Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

3-åring strypt, lärarna frias.

Marsch skrev 2011-06-08 15:29:53 följande:
    Is och snö, pulkabacke... Brukar vara hjälm som gäller då.

Eller mindre backar.
  • Här och nu
    Singapore Sling skrev 2011-06-08 15:27:13 följande:
    Varför hade ungen hjälm över huvud taget? Hade han epilepsi?

Inte vad jag vet. Oroliga föräldrar vad jag hört.
  • Här och nu
    Singapore Sling skrev 2011-06-08 15:33:58 följande:
    Det låter ju inte rimligt.

Vad låter inte rimligt?
  • Här och nu
    Emmena skrev 2011-06-08 21:06:39 följande:
    Hjälmen hade inte grönt spänne, tyvärr. Alla kommuner runt den aktuella fsk har nu införskaffat hjälmar med grönt spänne...
    Har aldrig varit med om att förskolan tillhandahåller hjälmar.
  • Här och nu
    MymlanMy skrev 2011-06-08 22:42:36 följande:
    Jomenvisst har du rätt i det du skriver men tyvärr hjälper inga regler om de inte följs.

Den viktigaste regeln borde vara tillsyn av alla barn hela tiden.

På en förskola som jag känner till var föräldrarna tvungna att säga till personalen att se efter barnen bättre när de var ute på gården. Gården var stor och hade många områden och buskage med skymd sikt. Ändå satt personalen alltid tillsammans i grupp och pratade med varandra på några bänkar när barnen var ute.  Först då föräldrarna klagade tog personalen och reste sig och började gå runt på gården och titta till barnen. Dessa barn var då mellan 3 och 5 år.
    Visst, anställ en robot per barn. Annars kan inte alla barn ses efter hela tiden. Vi ska hålla koll men också respektera att barnen vill leka ostört.
  • Här och nu
    Lindreas skrev 2011-06-08 22:51:55 följande:
    Man kan hålla koll på barn utan att störa dem. Det klarar de flesta pedagoger, gör inte du det?
    Nej, det gör de inte. Inga pedagoger har ögon i nacken. Jobbar du i förskolan?
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-06-08 22:52:47 följande:
    Nej, det gör de inte. Inga pedagoger har ögon i nacken. Jobbar du i förskolan?
    Koll på BARN ja. Men inte ALLA barn.
  • Här och nu
    MymlanMy skrev 2011-06-08 22:53:34 följande:
    Barn kan leka ostört fastän en vuxen vakar över dem. Jo, om personalen placerar sig strategiskt ute på gården så att de har uppsikt över alla barn och emellanåt går rundor så kan alla barn ses efter hela tiden.
    Jobbar du i förskolan?
  • Här och nu
    Lindreas skrev 2011-06-08 22:55:56 följande:
    Det här börjar bli tröttsamt. Sluta tjata om det! Folk kan ha åsikter utan att jobba i förskola!
    Men inte kunskap.
  • Här och nu
    Mikesh skrev 2011-06-08 23:20:17 följande:
    Det enda jag kan säga är.. Dom ska va glada det inte va min son...
    Va?
  • Här och nu
    miss bee skrev 2011-06-08 22:59:49 följande:
    Det är tyvärr många förskolelärare som är lite lata. Har erfarenhet från praktikplatser och nu från min sons gamla dagis. Min son blev biten, blåmärken som ser ut som nypmärken och fasthållen vid läggning. Han var alltid superhungrig när jag hämtade honom och det var precis efter mellanmålet jag hämtade honom. Jag pratade med Uppsala kommun som inte gjorde något. Jag kunde inte komma längre med det tyvärr.
    Man tvingar inte i barn mat vet du.
  • Här och nu
    Mikesh skrev 2011-06-08 23:29:05 följande:
    Ja :) min son mitt liv :) folk kan tolka det ironiskt . Men det som händer min son när någon annan passar honom det händer personen ifråga likadant därefter :)
    Lycka till i finkan då!
  • Här och nu
    Mikesh skrev 2011-06-08 23:32:07 följande:
    Haha. Vad är finkan mot mitt enda barns död?? Inget...
    Ta då hand om ditt barn själv, för livet ger inga garantier. Ungen kan snubbla över dina fötter o bryta nacken.
  • Här och nu
    Mikesh skrev 2011-06-08 23:37:03 följande:
    När jag lämnar mitt barn då lämnar jag över ett ansvar. Punkt.
    Och inga garantier för 100%  säkerhet finns.
  • Här och nu
    mamman64 skrev 2011-06-08 23:55:19 följande:
    Visst var det en olycka men eftersom det var en olycka så brast det i omsorgen av pojken
    Tyvärr så ser jag allt för ofta dagispersonal som står i grupp o pratar o skrattar medans barnen har noll uppsikt över barnen. Det kan gå långa stunder utan att peronalen SER barnen.
    När detta händemed 3-åringen så märkte jag direkt en annan attityd från personalen men nu är det "glömt" o allt som vanligt
    Snälla ni dagispersonal! Sprid ut er....cirkulera
    En olycka är ett bevis på bristande uppsikt
    Jag kan prata o kolla barn samtidigt o cirkulera ibland.
Svar på tråden 3-åring strypt, lärarna frias.