• Anonym (????)

Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?

Jag är i världens chock.. Jag är så förvirrad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
    För några dagar sen så gjorde jag ett gravtest då min mens inte har kommit än,gravtestet visade ett super svagt streck(alltså gravidstrecket). Jag vart osäker så jag gjorde ännu ett test lite senare,detta visade samma fortfarande svagt.
    Va ännu osäker så köper andra test av ett annat märke som ska vara bättre, provar igår på kvällen och det blir ett + fortfarande svagt men man ser klart att det är ett + och som i bruksanvisningens bilder visar så är man = gravid.
    Vi blir såklart eld och lågor här hemma och är otroligt glada för att vi ska ha barn.

Idag får jag världens smärta i magen och det hugger så fort jag rörde mej i "tjejmagen" ,vart givetvis jätte orolig så jag ringde till Kvinnokliniken och rådfrågade vad det kunde vara,talade om att jag var tidigt gravid. Jag fick komma och kolla så allting var ok.
    Gör ännu ett gravtest innan jag åkte in till Kvinnokliniken (va så otrolig chockad så jag var bara tvungen att se igen att det verkligen va så). Väl inne på Kvinnokliniken så känner läkaren på magen och säger att din livmoder är inte så stor,du är nog väldigt tidigt gravid,kanske runt 4 veckor, sedan gör läkaren ul och håller på en bra stund och säger tillslut att jag hittar ingenting? Jag kollar chockat på honom och utbrister att jag har 4 st posetiva gravtest hemma hur går det till då?

Får göra ännu ett gravtest där men det visar negativt (??)
    Jag fattar ingenting och är bara upprörd nu och jag vill ha en förklaring på detta. Jag fick dock inte se gravtestet dom gjorde för visade det så svagt som det gjort hemma så får man titta nära att verkligen se.
    Läkaren hade ingen bra förklaring på hur det kan ha visat positivt för mej hemma.
    Så jag gick därifrån med den "roliga nyheten" att jag hade urinvägsinflamation.... ingen bebis i magen..
    Och urinvägsinflamation kunde inte påverka gravtest sa läkarn..

Någon som har en förklaring på detta? Någon mer som vart med om detta? Jag har ju ändå gjort 4 test och alla likadana..? Jag är hel förvirrad..

• Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?
  • Anonym (????)
    Anonym skrev 2011-06-18 09:21:35 följande:
    Men även om inte själva fostret syns så syns ju graviditeten genom att man kan se en gulsäck i många fall eller att man ser att det finns fostervatten och att livmodern blivit större.

Om de inte kunde se någonting alls så tror jag tyvärr inte att ts är gravid, annars hade de sagt att det för tidigt att kunna se fostret.
    Det ända läkaren sa innan han kolla med vul, när han kände på min livmoder va att jag kanske bara va runt v 4 ca.
  • Anonym
    Anonym (????) skrev 2011-06-18 09:30:05 följande:
    Det ända läkaren sa innan han kolla med vul, när han kände på min livmoder va att jag kanske bara va runt v 4 ca.
    Jo, men det är vad han kan se när du gör VUL som räknas. Att han sa v.4 är nog för att din livmoder utanpå kändes precis som vanligt. Men om du skulle haft din mens för 20 dagar sedan så skulle du ju vara i slutet av v.5 och då borde han se "något", även om han inte kan se fostret.
  • Anonym

Ah ok men då är du kanske en av de få sk lghormonarna. Hoppas det. Men jag tycker som ngn annan skrev att även om de inte kan se ngt foster eller ens hinnsäck så tidigt så borde de åtminstone kunna se en förtjockad slemhinna. Men ring och hör om ditt hcg på måndag, det ska finnas kvar helt klart i din journal och be dem förklara mer om vad vulet visade eller ej. Bra du ska ta ett digitalt så du får det svart på vitt också hemma. Testen med streck har ju en förmåga att förvilla.

• Anonym
    Anonym (????) skrev 2011-06-18 09:17:19 följande:
    Jag skulle ha haft mens för ca 19-20 dagar sen så den är ju sen..
    Jag grubblar som bara den på det här,jag vill ha ett svar. Nu har det kommit så mycket olika inlägg på vad det kan vara så det snurrar riktigt i huvudet nu.
    Jag är väl inställd på att det är ett missfall just nu men jag har ännu inte gett upp hoppet eftersom det kan vara alldeles för tidigt som m¨nga skrivit och däför inte visade nått på ul.

Tack! Det känns skönt att det finns vänliga människor som bryr sej Glad
    Ja men om mensen är sååå sen så tror jag nog det är något på g... Om man får våga hoppas lite åt dig {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-18 09:21:35 följande:
    Men även om inte själva fostret syns så syns ju graviditeten genom att man kan se en gulsäck i många fall eller att man ser att det finns fostervatten och att livmodern blivit större.

Om de inte kunde se någonting alls så tror jag tyvärr inte att ts är gravid, annars hade de sagt att det för tidigt att kunna se fostret.
    Jag har gjort vul tidigt v. 5. Och de såg då ingenting, inget alls. Jag blev helt chockad. Men sen så visade det sig att det var för tidigt för vul och Idag har jag en son. 
  • Anonym (*)

Hej TS.

Som någon annan skriver högre upp i tråden - du kanske är en låghormonare med tanke på hur lång tid det tog att få plus med ditt första barn?

Att själv experimentera med att strecken på gravtesten ska bli starkare dag för dag - sluta genast upp med detta! Det är bara förvirrande och om du överhuvudtaget ska kunna göra denna jämförelse så behöver ditt urin ha samma kreatininvärde varje dag, dvs vara lika gult varje dag du gör detta test. Det är inte rimligt och heller inte möjligt.

Ett plus är ett plus och just nu är du gravid. Tror också du är alldeles för tidigt i graviditeten för att kunna se så mycket eller nåt överhuvudtaget på ultraljud. Dåligt av doktorn att inte kunna förklara bättre för dig.

FÖRSÖK (jag vet att det nästan är en orimlig begäran) att koppla bort tankarna så mycket det går, det är inte mycket du kan göra för att påverka och tiden kommer att utvisa hur läget är.

Stort lycka till! 

• Pussesnuttan

Ett gravtest mäter mängden hcg i urinen. Om du varit gravid men fått ett tidigt missfall finns det under en tid efteråt kvar hcg i kroppen som kan ge positivt utslag även efter missfallet.
    Tyvärr.

• Anonym (????)

Nu har jag gjort ett digitalt gravtest och det visar Gravid och enligt testet så är jag mellan 3-4 veckor.
    Samtidigt som jag säger till mej själv jag är gravid så säger jag samtidigt nej du är inte gravid jag är så förvirrad.. Hur ska jag veta hur det verkligen ligger till? Blir galen på detta..

• Anonym (MA)
    Anonym (????) skrev 2011-06-18 14:24:56 följande:
    Nu har jag gjort ett digitalt gravtest och det visar Gravid och enligt testet så är jag mellan 3-4 veckor.
    Samtidigt som jag säger till mej själv jag är gravid så säger jag samtidigt nej du är inte gravid jag är så förvirrad.. Hur ska jag veta hur det verkligen ligger till? Blir galen på detta..
    Du har i vart fall varit gravid,men om du fortfarande är det går inte säga just nu. Jag fick "gravid" på test fast jag bevisligen bar på ett dött foster så det beskedet går inte lita på heller. Du borde göra nytt VUL om några veckor,v5 är för tidigt att se ordentligt. Betrakta dig som gravid t.v.
  • FridaKarin

Jag är i vecka 38 nu och när jag var i vecka 5 så var jag på ul för smärta i magen. De såg ingen graviditet och trodde att mensen skulle komma snart. Besviken och ledsen gick jag där ifrån. en vecka senare testar jag igen och har starkt plus. Fick komma på ul i vecka 9 igen och där ligger en liten bebis.. 

Det är nog för tidigt att se nu. Vänta en vecka och gör ett nytt grav-test!

Håller tummarna ! 

Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?