• Anonym (????)

Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?

Jag är i världens chock.. Jag är så förvirrad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
    För några dagar sen så gjorde jag ett gravtest då min mens inte har kommit än,gravtestet visade ett super svagt streck(alltså gravidstrecket). Jag vart osäker så jag gjorde ännu ett test lite senare,detta visade samma fortfarande svagt.
    Va ännu osäker så köper andra test av ett annat märke som ska vara bättre, provar igår på kvällen och det blir ett + fortfarande svagt men man ser klart att det är ett + och som i bruksanvisningens bilder visar så är man = gravid.
    Vi blir såklart eld och lågor här hemma och är otroligt glada för att vi ska ha barn.

Idag får jag världens smärta i magen och det hugger så fort jag rörde mej i "tjejmagen" ,vart givetvis jätte orolig så jag ringde till Kvinnokliniken och rådfrågade vad det kunde vara,talade om att jag var tidigt gravid. Jag fick komma och kolla så allting var ok.
    Gör ännu ett gravtest innan jag åkte in till Kvinnokliniken (va så otrolig chockad så jag var bara tvungen att se igen att det verkligen va så). Väl inne på Kvinnokliniken så känner läkaren på magen och säger att din livmoder är inte så stor,du är nog väldigt tidigt gravid,kanske runt 4 veckor, sedan gör läkaren ul och håller på en bra stund och säger tillslut att jag hittar ingenting? Jag kollar chockat på honom och utbrister att jag har 4 st posetiva gravtest hemma hur går det till då?

Får göra ännu ett gravtest där men det visar negativt (??)
    Jag fattar ingenting och är bara upprörd nu och jag vill ha en förklaring på detta. Jag fick dock inte se gravtestet dom gjorde för visade det så svagt som det gjort hemma så får man titta nära att verkligen se.
    Läkaren hade ingen bra förklaring på hur det kan ha visat positivt för mej hemma.
    Så jag gick därifrån med den "roliga nyheten" att jag hade urinvägsinflamation.... ingen bebis i magen..
    Och urinvägsinflamation kunde inte påverka gravtest sa läkarn..

Någon som har en förklaring på detta? Någon mer som vart med om detta? Jag har ju ändå gjort 4 test och alla likadana..? Jag är hel förvirrad..

• Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?
  • Anonym

Åk till kvinnokliniken säg att du är gravid & har blödit, så får du ett vul!!

• elwen
    Anonym (????) skrev 2011-06-21 12:48:29 följande:

Jo det kan oxå göra, vet du nått om det? Vad kostar det?
     Har idag pratat med Mvc och jag fick inte ta hgc hos dom för det gör man tydligen bara enligt läkarens ordination? Mycket lustigt.. så sa hon som andra skrivit att det kan vara för tidigt för att se. Men hon läste även i journalen på datorn när jag pratade med bm att läkaren jag var hos såg inga tecken på en gravidititet.
    Och det enda bm sa till mej var att vänta några veckor och göra ett gravtest till.. SUUUCK!!!! Jag blir galen på det här.. Skrikandes

men va fan håller dom på med , ring och säg att du har en blödning och att du är gravid , säg att du har ont mm , överdriv och se till att få komma in och kolla.

säg att du tror du kan ha utomkvedskap och att du har jätte ont , stå på dej
  • Anonym

Men om läkaren inte såg ngt all som visade på graviditet den 17:e så kommer inget synas nu heller. Det är för tätt inpå. Det TS behöver få är en hcg koll genom blodprov med uppföljning. Ett nytt vul där läkare igen kommer säga att inget syns hjälper ju inte. Vad visade ditt blodprov? Hon du pratade med som läste ur din journal borde ju sett det?

• Anonym (MA)

Instämmer med inlägg 63. Ingen mening med nytt VUL redan,det kommer inte heller visa nåt. VUL före v.8 är meningslösa för de visar ofta fel fast fostret kanske finns och lever.

• Stjärn
    Anonym (????) skrev 2011-06-21 12:48:29 följande:

Jo det kan oxå göra, vet du nått om det? Vad kostar det?
     Har idag pratat med Mvc och jag fick inte ta hgc hos dom för det gör man tydligen bara enligt läkarens ordination? Mycket lustigt.. så sa hon som andra skrivit att det kan vara för tidigt för att se. Men hon läste även i journalen på datorn när jag pratade med bm att läkaren jag var hos såg inga tecken på en gravidititet.
    Och det enda bm sa till mej var att vänta några veckor och göra ett gravtest till.. SUUUCK!!!! Jag blir galen på det här.. Skrikandes

Är den privata gynläkaren ansluten till landstinget kostar det bara som ett vanligt läkarbesök och går på högkostnadskortet.
  • elwen
    Anonym skrev 2011-06-21 15:15:38 följande:
    Men om läkaren inte såg ngt all som visade på graviditet den 17:e så kommer inget synas nu heller. Det är för tätt inpå. Det TS behöver få är en hcg koll genom blodprov med uppföljning. Ett nytt vul där läkare igen kommer säga att inget syns hjälper ju inte. Vad visade ditt blodprov? Hon du pratade med som läste ur din journal borde ju sett det?
    nej det kanske inte kommer synas , men om hon gjort ett pos grav test hemma nu så får hon ju göra ett till där och då om det är pos och det inte syns nåt på vul så får hon ju lämna blod så dom kan kolla hennes hcg , och då får hon ju också komma tillbaka nån dag senare för att se om det stigit ....om dom nu gör rätt och gör så , anledningen att hon inte fick lämna hcg förra gången var kanske för att testet visade neg och läkaren tyckte det var bra så , men nu måste det ju visa pos om hon är gravid
  • elva06

Är det såpass tidigt så att testerna är så svaga så lär det knappast synas på vul. Man kan nog tidigast se i v6 eller liknande att där finns en graviditet över huvudtaget. Skulle det hända nått så tidigt så är det inget dom kan göra åt saken i alla fall.. Du är säkert gravid, vänta du ett par veckor bara. Lycka till!!

~Mamma till 06:a, och pytte i magen BF 14/11~
  • Joeline
    elva06 skrev 2011-06-21 19:10:52 följande:
    Är det såpass tidigt så att testerna är så svaga så lär det knappast synas på vul. Man kan nog tidigast se i v6 eller liknande att där finns en graviditet över huvudtaget. Skulle det hända nått så tidigt så är det inget dom kan göra åt saken i alla fall.. Du är säkert gravid, vänta du ett par veckor bara. Lycka till!!
    Jag gjorde ett vul i vecka 5 (4 + nåt) och det såg ut som en graviditet gör i vecka 5, sa min läkare. Vet inte exakt vad det är som de kan kolla då, men tror det fanns början till en hinnsäck och han kunde också se varifrån ägget släppt, tjockare slemhinnor osv.

Håller tummarna för dig TS!
  • Anonym (????)
    Joeline skrev 2011-06-22 09:08:53 följande:
    Jag gjorde ett vul i vecka 5 (4 + nåt) och det såg ut som en graviditet gör i vecka 5, sa min läkare. Vet inte exakt vad det är som de kan kolla då, men tror det fanns början till en hinnsäck och han kunde också se varifrån ägget släppt, tjockare slemhinnor osv.

Håller tummarna för dig TS!
    Hm konstigt att läkaren inte kunde se nånting alls på mej då?
    Han sa ingenting om någon hinnsäck eller något av det du skrev, verkade på honom som om det var helt tomt ingenting alls?

Jag gjorde ännu ett gravtest igår (ja vet jag har gjort hur många som helst nu) men igår visade det riktigt stark, det starkaste + hittills. Det var starkare än både kontrollstrecket och det strecket som kommer vare sej man inte är gravid eller är gravid själva - strecket. Så det vore ju väldigt konstigt om jag inte är gravid eftersom + blir starakare för varje gång jag gör ett nytt test.
  • Anonym
    Anonym (????) skrev 2011-06-23 12:52:42 följande:
    Hm konstigt att läkaren inte kunde se nånting alls på mej då?
    Han sa ingenting om någon hinnsäck eller något av det du skrev, verkade på honom som om det var helt tomt ingenting alls?

Jag gjorde ännu ett gravtest igår (ja vet jag har gjort hur många som helst nu) men igår visade det riktigt stark, det starkaste + hittills. Det var starkare än både kontrollstrecket och det strecket som kommer vare sej man inte är gravid eller är gravid själva - strecket. Så det vore ju väldigt konstigt om jag inte är gravid eftersom + blir starakare för varje gång jag gör ett nytt test.
    Ring igen och säg att testen blir starkare, men att inget syntes på vul, det kan ju vara ett utomkveds i värsta fall =(
Svar på tråden Gravtest positivt men på ul fanns ingen bebis?