• Bonanza

"Använd tunna, heltäckande kläder". Men det FINNS ju inga?!

Ja, alla vet väl att man ska ha tunna och heltäckande kläder för att skydda barnen från solen. Men var fan köper man dem då? Vanliga bomullströjor som finns typ på HM eller Lindex är alldeles för varma för mina barn. Att svimma av värmeslag är liksom inte heller särskilt nyttigt. Solskyddskläder kan de inte heller ha hela dagarna.

Så var hittar man dessa heltäckande och tunna kläder som skydda med solen men som inte får barnet att vilja ta livet av sig?

Tips?

• Svar på tråden "Använd tunna, heltäckande kläder". Men det FINNS ju inga?!
  • Alvan2010

På Åhléns finns väldigt tunna långärmade t-shirts i bomull. Ett par tunna luftiga bomullsbyxor till (typ pyjamasbyxor) eller linnebyxor, de finns också på Åhléns. Lycka till!

Älskar min familj! Man, misse och dotter.
  • Alexi

Jag har köpt suveräna byxor på kappahl till min dotter på 2,5 år. De är verkligen tunna och lösa men heltäckande. Är hellånga men med knapp så de kan fästas upp och bli 3/4 långa. Fanns i rött, rosa, blå, grön och svart tror jag

• Nemiia

Nu är min dotter vara 1,5 men jag hittade supertunna tröjor i bomull på H&M, det funkar ibland men min dotter blir också väldigt varm och då är till och med det för mycket. Men jag har lagt ner projektet att försöka täcka med kläder, hon får ha shorts och t-shirt eller trekvarts leggings+ solhatt. Sedan smörjer jag med solkräm 50 flera ggr om dagen. (jag vet att man inte ska det på så små sägs det, men nu blir det så) än har hon inte bränt sig.

• Queenie70

Vilket är anledningen till att jag funderar på att börja importera afrikanska barnkläder av tättvävd, men ändå luftig och sval bomull som skyddar mot solen....De är skitbra, har flera set åt mitt barn. Men men, man ska ta tag i saken och inte bara fundera också.

• Dr Mupp
    lilja87 skrev 2011-06-07 11:28:39 följande:
    Typ PO.Ps randiga set kanske???
    Det är aldeless för varmt.

Blusar och skjortor är det som fungerar bäst. Fast vi körr T-shirt och solsmörj istället.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Neccin
    Nemiia skrev 2011-06-07 11:32:23 följande:
    Nu är min dotter vara 1,5 men jag hittade supertunna tröjor i bomull på H&M, det funkar ibland men min dotter blir också väldigt varm och då är till och med det för mycket. Men jag har lagt ner projektet att försöka täcka med kläder, hon får ha shorts och t-shirt eller trekvarts leggings+ solhatt. Sedan smörjer jag med solkräm 50 flera ggr om dagen. (jag vet att man inte ska det på så små sägs det, men nu blir det så) än har hon inte bränt sig.
    Så gör jag med hemma men på dagis för min lilla inte ha kortbyxor och kortärmat :S
    Sara, mamma till pseudotvillingar Http://Neccin.blogg.se
Svar på tråden "Använd tunna, heltäckande kläder". Men det FINNS ju inga?!