• Anonym (????)

Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?

Jag är i världens chock.. Jag är så förvirrad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
    För några dagar sen så gjorde jag ett gravtest då min mens inte har kommit än,gravtestet visade ett super svagt streck(alltså gravidstrecket). Jag vart osäker så jag gjorde ännu ett test lite senare,detta visade samma fortfarande svagt.
    Va ännu osäker så köper andra test av ett annat märke som ska vara bättre, provar igår på kvällen och det blir ett + fortfarande svagt men man ser klart att det är ett + och som i bruksanvisningens bilder visar så är man = gravid.
    Vi blir såklart eld och lågor här hemma och är otroligt glada för att vi ska ha barn.

Idag får jag världens smärta i magen och det hugger så fort jag rörde mej i "tjejmagen" ,vart givetvis jätte orolig så jag ringde till Kvinnokliniken och rådfrågade vad det kunde vara,talade om att jag var tidigt gravid. Jag fick komma och kolla så allting var ok.
    Gör ännu ett gravtest innan jag åkte in till Kvinnokliniken (va så otrolig chockad så jag var bara tvungen att se igen att det verkligen va så). Väl inne på Kvinnokliniken så känner läkaren på magen och säger att din livmoder är inte så stor,du är nog väldigt tidigt gravid,kanske runt 4 veckor, sedan gör läkaren ul och håller på en bra stund och säger tillslut att jag hittar ingenting? Jag kollar chockat på honom och utbrister att jag har 4 st posetiva gravtest hemma hur går det till då?

Får göra ännu ett gravtest där men det visar negativt (??)
    Jag fattar ingenting och är bara upprörd nu och jag vill ha en förklaring på detta. Jag fick dock inte se gravtestet dom gjorde för visade det så svagt som det gjort hemma så får man titta nära att verkligen se.
    Läkaren hade ingen bra förklaring på hur det kan ha visat positivt för mej hemma.
    Så jag gick därifrån med den "roliga nyheten" att jag hade urinvägsinflamation.... ingen bebis i magen..
    Och urinvägsinflamation kunde inte påverka gravtest sa läkarn..

Någon som har en förklaring på detta? Någon mer som vart med om detta? Jag har ju ändå gjort 4 test och alla likadana..? Jag är hel förvirrad..

• Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?
  • Anonym (????)
    FridaKarin skrev 2011-06-18 15:42:36 följande:
    Jag är i vecka 38 nu och när jag var i vecka 5 så var jag på ul för smärta i magen. De såg ingen graviditet och trodde att mensen skulle komma snart. Besviken och ledsen gick jag där ifrån. en vecka senare testar jag igen och har starkt plus. Fick komma på ul i vecka 9 igen och där ligger en liten bebis.. 

Det är nog för tidigt att se nu. Vänta en vecka och gör ett nytt grav-test!

Håller tummarna ! 
    Ok, hur bar du dej åt för att få göra ett nytt ul?
    Man brukar ju oftast bara få göra vul om nånting är fel osv.
  • FridaKarin

Förlåt, va inte i vecka 9 va i vecka 10-11 och gjorde då kubtest. Det är frivilligt här där jag bor och jag valde att göra det för att få se om det fanns någon bebis

• Anonym (????)
    FridaKarin skrev 2011-06-18 19:51:55 följande:
    Förlåt, va inte i vecka 9 va i vecka 10-11 och gjorde då kubtest. Det är frivilligt här där jag bor och jag valde att göra det för att få se om det fanns någon bebis
    Okej va tidigt du gjorde det, jag gjorde kub-test i v14 med mitt andra barn.
  • elwen

gjorde vul i vecka 4 och läkaren hittade ingenting , det var alldelles tomt i livmodern , men jag fick även göra ett grav test där och det visade positivt fick även lämna blod så dom kunde kolla hcg , fick komma tillbaka två dagar senare och lämna blod igen för att kolla om hcg stigit.

läakren ringde dagen efter och sa att det stigit så jag fick komma in igen och göra ett till vul , då syntes "säcken" som en svart plupp och läkaren sa att jag var i vecka 4-5 , allt gick bra och nu är dottern 9 månader.

gjorde innan ett test hemma som visade svagt svagt positivt , så du kan vara gravid ändå

• Anonym
    Anonym (CB) skrev 2011-06-17 21:01:55 följande:
    Köp ett Clearblue Digital så har du svart på vitt.. då får du veckor + dagar  om du skulle vara gravid.. är du inte gravid så står det oxå. inga konstiga streck eller plus som inte går att lita på 
    Men det behöver inte heller stämma. när jag gjorde testet och enligt det så ska jag nu vara i 22+0
    Men är enligt UL 18+0
  • Anonym (????)
    elwen skrev 2011-06-18 20:08:28 följande:
    gjorde vul i vecka 4 och läkaren hittade ingenting , det var alldelles tomt i livmodern , men jag fick även göra ett grav test där och det visade positivt fick även lämna blod så dom kunde kolla hcg , fick komma tillbaka två dagar senare och lämna blod igen för att kolla om hcg stigit.

läakren ringde dagen efter och sa att det stigit så jag fick komma in igen och göra ett till vul , då syntes "säcken" som en svart plupp och läkaren sa att jag var i vecka 4-5 , allt gick bra och nu är dottern 9 månader.

gjorde innan ett test hemma som visade svagt svagt positivt , så du kan vara gravid ändå
    Fy vad kluven jag blir när alla kommer med så olika svar om vad det kan vara.. sitter här som ett frågetecken och tankarna far bara runt i huvudet..

Jag fick ingen tid eller nånting att komma tillbaka fast mitt gravtest på KK visade ju negativt.. och så fick jag världens sämsta läkare enligt mej själv en slarvig karl..
  • elwen
    Anonym (????) skrev 2011-06-18 20:14:22 följande:
    Fy vad kluven jag blir när alla kommer med så olika svar om vad det kan vara.. sitter här som ett frågetecken och tankarna far bara runt i huvudet..

Jag fick ingen tid eller nånting att komma tillbaka fast mitt gravtest på KK visade ju negativt.. och så fick jag världens sämsta läkare enligt mej själv en slarvig karl..
    ta ett digital test , visar det gravid så ring igen  och tala om hur det är , så får du med  all säkerhet komma in och kolla
  • Anonym

KOntakta gyn om att dom får ta blodprov och följa det....
    Då ser dom om det sjunker eller stiger.

• Anonym (????)
    elwen skrev 2011-06-18 20:17:58 följande:
    ta ett digital test , visar det gravid så ring igen  och tala om hur det är , så får du med  all säkerhet komma in och kolla
    Jag gjorde ett digitalt test tidigare idag som jag skrev tidigare i tråden, testet visade Gravid och att jag är i v. 3-4.
  • Anonym (????)
    Anonym skrev 2011-06-18 20:21:06 följande:
    KOntakta gyn om att dom får ta blodprov och följa det....
    Då ser dom om det sjunker eller stiger.
    Kan dom Hcg test på vanliga Mvc? Om det va det du menade med blodprov. Bor i ganska liten stad så här finns det bara Mvc och dom utför inte vul.
Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?