Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Proxima och Zwillinge: Håller tummar och tår här att det är ofarliga blödningar hos er båda!
Proxima och Zwillinge: Håller tummar och tår här att det är ofarliga blödningar hos er båda!
Rd 14 här, att det bara är två veckor sen vi var i Åbo känns helt overkligt, det känns som det var väldigt längesen. Veckorna har ändå gått fort paradoxalt nog och ruvningen har varit väldigt lugn, vid mina två tidigare tillfällen har jag varit i upplösningstillstånd framförallt sista veckan. Den här gången har jag varit helt lugn och rätt övertygad om att få ett negativt testsvar, nu dagen innan td kan jag börja känna av spänningen lite grann och hoppas förstås på att få se ett fint plus imorgon trots allt.
Jag har inte haft några såna problem som ni har Myra och Zwillinge, men kan mycket väl sätta mig in i den oro ni känner. Hoppas att det bara är slemhinnorna som spökar och att vi alla får gå med barnvagn till sensommaren/hösten!
Tack tjejer! :)
Nej det blev negativt som jag trodde. Jag har ju på något vis känt det på mig och jag har haft väldigt lite känningar överhuvudtaget. Eftersom det är rätt väntat känns det helt okej också, jag tror att sambon tar det betydligt sämre än vad jag gör och det kändes inte så kul att lämna honom och åka till jobbet. Vi har ju två frysisar kvar som väntar på oss i Åbo och jag antar att vi skulle kunna köra på direkt, sluta med medicinerna, invänta mensen och börja med progynon igen, men vi har levt i ÄD-träsket sen i början av september och känner båda att vi behöver en paus och en lugn jul- och nyårshelg utan tankar på ÄD, så planen nu är att vi kör i januari/februari igen. Fast först ska vi förstås följa instruktionerna och göra ett nytt test på fredag.
Tack alla för stöd och pepp, det är skönt att ni finns!
Tack igen för stöd och pepp! Det här var min tredje behandling, jag har gjort två färskförsök, ett på Huddinge i våras och så första försöket i Åbo i oktober så det här var mitt första frysförsök. Har en fryschans kvar och sen får vi väl ställa oss i kö igen om det inte funkar. Vid mina IVF:er kom vi aldrig så långt som till ruvning så det är ju ett steg framåt åtminstone. :)
Nej vad tråkigt Myra! :(
Nu har jag lagt undan mina mediciner för den här omgången och meddelat Åbo att det inte gick vägen. Efter jobbet ska jag köpa någon ordentlig glögg och en riktig ädelost och njuta av det med några pepparkakor och till middagen blir det helt klart ett par glas rött! :)
Hej på er tjejer. Nu tänker jag sluta vänta på att någonting skall gå på tok och börja vänta barn istället :) Var på vårt tredje VUL igår och fick se en liten krabat på 31mm som låg och sparkade med benen och viftade men de små, små armarna :) Blev väldigt mkt verkligare nu! Snart i v 11 och jag känner att 2 1/2 års kämpande och ångest i princip är bortglömt nu (om det kan vara till någon tröst mitt i kämpandet). Jag är medveten om att vi inte är i mål än men vill inte oroa mig igenom graviditeten... Lycka till ni som kämpar vidare och jag fortsätter följa er i tysthet ;) Stora, varma kramar
Grattis Sira, vad härligt!!!
Usch, förstår din oro Sira. Skönt att testet visade starkt och illamående är ju positivt i din situation. ;)
Visst borde det vara lag på att ett positivt test betyder att allt går bra. Det borde dessutom vara garanti på att vi som genomgår behandlingar lyckas, förr eller senare! Omöjliga önskedrömmar förstås, men det måste man ju få ha...
Så fruktansvärt Proxima, det finns inga ord. Jag är så ledsen för er skull. :( Stor kram
Hoppas att allt gick bra idag Proxima, jag har tänkt på dig! Skönt att du blev sjukskriven så du får en chans att återhämta dig, så gott det nu går. Låt sorgen få ta sin tid och ta hand om varandra. Stor kram
Ja, sorgligt är det den här situationen. Fast jag gör precis som jag tänkte nu. Ligger i soffan under en filt, en brasa brinner i kaminen. Ute snöar det och jag läser en bra bok :) Har Ben & Jerrys i frysen (tröstmat!) och fina, vita tulpaner på köksbordet. Jag tänker försöka må så bra som möjligt och vill göra ett nytt försök så fort som möjligt. Min sambo är inte riktigt där än, vill inte ens prata framåt, men jag väntar in honom. Jag ser det som att jag laddar om nu, känslomässigt. Är väldigt känslig (gråter för minsta lilla) men även förhoppningsfull. Vi blev ju gravida på första återföringen! Det är ju jättepositivt!!! Tänkte ta en kontakt med Fertinova nästa vecka och informera om vad som hänt iaf. Någon annan som är på gång snart igen?
Fan, nu går allt emot oss. Vi hade tid bokad för FET i Åbo imorgon, men nu ringde de precis och sa att inget av våra två kvarvarande embryon klarade upptiningen så de har inget att återföra. ???? Just nu känner jag mig så jäkla uppgiven, jag hade verkligen hoppats och trott på tredje gången gillt men nu får vi väl sätta oss ner och fundera hur vi ska gå vidare, ska vi ställa oss i kö för en ny behandling i Åbo eller ska vi vända oss någon annanstans istället. Att vi ska göra ett nytt försök är självklart men innan vi tar några beslut måste vi nog låta det här sjunka in och kanske ha ett telefonmöte med läkaren i Åbo för att höra vad hon säger.
Tack för stödet tjejer! Jag och sambon pratade förstås en massa igår kväll och han sa att det är som om vi kände det på oss, när vi bokade resan såg vi till att boka återbetalningsbara biljetter. I helgen drack vi lite bubbel eftersom vi inte skulle kunna göra det på lördag, på alla hjärtans dag, och jag tänkte på samma sätt då att det är drygt två veckor nu som jag måste tänka på vad jag äter och dricker innan allt återgår till det normala. Det är som att vi undermedvetet räknar med att det ska gå åt skogen, även om vi förstås hoppas på det motsatta. Vi ska sätta oss ner och formulera våra frågor och försöka få till ett telefonmöte så snabbt som möjligt och om inget konstigt kommer fram då eller att kön blivit jättelång kommer vi nog att köra på ett nytt försök i Åbo. Mina känslor kring kliniken är ändå positiva, vi fick ju fem fina embryon varav vi fått tillbaka två och att det inte funkar på första försöket är väl inget ovanligt. Dock har jag en stark önskan om att återföra två färska embryon vid nästa försök för att maxa chanserna, risken för tvillingar är jag beredd att ta. Vi får väl se vad de säger om det, det kan ju vara en orsak till att byta klinik om de säger nej.