, fick en remiss till gyn och medicinerar med antidepressiva. Jag hoppas du får den hjälp du behöver och att din man ändå kan förlåta dig. All lycka till er 

Tråden är 11 år gammal.

Förövare SKA straffas oavsett vad de skyller på.
  • Nomanisanisland
    Gulahuset88 skrev 2022-05-28 12:38:05 följande:

PMS är en sak, att välja att ta till våld en annan. Man ansvarar själv för att gå (undan) innan man utsäger någon annan för första slaget.
  • Anonym (!)

PMS kan bli riktigt allvarligt. 

Jag t.ex börjar tänka på olika sätt att ta livet av mig varje månad. Jag vill också alltid göra slut med min man, lämna min familj och flytta långt bort. 

Det går alltid över i samband med mens. 

Att slå nån är aldrig okej. Men jag vet hur sjuk man kan bli av pms. Tur att jag blir deprimerad så jag inte orkar ta tag i självmordsplanerna och flytten iaf. 

TS, som alla sagt: sök hjälp. 

Innan din familj förstörs helt.

• Anonym (FREDAGSTRP)

PASSANDE TRÅD EFTER JOHNNY DEPP OCH AMBER HEARDS OMTALADE RÄTTEGÅNG OCH DE SOM ÄR EMOT METOO. 

• Anonym (FREDAGSTRP)

Roligt att alla går på det här.

Happy friday!

• Nomanisanisland
    violatricolor skrev 2011-06-09 01:17:59 följande:

Jag kan bara se offer i den här situationen. Jag skulle skämmas ihjäl om jag inte kunde tygla mitt temperament bättre än du och jag skulle bli oerhört kränkt, ledsen och arg om jag blev utsatt för det som din man blir utsatt för. Men du måste söka hjälp, jag tror inte bara på medicinering utan även någon form av terapi för att lära dig hantera din aggressivitet.

Fast TS är ju förövaren här. Hon kan välja att låta bli att slåss, välja att gå därifrån.
  • Nomanisanisland
    Anonym (FREDAGSTRP) skrev 2022-06-03 15:27:28 följande:

PASSANDE TRÅD EFTER JOHNNY DEPP OCH AMBER HEARDS OMTALADE RÄTTEGÅNG OCH DE SOM ÄR EMOT METOO. 

?
  • Anonym (.)
    Anonym (FREDAGSTRP) skrev 2022-06-03 15:27:28 följande:

Efter? Tråden startades innan Depp och Heard ens kände varandra.
  • Anonym (Kim)

Vad vill du med tråden? Du vet ju precis vad du vill ska hända. Ingen får ha en åsikt om ditt beteende. Inte heller tycka något om vad mannen borde göra. 

Du ska vända dig till din vårdcentral. Skriva egenvårdsbegäran på öppenvårdsmottagningen via 1177. Din sambo är medberoende och det är därför han inte polisanmäler dig. Det är synd. Det kan vara en hjälp till att du ska komma tillrätta med fina problem. Vilken jävla sits du sätter ditt barn i som får bevittna detta. 

Svar på tråden Jag slår min man