• Emmacornelia

Nya tråden för oss med Bf december 2011!

Då flera i den andra tråden ville ha in bf-lista och länk till bildtråden i trådstarten, och trådstartaren inte verkade finnas kvar, bestämde vi oss för att börja från början! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-04 23:02
    LÄNK TILL BILDTRÅDEN!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m58598778.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 13:04
    Tråden med vår bf-lista! Uppdatera om det kommer nya =)

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m59386537.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-12 23:50
    Tråden där vi slår våra kloka huvuden ihop och fixar till en kanon-lista för inköp inför våra bebisars ankomst!

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m59462407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-11 18:36
    Packningstips inför förlossningen :)

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m61924583.html

• Svar på tråden Nya tråden för oss med Bf december 2011!
  • Jenna Dark

Ok, då håller jag mig kvar här ett tag..det är så lite aktivitet bara....
    Antar att vi är 2-3st kvar, men vi får hålla varandra uppdaterade!
    Jag har ju ingen fb så jag har inte riktigt samma koll på alla som ni andra...., men det ska bli kul att se vems bebis som blir yngsta dec- bebisen..haha....

• Nillan77

Veladis: jag får inte till det. Om värkarna började på morgonen 31/12 och den kom ut efter midnatt hur kan det då vara en decemberbebis??? Började värkarna möjligen på morgonen den 30/12?

• Veladis

Ber om ursäkt, värkarna började självklart 30/12. Lovis är född 20 min över midnatt 31/12. Fast värkarna var knappt värda att kallas värkar förrän vid 19-tiden.

Ang skrij så skrek Lovis innan hon var helt ute. Men sen har hon varit lugn. Däremot vill hon suga och vakta bröstet heeela tiden. Ligga och slumra med bröstet i munnen och suga lite varannan minut typ.

• Ansi30

Jag tror att många som fått sina små är som jag... Jag är inne här flera ggr om dagen och hejar på er som har kvar sina bebbar i magen.

Det här med amning: jisses, jag gör inget annat!!! Har mer eller mindre ammat sen kl 17. Nu sover matmonstret.

• anna hepp

Hej tjejer! Har inte kunnat vara här inne på mer än en vecka så missat mycket.
    Stort grattis veladis, fru massu och lumewi! och damdam..tror någon skrev på facebook att du fått.

Jag hejjar på er andra!!! Snart har ni era underverk i famnen!

Fick våran dotter på julafton efter 10 min på förlossningen. Ett kilo mindre än storasystrarna..Tyvärr var hennes tunntarm sönder så hon fick åka ambulans för akut operation i Lund. Så här är vi hela familjen och vet inte hur länge vi måste stanna.. men operationen gick bra och återhämtningen går på rätt håll.

• Muminstjej

Grattis alla ni som fått! :) Och vad skönt att operation och återhämtning går åt rätt håll Anna!

• Muminstjej

Mycket tråkiga saker att ta tag i under morgondagen. Ringa försäkringsbolaget och förhoppningsvis inte behöva bråka! Ringa bvc och dlm så jag får en tid hos någon som kan kolla mitt ärr efter snittet. Fortfarande ej läkt, gör ont, vätskar, varar, glipar och är inte alls bra! Usch, jävla snitt! Det kan inte bara bero på att jag låg med värkar i över 20 timmar innan snittet gjordes. Så ont som jag haft verkar ju ingen annan ha, eller så lång återhämtning? Är in och läser varje dag men har inte alltid tid och skriva. Freja hänger i pattarna 24/7 och jag är både napp och mjölkmaskin... Tur man har en underbar sambo! (Som är ledig i två veckor nu!)

Svar på tråden Nya tråden för oss med Bf december 2011!