Tänkte berätta lite om hur min förlossning var! Jag vaknade vid fem fredag 23 december, en dag efter BF, med värkar som kändes som mensvärk fram i magen. De kom med 5-10 minuters mellanrum o varade mellan 30-60 sekunder. När jag gick på toa så upptäckte jag rosa slem o började inse att det var något på gång! Så jag började klocka värkarna o de fortsatte så här under hela dagen med någon längre paus emellanåt. På kvällen ökade värkarna o slemproppen gick. Ungefär vid kl nio fick vi komma in på en koll, jag tyckte det var riktigt jobbigt då! Undersökning visade utplånad tapp men bara öppen 1 cm - vilken besvikelse... Blev hemskickad med sömntablett, bricanyl o värktabletter. Däckade totalt på dom o sov i 8 timmar! Vaknade på lördag morgon, julafton, o kände hur värkarna drog igång igen. Vi avvaktade tills de kom 4-5 st på 10 min o nästan alla varade i 2 minuter, då åkte vi in igen. Då var jag öppen 2 cm o vi fick stanna! Fikade o kollade på Kalle Anka : ) sen fick vi vårt rum o jag fick bada vilket var underbart skönt!! Senare på kvällen drog det igång mer med värkarna jag var bara öppen 3 cm men fick då ryggbedövning eftersom jag hade så ont o det skulle ta ett tag till. Efter några timmar fick jag värkstimulerande dropp, jag hade riktigt kraftiga värkar som jag kände trots bedövningen men samtidigt var jag så bedövad så att jag inte kunde kissa! De fick tappa mig på urin med kateter. Efter detta är det lite snurrigt, men jag var öppen typ 7 cm o fick börja med lustgas vilket var guld : ) de tog också hål på hinnorna så att vattnet gick det här var nån gång på natten. När jag var öppen 10 cm o äntligen skulle få börja krysta började hans hjärtljud gå ned under värkarna. Helt plötsligt är det massa folk i rummet o de ska ta ph o syreprov från bebisen... Här var jag lite väck eftersom jag andades lite för mycket lustgas... Men de gav mig bricanyl för att dämpa värkarna o stängde av värkstimulerande droppet. Proverna var bra! Så vi fortsatte... Efter ett tag upprepas hela proceduren med sjunkande hjärtljud o prover, även denna gång var proverna bra! Det blir juldagsmorgon o personalbyte de säger tillmig nu ska bebisen ut! Jag fick stå upp i sängen o jag var så glad att jag snart äntligen skulle få börja hjälpa till aktivt o krysta! Det enda vi väntade på var att han skulle göra den sista vridningen. Sen plötsligt sjunker hjärtljuden igen! Läkare kommer in o ska ta prover igen, denna gång var de inte bra o läkaren säger till mig att bebisen mår inte så bra vi måste göra ett kejsarsnitt varpå jag blir jätterädd o ledsen... Gråter hysteriskt på vägen till operation. Jag förstod ju att det var för bebisens bästa men jag blev SÅ besviken o jätterädd! Jag fick vara vaken under snittet o höra min sons första skrik. Han mådde o mår fortf jättebra. Jag ber om ursäkt om detta blev långt o osammanhängande jag skrev från mobilen när jag ammade... Fast det inte var någon drömförlossning o jag fortf är lite ledsen för jag blev snuvad på finalen, så längtar jag redan till nästa gång... Nu sitter jag här med en underbar liten prins vid mitt bröst o känner sån otrolig lycka jag inte trodde var möjlig!