• Bonanza

"Använd tunna, heltäckande kläder". Men det FINNS ju inga?!

Ja, alla vet väl att man ska ha tunna och heltäckande kläder för att skydda barnen från solen. Men var fan köper man dem då? Vanliga bomullströjor som finns typ på HM eller Lindex är alldeles för varma för mina barn. Att svimma av värmeslag är liksom inte heller särskilt nyttigt. Solskyddskläder kan de inte heller ha hela dagarna.

Så var hittar man dessa heltäckande och tunna kläder som skydda med solen men som inte får barnet att vilja ta livet av sig?

Tips?

• Svar på tråden "Använd tunna, heltäckande kläder". Men det FINNS ju inga?!
  • k girl

När jag frågade sade apotekspersonalen att det går bra att använda solskyddskräm på barn över ett. Fysikaliska, inte kombinationsfilter.

• Leonike
    Indianica skrev 2011-06-07 13:29:50 följande:
    Polarn och Pyret har liknande tröjor, fast dyrare förstås: www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod...
    Sån har jag till min ettåring, toppenbra, tunn och sval! Sen har jag köpt tunna sommarbyxor på typ HM och Zara som är jättebra också. Emilskjorta har jag sett på Lindex bland annat.
  • Idun

Vår son har några tunna vita skjortor med kinakrage. Sen köpte vi lövtunna "fluff-byxor" i Turkiet. De perfekta sommarkläderna. Men oftast blir det shorts och linne eller T-shirt. Nu har han en grundläggande bränna och hans pigment verkar bra så jag oroar mig inte allt för mycket. 

• Lindreas

Haha, man får nog åka utomlands och köpa kläder åt ungarna. Nej, men halvstora skjortor och tunikor i linne brukar ju vara svalt. Sätt dig och sy!

• bananflugan82

Det är klart man FÅR smörja in barn med solkräm. Mina ungar tål inte solen för dom har albinism, vi har inget annat val än att smörja in dom.
    Tycker också det är svårt med tunnare långärmat, blir mest t-shirts här. Man får smörja, inte vara i solen när den är som starkast (om det går att undvika), vara under parasoll eller skugga. Det är inte lätt att undvika solen alltid.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Dimitra

Jag hittade tunna, heltäckande och hyfsat könsneutrala barnkläder på Coop Forum

The Dimitra universe.
  • Paincake
    Bonanza skrev 2011-06-09 09:27:14 följande:
    Men jag KAN ju inte sy!
    Be din karl eller en kompis? Eller testa ändå? Det är ju inte hjärnkirurgi vi pratar om
  • Lindreas
    Bonanza skrev 2011-06-09 09:27:14 följande:
    Men jag KAN ju inte sy!
    Äsch då, ta tejp?
Svar på tråden "Använd tunna, heltäckande kläder". Men det FINNS ju inga?!