• Anonym (????)

Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?

Jag är i världens chock.. Jag är så förvirrad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
    För några dagar sen så gjorde jag ett gravtest då min mens inte har kommit än,gravtestet visade ett super svagt streck(alltså gravidstrecket). Jag vart osäker så jag gjorde ännu ett test lite senare,detta visade samma fortfarande svagt.
    Va ännu osäker så köper andra test av ett annat märke som ska vara bättre, provar igår på kvällen och det blir ett + fortfarande svagt men man ser klart att det är ett + och som i bruksanvisningens bilder visar så är man = gravid.
    Vi blir såklart eld och lågor här hemma och är otroligt glada för att vi ska ha barn.

Idag får jag världens smärta i magen och det hugger så fort jag rörde mej i "tjejmagen" ,vart givetvis jätte orolig så jag ringde till Kvinnokliniken och rådfrågade vad det kunde vara,talade om att jag var tidigt gravid. Jag fick komma och kolla så allting var ok.
    Gör ännu ett gravtest innan jag åkte in till Kvinnokliniken (va så otrolig chockad så jag var bara tvungen att se igen att det verkligen va så). Väl inne på Kvinnokliniken så känner läkaren på magen och säger att din livmoder är inte så stor,du är nog väldigt tidigt gravid,kanske runt 4 veckor, sedan gör läkaren ul och håller på en bra stund och säger tillslut att jag hittar ingenting? Jag kollar chockat på honom och utbrister att jag har 4 st posetiva gravtest hemma hur går det till då?

Får göra ännu ett gravtest där men det visar negativt (??)
    Jag fattar ingenting och är bara upprörd nu och jag vill ha en förklaring på detta. Jag fick dock inte se gravtestet dom gjorde för visade det så svagt som det gjort hemma så får man titta nära att verkligen se.
    Läkaren hade ingen bra förklaring på hur det kan ha visat positivt för mej hemma.
    Så jag gick därifrån med den "roliga nyheten" att jag hade urinvägsinflamation.... ingen bebis i magen..
    Och urinvägsinflamation kunde inte påverka gravtest sa läkarn..

Någon som har en förklaring på detta? Någon mer som vart med om detta? Jag har ju ändå gjort 4 test och alla likadana..? Jag är hel förvirrad..

• Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?
  • Anonym (????)
    Anonym skrev 2011-06-18 21:21:59 följande:

Jag fick komma tillbaka för nytt blodprov där de såg att hcg steg mot blodprovet innan. Nytt VUL gjordes men de hittade ändå inget. Ngt satt någonstans och producerade HCG men de kunde inte hitta vart så jag fick methotrexate (sprutor) för att avbryta det hela. Hade "tur" som inte fick ont elle rbehövde akutoperera bort en äggstock.

Mitt råd är att ta ett nytt test på måndag morgon. Visar det fortfarande på grav så ring tillbaka och säg att du fått plus på digitalt test och vad som sades vid ditt förra besök och att du är orolig. DU måste få komma tillbaka för nytt blodprov/VUL/ppföljning så man kan se att det 1. utvecklas som det ska och är en fullgod gravidtet eller 2 att det inte är det och hjälpa kroppen att avsluta det hela.

Det ska jag verkligen göra.
    Tack för rådet och att du tog dej tid att förklara.
  • Anonym (????)

Så nu har jag ringt till mvc och pratat in på telefon svararen,hoppas på att dom ringer upp imorn så får vi se vad dom säger om dom kan ta mitt hcg värde.

• Pussesnuttan

Det räcker inte med att ta hcg vid ett tillfälle. Se till att du får ta ett nytt några dagar senare. För att det ska vara en ok graviditet ska hcg värdet öka mellan provtagningarna. Annars är något fel.

• Anonym

Hur går det ts, har du fått några besked om nya blodprover eller så. Har du testat något mer själv?

• Anonym (????)
    Anonym skrev 2011-06-20 17:47:23 följande:
    Hur går det ts, har du fått några besked om nya blodprover eller så. Har du testat något mer själv?
    Dom ringde från Mvc idag när jag jobbade och jag missade samtalet från dom,har suttit ihärdigt och väntat på att dom ska ringa upp igen men dom ringde tydligen bara en gång..suck..

Jag har gjort ett till gravtest nu på kvällen och det visar + ,men denna gången ett klart och tydligt + ,inte sådär svagt som det var förra veckan. Så ja vad ska man tro? Jag tror garanterat att jag har en bebis i magen. Men det som gör mej kluven är vulet jag gjorde i fredags.

Mina bröst är större, jag är öm på blygbenet och på nedre delen av magen, hur ska jag tolka detta? Jag är hur snurrig som helt över detta nu.

Jag funderade på att ringa till KK igen men vet inte riktigt vad jag ska säga eftersom jag var där i fredags och läkaren kom fram till att jag har urinvägsinflammation inget annat..vet inte ens om jag tror på att jag har det..
  • peccavi

TS, tror du är gravid Du får vänja dig vid tanken. Strunta i VUL, det säger ingenting så tidigt ändå.

Knotten BF 5 juli 2011
  • Anonym (????)
    peccavi skrev 2011-06-20 21:42:57 följande:
    TS, tror du är gravid Du får vänja dig vid tanken. Strunta i VUL, det säger ingenting så tidigt ändå.
    Ja det känns verkligen som det,med tanke på att det var ett starkare + idag.
    Ja jag får försöka koppla bort den tanken men det är svårt,det gnager i huvudet att jag vill vara helt säker på om jag är gravid eller inte.
  • Stjärn

Hej, kan du gå till en privat gynekolog som kan ta blodprover vid 2 olika tillfällen och jämföra, och som kan göra vul?
    Vid v6+1 såg min gyn när jag var gravid, och då sa hon att det kan vara svårt att se så tidigt, men hon lyckades ändå.

Jag tror att du är gravid men att det är lite för tidigt för att se den ännu!

• Stjärn

Du kan kolla i mitt bildgalleri om du vill se hur det ser ut i v6+1.

• Anonym (????)

Jo det kan oxå göra, vet du nått om det? Vad kostar det?
     Har idag pratat med Mvc och jag fick inte ta hgc hos dom för det gör man tydligen bara enligt läkarens ordination? Mycket lustigt.. så sa hon som andra skrivit att det kan vara för tidigt för att se. Men hon läste även i journalen på datorn när jag pratade med bm att läkaren jag var hos såg inga tecken på en gravidititet.
    Och det enda bm sa till mej var att vänta några veckor och göra ett gravtest till.. SUUUCK!!!! Jag blir galen på det här.. Skrikandes

Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?